2026-08-23, 22:12
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
För att det ingår i arbetsrollen som journalist att vara oberoende.

Oj, en som fortfarande hoppas...
Journalisternas ubildning officiellt är inte detsamma som vad som sker i verkligheten.
Seda de gick ner från barrikadena på -70talet har de sippat rödvin och skruvat in sig i vänsteraktivismens korridorer. Absolut inget är oberoende, precis allt försöker dom tolka på deras eget sätt och deras ständiga byten av hatobjekt och ständiga byte av vilka de skall försvara ända in iväggen, "no matter what", är så tröttsamt. Dock finns det några få riktiga journalister, leta på YT, om dom fick komma till tals.

Till dagens demostration har de väl som vanligt haft massor av förberedande "möten" om hur den skall se ut, hur den skall uppträda mot oliktänkarna o.s.v.

Detta vet vänstermedia om då de talar med varandra, så inga kritiska frågor kommer att ställas.
Allt är arangerat för att visas publikt i TV för "det sovande folket".
Nån går väl på det och somnar om...
Citera
2026-08-23, 22:13
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Det kan finnas något i detta som jag håller med om. Har vi förlorat yrket? Är det ingen som vågar längre?

"Vi"... är du journalist?
Citera
2026-08-23, 22:21
Medlem
Citat:
Det kan finnas något i detta som jag håller med om. Har vi förlorat yrket? Är det ingen som vågar längre?

Ingen journalist vågar blunda för klimatfrågan längre.
Citera
2026-08-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Skulle SVT ställa kritiska frågor till klimatextremister? Hahaha, den var bra.

Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större!

SVT tänker rätt. Men de kunde gärna gå hårdare fram mot den klimaförnekande Tidöhögern.
Citera
2026-08-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Lite är det väl den gamla devisen att ingen kan göra allt men alla kan göra något tänker jag.

Jag deltog själv och det var en härlig känsla att så många människor prioriterar denna fråga, för att citera ett budskap på plakaten, det finns ingen planet B.

För att besvara din andra "kritiska fråga" hade alla tillresta som jag pratade med/överhörde rest dit med tåg. Tror liksom inte många tar inrikesflyget till en klimatdemonstration 🙂

Men det är ju frivilligt att delta. Om man hellre vill kan man starta ytterligare en gnällig tråd på Flashback om demonstrationen istället. Det går jättebra.

Även tåg släpper ut koldioxid. De borde istället ha vandrat till Stockholm om de bryr sig om klimatet. Men de som deltog från andra orter kanske är sådana där hemska "klimatförnekare"?
Citera
2026-08-23, 22:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större!

SVT tänker rätt. Men de kunde gärna gå hårdare fram mot den klimaförnekande Tidöhögern.

Det är väl ingen som förnekar att vi har ett klimat.
Citera
2026-08-23, 22:53
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det är valår. Det är väl MP:s PR avdelning som kör. Vill minnas att de gjorde likadant på 80-talet kring kärnkraften.
Citera
2026-08-23, 23:00
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Har läst arrangörernas sidor, rebellmammor, rebellpappor och naturskyddsföreningen
Citera
2026-08-23, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Svensk MSM är inte intresserade av riktig journalistik
Nej
Det har verkligen spårat ur
Är väl bara UG som ställer följdfrågor
Citera
2026-08-23, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Kilmatet är nonsense
Förklara
Citera
2026-08-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Förklara
Sålänge inte länder som genererar faktisk miljöförstöring och utsläpp gör något. Kommer en demonstration för klimatet göra noll.
Det är fjanteri, hybris och intellektuellt förfall. Folk är så korkade att man storknar.

Usa borde ha hotat med tullar för att få världen att ställa om. I annat fall nej, ingen skillnad kommer ske inom kännbar tid
Citera
2026-08-23, 23:11
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Lite är det väl den gamla devisen att ingen kan göra allt men alla kan göra något tänker jag.

Jag deltog själv och det var en härlig känsla att så många människor prioriterar denna fråga, för att citera ett budskap på plakaten, det finns ingen planet B.

För att besvara din andra "kritiska fråga" hade alla tillresta som jag pratade med/överhörde rest dit med tåg. Tror liksom inte många tar inrikesflyget till en klimatdemonstration 🙂

Men det är ju frivilligt att delta. Om man hellre vill kan man starta ytterligare en gnällig tråd på Flashback om demonstrationen istället. Det går jättebra.

Jorden kommer inte gå under på grund av klimatförändringen.. Detta borde du och andra grönsakshjärnor pränta in.

Det skapar onödig oro och ångest hos folk, när de verkligen tror att några få grader kommer döda planeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in