2026-09-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Fy fan vilken rutten människosyn!

Jag önskar dig utanförskap.

Det var omtänktsamt av dig men jag är som sagt redan "utanför" smältdegeln på samma sätt som du är, jag hymlar inte med varför eller ljuger om min bakgrund.

Jag önskar att du en dag får förmånen att berikas av denna underbara nyadel du efterlängtat att ersätta oss med. Då kanske du får lite perspektiv på vad som är sund kontra rutten människosyn.
Citera
2026-09-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Det var omtänktsamt av dig men jag är som sagt redan "utanför" smältdegeln på samma sätt som du är, jag hymlar inte med varför eller ljuger om min bakgrund.

Jag önskar att du en dag får förmånen att berikas av denna underbara nyadel du efterlängtat att ersätta oss med. Då kanske du får lite perspektiv på vad som är sund kontra rutten människosyn.
Du ser dig som utanför smältdegeln, det gör inte jag, men jag har levt i den. Jag är ingen "nyadel" idag, bara en gruvarbetare.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-09-03 kl. 23:00. Anledning: Tryckfelsnisse, förtydligande
Citera
2026-09-07, 18:15
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Om det finns en kulturell identitet så finns det en ingrupp och därmed en utgrupp - Mångkultur är utanförskap. Annars är det assimilering man ska förespråka.

Typ du och jag? Vi ser ju till att hålla oss långt ifrån dessa i våra trivsamma bubblor. Varför inte uppleva den förträffliga mångkulturen på nära håll hela tiden - som du förespråkar? =)

Det är nog mycker nimbyism från din sida.

Idioterna som har låtit importera över en miljon från inkompatibla och vilt främmande individer från MENA regionerna. Det har skapat splittring. Även du känner mer tilhörighet med en norsk, polack eller balt än du gör med en vandrande tygbit som har fått svenskt pass.

Glädjande att du har kommit till insikt och slutat förakta!
*småskrattar*
*ring ring* Hallå vem var det? Ah, den snubben som töntar sig medlågintelligenta ord som "zigenare" och "MENA-folk"? Jo, han sopar jag mattan med just nu. *klick* *beep beep*

Varför är folk inkompatibla när vi bokstavligen invandrade till sverige på 1300-talet eller tidigare? Norsar, polacker, och baltar är alla invandringsfolk, och om man går hela vägen bort i historien så är vi alla faktiskt descendande från blåsvarta afrikaner.

https://en.wikipedia.org/wiki/Recent_African_origin_of_modern_humans
Citera
2026-09-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
*småskrattar*
*ring ring* Hallå vem var det? Ah, den snubben som töntar sig medlågintelligenta ord som "zigenare" och "MENA-folk"? Jo, han sopar jag mattan med just nu. *klick* *beep beep*

Fick just coolaste killen i föreskolepedagogernas fikarum PK-spasmer av "MENA-invandrare"? När du får ledigt som pantstation på din lokala coopbutiken så kan du, innan du hinner tända jointen, jonglera din 3 hjärnceller med den här frågan. Tror du det är samma kulturella friktion mellan en norsk, polack och en irakier? =)

Därför delar vi upp MENA och icke-MENA.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
och om man går hela vägen bort i historien så är vi alla faktiskt descendande från blåsvarta afrikaner.

https://en.wikipedia.org/wiki/Recent_African_origin_of_modern_humans

descendande? ffs..

En gång i tiden var vi alla "descendande" från apor, lungfiskar och amöbor. Vad är din poäng mer än att göra dig till åtlöje med kvasiintellektuella plattityder?
Citera
2026-09-07, 23:51
Medlem
Fyrfaldets avatar
En gång apa, alltid apa. Det gäller även pursvenskar.

Citat:
En gång i tiden var vi alla "descendande" från apor, lungfiskar och amöbor. Vad är din poäng mer än att göra dig till åtlöje med kvasiintellektuella plattityder?
Mh, äntligen fattar du. Apor, sen blåsvarta, sen pursvenska. Ser du den röda tråden? Har du någonsin öht tagit ett IQ-test? Du ser nämligen inte mönster så bra. Aja, skiter i detta nu. Håll dig till trådens ämne, annars kommer jag att anmäla utan respons.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-09-08 kl. 00:04.
Citera
Igår, 13:52
Medlem
Sådär, då har jag tredubbelt röstat på PP i min lokal!😁😊👍

(Även hjälpt till med att lägga ut valsedlar i några lokaler)😀👍
Senast redigerad av BigOrangeBunny Igår kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in