2026-08-25, 03:27
Medlem
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Citera
2026-08-25, 03:33
Medlem
Nu har jag inte nått 50 än, men 20 känns väldigt ungt. Det händer mycket från 20 till 25.
Citera
2026-08-25, 03:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicka113
... Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?...

Det finns en Flashbackkalkyl för det.
Citera
2026-08-25, 03:45
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Ja jag vill inte ha unga kvinnor som inte är torr bakom öronen!
Citera
2026-08-25, 03:48
Medlem
Citat:
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
obviously kan t.ex vara en ick

Är du intresserad så kör på... men den äldre kommer inte vara självsäker på att släppa in dig, och minsta tvekan från din sida å han släpper det totalt. Sen tror jag inte du icke-tålamodet vi äldre har mot era challanges, osv allt crap som 20 åringar håller på med - men påstår du att du är så pass mogen, ge det ett försök. Jag hade inte bettat cash på att det fungerar.
Senast redigerad av Chilledippen 2026-08-25 kl. 03:52.
Citera
2026-08-25, 04:06
Medlem
FedupFlorences avatar
Mitt förra inlägg var inte menat att vara ojuste. Det är en kalkyl i det här och mannen rekar dina eventuella minus mot hur attraktiv du är. Ju äldre en man är ju mindre tokerier orkar han med, generellt. Är du reko utan problem så är du som ung bara attraktiv.
Citera
2026-08-25, 04:20
Medlem
Citat:

Ja
Inte intresserad av småglin
Citera
2026-08-25, 05:04
Medlem
Adolf.Shitlers avatar
Ja det hade jag.

En 30 år yngre tjej skulle i mitt fall vara 17 år, dels är jag inte intresserad av småglin och vad skall man ens prata om och hitta på ihop med en 17 åring.

Du älskling kommer du ihåg fotbolls vm 94 nej just det du var ju inte född då ens men skall vi gå ut och ta en öl på krogen nej jävlar ja du kommer ju inte in på krogen.
Citera
2026-08-25, 05:22
Medlem
Självklart vill alla män ha yngre kvinnor, vad är det för fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja jag vill inte ha unga kvinnor som inte är torr bakom öronen!

Skrev inte du att du är bög? Din åsikt är fullkomligt ointressant.
Citera
2026-08-25, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
n skall vi gå ut och ta en öl på krogen nej jävlar ja du kommer ju inte in på krogen.
En vanlig restaurang kommer hon in på, och barnmenyn är billigare än den ordinarie.

Som svar på ts fråga, nej - Det enda utbytet jag skulle få vore väl det sexuella, och enbart det kan man inte bygga ett förhållande på.
Citera
2026-08-25, 07:18
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Det beror ju alldeles på om ditt intresse är besvarat eller inte. Du får väl flörta lite lagom odiskret (så att han fattar), och se hur han reagerar. Sen kan du ta ställning till om du vill göra ytterligare närmanden?

Så länge som du är beredd att ta ett "nej" som en vuxen människa, så kan du väl kosta på dig att flörta lite iallafall?

För om du beter och uppför dig som en vuxen människa i övrigt, så kan jag nästan garantera dig att han kommer att bli smickrad innerst inne. Även om han skulle reagera med att bli obekväm och tacka nej. Åtminstone så länge som du visar att du respekterar hans gränser.

Sen bör du väl även fundera igenom även vissa olika scenarier också, även om dom är mindre sannolika. För din egen skull.

Skulle du tex orka med om ni faktiskt skulle bli kära i varandra? Eller, om du skulle bli gravid med honom? Skulle du tex palla med, om han insisterade på att du skulle behålla det och att han ville bli pappa tillsammans med dig?
Citera
2026-08-25, 07:19
Medlem
halaltarzans avatar
Är han 50-55 och kan få tag på en 30 år yngre tjej så betyder det att han fortfarande är karl, men det är han inte så länge till och då är ju frågan hur han ska lägga upp det? Ge sig in i en omöjlig relation i några år och komma ut när han typ blivit farbror och i princip är körd på köttmarknaden, eller leta efter en någorlunda jämnårig kvinna som han kan åldras ihop med?

Och hade chansen dykt upp för mig vid den åldern så hade jag inte kunnat hålla mig därifrån, man var ju liksom inte mer än man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in