2026-08-25, 07:29
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicka113
Hade ni sagt nej till en 30år yngre tjej?
Ja hade jag sagt alla gånger , och gjort allt för att det skall bli livslångt.[/quote]
Citat:
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Det är inget obvious att relationen inte kan vara långvarig utan det gäller att båda respekterar varandras livsfas. Hon får ha sitt kompisgäng/sin syssla vid sidan om/sitt jobb - enda jag kräver är trogenhet. Jag har mitt etablerade liv men ger henne det svängrum hon å andra sidan behöver. Ömsesidighet är nyckelordet och viljan att samleva som två likvärdiga utan friktion.

Att vara med en så yngre tjej kan vara hur vackert som helst, har hänt mig två gånger som en tjej i under halva min ålder visat intresse. Den enda anledningen att det inte blev av är för att det skedde så fort jag var inte förberedd utan hade nåt i tankarna samt insåg efteråt hennes signaler. Samt tanken att hon kanske inte fattade min ålder och skulle bli skrämd, i ena av fallen frågade hon och jag sa till henne att gissa så trodde hon jag är 6-7 år äldre.
Citera
2026-08-25, 07:51
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Aldrig livet! Småglin är inget för en riktig man.
Citera
2026-08-25, 07:54
Medlem
Är det en vettig karl så säger han nej. Är det en ovettig karl så bör du inte vilja ha honom i alla fall.
Citera
2026-08-25, 07:56
Medlem
Inte intresserad av någon som kan vara min dotter. Hitta en kille i din egna ålder.
Citera
2026-08-25, 08:15
Medlem
Sqrbankens avatar
Nä, tioåringar intresserar mig inte.
Citera
2026-08-25, 08:22
Medlem
Gentss avatar
Den krassa verkligheten är att attraktionen främst är sexuell, inte intellektuell. En man i 50-årsåldern har helt enkelt inget större utbyte av en kvinna i 20-årsåldern utöver det fysiska.
Citera
2026-08-25, 08:30
Medlem
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig en sexuell relation (i mitt fall hade tjejen varit 29 år ), men troligen inte någon reguljär relation (sambo/giftermål). Man är i helt olika faser i livet, har olika intressen osv. Så... FWB/KK = Ja, men Fru/Sambo = Nej.
Citera
2026-08-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Det beror ju alldeles på om ditt intresse är besvarat eller inte. Du får väl flörta lite lagom odiskret (så att han fattar), och se hur han reagerar. Sen kan du ta ställning till om du vill göra ytterligare närmanden?

Så länge som du är beredd att ta ett "nej" som en vuxen människa, så kan du väl kosta på dig att flörta lite iallafall?

För om du beter och uppför dig som en vuxen människa i övrigt, så kan jag nästan garantera dig att han kommer att bli smickrad innerst inne. Även om han skulle reagera med att bli obekväm och tacka nej. Åtminstone så länge som du visar att du respekterar hans gränser.

Sen bör du väl även fundera igenom även vissa olika scenarier också, även om dom är mindre sannolika. För din egen skull.

Skulle du tex orka med om ni faktiskt skulle bli kära i varandra? Eller, om du skulle bli gravid med honom? Skulle du tex palla med, om han insisterade på att du skulle behålla det och att han ville bli pappa tillsammans med dig?

Har inte riktigt haft tillfälle att flirta på ett odiskret sätt när vi setts, alltid vart andra där och när vi varit själva så har det inte passat sig. Men har varit lite extra trevlig och pratsam och då har vi skrattat o snackat mer än vanligt, men det kan ju också verkligen bara vara att han är trevlig. Nu lär vi inte ses på länge annat än i zoom möten, så antingen får jag vänta eller vara lite modig och höra av mig.

Ja, jag har ändå försökt överväga olika scenarier i huvudet. Blir jag kär eller vi kära kan man väl få vara det ett tag och tänka att det är härligt nog att köpa heartbreaket som följer. En graviditet hade såklart varit obehaglig för båda, men jag har också en spiral så 99%+ att jag slipper just den fallgropen.
Citera
2026-08-25, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Ja hade jag sagt alla gånger , och gjort allt för att det skall bli livslångt.
Det är inget obvious att relationen inte kan vara långvarig utan det gäller att båda respekterar varandras livsfas. Hon får ha sitt kompisgäng/sin syssla vid sidan om/sitt jobb - enda jag kräver är trogenhet. Jag har mitt etablerade liv men ger henne det svängrum hon å andra sidan behöver. Ömsesidighet är nyckelordet och viljan att samleva som två likvärdiga utan friktion.

Att vara med en så yngre tjej kan vara hur vackert som helst, har hänt mig två gånger som en tjej i under halva min ålder visat intresse. Den enda anledningen att det inte blev av är för att det skedde så fort jag var inte förberedd utan hade nåt i tankarna samt insåg efteråt hennes signaler. Samt tanken att hon kanske inte fattade min ålder och skulle bli skrämd, i ena av fallen frågade hon och jag sa till henne att gissa så trodde hon jag är 6-7 år äldre.
[/quote]

Jo, det är sant att man kan få det att fungera mellan varandra men relationen får ju oundvikligen ett bäst-före-datum om jag tänker mig att jag ska ha barn i framtiden. Tänkte inte skaffa barn med någon som är en bit in i pensionen när de tar studenten. Så det är väl inte omöjligt men tidsbestämt på ett annat sätt än om vi hade varit jämngamla
Citera
2026-08-25, 08:45
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag har fastnat för en äldre man, han är 50-55år och det är 30 års ålderskillnad mellan oss… Tror dock inte att han vet hur gammal jag är, är betydligt yngre (10+ år) än alla andra i sammanhanget där vi träffats.

Jag har instinktivt tänkt att ett närmade skulle bli nedskjutet, tänker att det skulle vara det ”rimliga” att göra från hans sida.

Vad är mina chanser om jag ger det ett försök?
Eller är det en icke-fråga för att ingen rimlig man hade bejakat intresset från en så mycket yngre tjej?

OBS! Jag fattar obviously att vi inte kan någon långvarig live happily ever after relation iom åldersskillnaden.
Min misstanke är att du har fastnat i en föreställningsvärld, och ser mannen i ett rosa skimmer. Om ni faktiskt skulle bli tillsammans så skulle vardagen snabbt tränga sig på för er båda; du skulle inse att du är tillsammans med en gubbe, och han skulle undra vad han såg hos en osäker nästan-tonåring så fort ni inte var nakna i sängen.

Risken är stor att något går snett om du agerar på din impuls och det blir något mellan er, och då ska ni samexistera - tillsammans med alla rykten - i det sammanhang där ni träffades. Sannolikt skulle det driva bort åtminstone en av er därifrån. Hela saken blir förstås flera resor värre om någon av er inte är singel när ni inleder förhållandet.

Men om du är medveten om allt detta och ändå vill försöka, så kör på. Vissa kvinnor verkar funka bättre med män som är mycket äldre än de själva, och då kan förhållandet bli långt. Men många i den situationen kanske inte tänker på att skillnaden 30-50 år förmodligen är betydligt roligare än 50-70 år. Åldrandet och dess fysiska och psykiska förfall är obönhörligt.
Citera
2026-08-25, 08:45
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Aldrig livet! Småglin är inget för en riktig man.

Lite nyfiken bara, hur har du som riktig man lagt upp det med kärringar då?
Citera
2026-08-25, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voizo
Är det en vettig karl så säger han nej. Är det en ovettig karl så bör du inte vilja ha honom i alla fall.

Ja, det är väl det som gör det till en long shot. Allt jag egentligen kan hoppas på är att han är ett vettig man som har ett weak moment men det kanske jag heller inte vill utnyttja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in