Ja hade jag sagt alla gånger , och gjort allt för att det skall bli livslångt.[/quote]
Att vara med en så yngre tjej kan vara hur vackert som helst, har hänt mig två gånger som en tjej i under halva min ålder visat intresse. Den enda anledningen att det inte blev av är för att det skedde så fort jag var inte förberedd utan hade nåt i tankarna samt insåg efteråt hennes signaler. Samt tanken att hon kanske inte fattade min ålder och skulle bli skrämd, i ena av fallen frågade hon och jag sa till henne att gissa så trodde hon jag är 6-7 år äldre.
Citat:
Det är inget obvious att relationen inte kan vara långvarig utan det gäller att båda respekterar varandras livsfas. Hon får ha sitt kompisgäng/sin syssla vid sidan om/sitt jobb - enda jag kräver är trogenhet. Jag har mitt etablerade liv men ger henne det svängrum hon å andra sidan behöver. Ömsesidighet är nyckelordet och viljan att samleva som två likvärdiga utan friktion.Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.
Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.
Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?
OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.
Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?
OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Att vara med en så yngre tjej kan vara hur vackert som helst, har hänt mig två gånger som en tjej i under halva min ålder visat intresse. Den enda anledningen att det inte blev av är för att det skedde så fort jag var inte förberedd utan hade nåt i tankarna samt insåg efteråt hennes signaler. Samt tanken att hon kanske inte fattade min ålder och skulle bli skrämd, i ena av fallen frågade hon och jag sa till henne att gissa så trodde hon jag är 6-7 år äldre.
), men troligen inte någon reguljär relation (sambo/giftermål). Man är i helt olika faser i livet, har olika intressen osv. Så... FWB/KK = Ja, men Fru/Sambo = Nej.