2026-08-24, 12:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Gary Glitter
Ja, en fantastiskt begåvad musiker, eller hur?
Citera
2026-08-24, 13:11
Medlem
Wyrdkins avatar
Bono och U2. Bättre sångare, band samt pretentiös bandmedlem får man leta efter.
Citera
2026-08-24, 13:13
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Som några nämnde R kelly bland annat, många svenska kändisar som släppte bra hittar på 80/90 talet har visat vara riktigt jävla obehagliga människor som Nicklas Strömstedt. Svensk fientliga och kommunister hela svenska eliten. Fick lite hopp när han Christer Sandelin gick ut men sen tog han tillbaka allt, jävla ynkrygg. Det gick inte att missförstår vad han skrev när han gick ut men killen har ingen ryggrad men all hans musik är så jävla bra.

Michael jacksson om han är en pedofil så är det riktigt jävla vidrigt, kan ju inte förneka att han är extremt udda figur men hans musik är enormt fina, den killen sprutade ut hit efter hit.

Puff diddy är en annan, som tur är så gillar jag inte 99,99% av hans musik, det är bara en 1-2 låtar.

Nick Carter från bsb, verkar jävligt obehaglig. Jag såg hur illa han behandlade sin lillebror Aron carter inför tv kamerorna, hört desto mer. Aron Carter liv kantades av missbruk för att han blev illa behandlad som barn. Har hört hur dom satte på småflickor i sin turnebuss. Det skilde ju ganska rejält bland åldrarna i den gruppen men tjejerna var ju väldigt unga.

Finns egentligen massa människor, svårt också när man inte personligen känner dom.

ja. och Kanye!
Citera
2026-08-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag kommer att tänka på Lars Ulrich, vilken liten vidrig person. Så självgod och otrevlig. En riktig diva. Han och och James tryckte ner Jason så mycket de kunde och till och med tog bort basen på Justice for all. Han stämde fansen på Napster som la ut deras musik. Jag står inte med med honom, men Metallica är ett jättebra band så är det bara och han är en stor del av det.

Vilka tycker ni?

Varken hatar el älskar men tycker Carola sjunger fantastiskt och lyssnar gärna, men står inte ut med en mening när hon pratar.
Citera
2026-08-24, 13:18
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag kan inte påstå att jag ”hatar” Ulf Lundell, men han ger ett jävla oskönt intryck. Skriva kan han dock, gubbfan!

I beg to differ, litteraturen ligger i linje med måleriet och det lite högösa supandet han håller på med.
Hela Uffes gärning är märkligt uppskrivet och positivt omspunnet.

Mitt bidrag är Elvis Presley som verkade ovanligt slut i huvudet med ett gäng av dödssynderna som bästa kompisar. En tjock medelålders gubbe med spandex-overall och feta små fingrar som måttade karatesparkar i sina cowboy-stövlar.

Men helvete vad bra han sjöng!
Citera
2026-08-24, 13:25
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Rock and Roll är ganska catchy låt.
Citera
2026-08-24, 13:30
Medlem
GastonLeMans avatar
Tomas diLeva är nog en skum filur.
Han va väl anmäld av nån tjej för misshandel?
Citera
2026-08-24, 13:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Ja, det är han. Han var riktigt stor under sina framgångsår, innan det uppdagades att han var pedofil.

Likadant med Michael Jackson. En vidrig pedofil privat, men en väldigt duktig artist.
Citera
2026-08-24, 13:37
Medlem
Beckahestens avatar
Karin Dreijer (The Knife, Fever Ray) fantastisk musik, men vilka förfärliga vänsteråsikter.
Citera
2026-08-24, 13:43
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
Ironi, s.k. "Lek&driv" kanske? Har ingen aning var Axl står/stått i trans/flerkönsfrågor.

Om jag ska hålla mig strikt till rubrikens frågeställning så säger jag Neil Young och Bruce Springsteen men vad bägge dessa har gemensamt(bortsett från att vara cringeiga idioter) är att jag älskar och högaktar deras tidiga material medan vad de gjort de senaste 40 åren är mest blaha blaha i mina öron.

Men det är svårt att plocka fram och njuta av deras skivor i dag som jag gjorde innan de började utåtagera diverse åsikter och ståndpunkter.

Ja. Eller truth in plain sight.
Citera
2026-08-24, 13:45
Medlem
Papa dee, var en kille som sjunger väldigt fint och försvann från svenska kändis scenen när han misshandlade sin fru.
Citera
2026-08-24, 14:09
Medlem
Citat:
Låtarna han sjöng in är skitbra. Vad har det med om han var en begåvad musiker eller inte att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in