Är det vad de kallar looks-maxing nu för tiden?
Om du inte duschar på några dagar inte rakar dig eller fixar till håret, tar på en stinkig gammal tshirt och går ut kommer du att känna dig bra? Redo för integration? Tror snarare du kommer gå smågatorna för att undvika folk och hoppas att ingen uppmärksammar dig
Det handlar om att visa upp och känna ditt bästa jag, ofta kan det vara små detaljer som andra inte ens märker men om jag går och rakar mig nu exempelvis så kommer jag gå ut med mer utstrålning och känna mig bättre än om jag går direkt ut utan att göra det oavsett om någon hade sett skillnad på den lilla stubb som växt ut sen igårkväll
Därför tjejer älskar att shoppa kläder med, de känner sig fräschare och har gjort något för att lyfta sitt utseende
Citat:
Ursprungligen postat av
humantoilet
Jag upplever att särskilt unga tjejer blir mer utåtriktade, slår på charmen, samt ler när dom har sminkat sig och fixat håret. Även dom sociala färdigheterna ökar markant. Även att dom rör sig på ett helt annat sätt med bättre hållning.
Annars vill dom helst bli lämnade ifred, och va osynliga. Tycker det är jobbigt om någon tittar på dom. Vill kanske helst gömma sig.
Vad beror det på ?