2026-08-23, 18:31
Medlem
Jag upplever att särskilt unga tjejer blir mer utåtriktade, slår på charmen, samt ler när dom har sminkat sig och fixat håret. Även dom sociala färdigheterna ökar markant. Även att dom rör sig på ett helt annat sätt med bättre hållning.

Annars vill dom helst bli lämnade ifred, och va osynliga. Tycker det är jobbigt om någon tittar på dom. Vill kanske helst gömma sig.

Vad beror det på ?
Citera
2026-08-23, 18:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Kanske får bättre självkänsla rafflade. Sen finns det vissa rafflade snyggingar som ändå framstår som lika charmiga och kul som AIDS, typ Victoria Beckham på yngre dagar.
Citera
2026-08-23, 18:42
Medlem
Verkligen vågat TS!

Du säger i princip: "Jag är helt orörd - iaf av en kvinna".

Starkt, modigt.

Att sedan försöka generalisera hur kvinnor tänker är en omöjlighet - de små liven vet ju inte själva hur de vill ha det.
Citera
2026-08-23, 19:05
Medlem
SoulOfSophias avatar
Dina exempel tycker jag låter extrema och handlar nog om fall med tjejer som inte mår bra.

Men som svar i övrigt på din fråga så blir man glad av att fixa sig. Man känner sig feminin vilket gillas mycket. Att vara fixad får en att blomma kan man väl kalla det.
Citera
2026-08-23, 20:29
Medlem
norther1s avatar
Ja. Det brukar funka så för exakt alla. Har man kollat sig i spegeln på morgonen och gjort en ansträngning för att se så bra ut så är rimligtvis självförtroendet starkare än om du lämnar ytterdörren närmast nyvaken iklädd första bästa plagg du kan hitta och med stubbet kvar.
Citera
2026-08-23, 21:22
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Dina exempel tycker jag låter extrema och handlar nog om fall med tjejer som inte mår bra.

Men som svar i övrigt på din fråga så blir man glad av att fixa sig. Man känner sig feminin vilket gillas mycket. Att vara fixad får en att blomma kan man väl kalla det.
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Ja. Det brukar funka så för exakt alla. Har man kollat sig i spegeln på morgonen och gjort en ansträngning för att se så bra ut så är rimligtvis självförtroendet starkare än om du lämnar ytterdörren närmast nyvaken iklädd första bästa plagg du kan hitta och med stubbet kvar.
Tydligen så är det inte självklart för TS, att ens inre hänger ihop med hur man upplever sitt yttre.

Ganska givet att självförtroendet ökar ju snyggare man känner sig. Och att det minskar ju fulare man känner sig.

För vissa människor är skillnaden enorm. Och för vissa så är skillnaden marginell, knappt märkbar.
Citera
2026-08-23, 21:31
Medlem
Jag tycker charm gör att tjejer ser bättre ut.
Citera
2026-08-24, 11:29
Medlem
Det handlar mer om att man befinner sig på en plats där man träffar folk? Man har ju valt att gå nånstans där det är folk istället för o sitta hemma. Klart jag är mer öppen för o snacka med folk på en pub/restaurang en fredagkväll än när jag ska köpa dasspapper på lokal-ica efter jobbet.

Sen bidrar det till självförtroendet o humöret att fixa sig o känna sig snygg
Citera
2026-08-24, 17:52
Medlem
Håller med de flesta i tråden. Men unga människor ser väldigt väldigt onaturliga ut idag. Extremt ytliga och överdrivna. inget snyggt alls överhuvudtaget. Det visade sig att TikTok var ännu mer ytligare än Facebook.

Det är hemskt att folk bara bryr sig om sitt utseende och inte har något annat intresse i livet. De som nu är sånna.

Många unga tjejer klär upp sig extremt mycket när de t.ex. skall gå till skolan, många unga tjejer känner ångest om de inte gjort, om de inte fått till håret rätt osv. Det står t.om. i tidningarna det sista exemplet från tjejer själva i den åldern, grundskola och gymnasium.

Ser så extremt onaturligt ut. Det är nog som att data en reklam för smink.
Citera
2026-08-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia

Håller med de flesta i tråden. Men unga människor ser väldigt väldigt onaturliga ut idag. Extremt ytliga och överdrivna. inget snyggt alls överhuvudtaget. Det visade sig att TikTok var ännu mer ytligare än Facebook.

Det är hemskt att folk bara bryr sig om sitt utseende och inte har något annat intresse i livet. De som nu är sånna.

Många unga tjejer klär upp sig extremt mycket när de t.ex. skall gå till skolan, många unga tjejer känner ångest om de inte gjort, om de inte fått till håret rätt osv. Det står t.om. i tidningarna det sista exemplet från tjejer själva i den åldern, grundskola och gymnasium.

Ser så extremt onaturligt ut. Det är nog som att data en reklam för smink.
Citera
2026-08-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
Jag upplever att särskilt unga tjejer blir mer utåtriktade, slår på charmen, samt ler när dom har sminkat sig och fixat håret. Även dom sociala färdigheterna ökar markant. Även att dom rör sig på ett helt annat sätt med bättre hållning.

Annars vill dom helst bli lämnade ifred, och va osynliga. Tycker det är jobbigt om någon tittar på dom. Vill kanske helst gömma sig.

Vad beror det på ?
Självförtroende kan iofs öka attraktionskraft,
/men ej snygga brukar försöka hårdare att vara charmiga,
/de NÄSTAN snyggaste brukar vara snorkiga för de är sura för att det finns snyggare än dem,
/medan de allra snyggaste (ej konstgjort) brukar vara uttråkade av att bara fulla killar brukar vågar prata med dem och så kom jag - nykter - och sa sådant som t ex den utnötta raggingrepliken:
-Jag tycker du ser ut som en filmstjärna!
-Vilken då? sagt uttråkat.
-Kalle Anka...

De allra snyggaste känner sig ofta ensamma, eftersom de får ofta ingen nära kvinlig vän, inte konstigt att inte vilja vara "osynliga" för killar med sådan snygging till vän. Av de jag känt hade bara en en sådan.
Citera
2026-09-18, 22:37
Avstängd
Fattar noll av vad vi ska komma fram till som inte redan har kommit fram till.
Inlägget innan mig pratar fan om jävla vetenskap och lagar angående attraktion ju för i helvete. Borde inte folk vara trötta och sluta diskutera detta då? Jag tycker att man kan lämna diskussionen iallafall. Vad tycker ni själva? Visst är det slutdiskuterat just nu iom allt? Eller ska vi säga ännu mer hur snygga brudar är snygga? skicka gärna PM angående kvinnor som är sexiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in