Citat:
Ursprungligen postat av
Kicka113
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.
Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.
Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?
OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Det beror ju alldeles på om ditt intresse är besvarat eller inte. Du får väl flörta lite lagom odiskret (så att han fattar), och se hur han reagerar. Sen kan du ta ställning till om du vill göra ytterligare närmanden?
Så länge som du är beredd att ta ett "nej" som en vuxen människa, så kan du väl kosta på dig att flörta lite iallafall?
För om du beter och uppför dig som en vuxen människa i övrigt, så kan jag nästan garantera dig att han kommer att bli smickrad innerst inne. Även om han skulle reagera med att bli obekväm och tacka nej. Åtminstone så länge som du visar att du respekterar hans gränser.
Sen bör du väl även fundera igenom även vissa olika scenarier också, även om dom är mindre sannolika. För din egen skull.
Skulle du tex orka med om ni faktiskt skulle bli kära i varandra? Eller, om du skulle bli gravid med honom? Skulle du tex palla med, om han insisterade på att du skulle behålla det och att han ville bli pappa tillsammans med dig?