2026-08-23, 20:42
Avstängd
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
Det där var faktiskt ett riktigt bra exempel på Försvarsmakten, vilket jag helt håller med om.

Vad är det för fakta du tänker på?
En bra journalist är insatt i frågorna han eller hon behandlar.
Att ökad halt koldioxid i jordens atmosfär höjer temperaturen på jorden och först när alla slutar att använda fossila bränslen, oavsett vilket land de bor i, ska förhoppningsvis temperaturen på jorden sluta stiga.
Citera
2026-08-23, 20:58
Medlem
Kvinnor kan, förstöra en civilisation, man får ta av sig hatten för de som satte den här planen i rörelse
Citera
2026-08-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
De är ju DE GODA !

Vadå "kritterska frågor"..?? -Är du F0SSiLFASCIST, ditt kritter..?? - DU VILL ALLTSÅ INTE RÄDDA PLANETEN ??
Varför ha en demonstration alltså så jävla cp... Säg ett land i Afrika eller syd Amerika/ Mellanöstern som bryr sig om klimatet?

Enda land i Asien är typ Kina kanske
Citera
2026-08-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Att ökad halt koldioxid i jordens atmosfär höjer temperaturen på jorden och först när alla slutar att använda fossila bränslen, oavsett vilket land de bor i, ska förhoppningsvis temperaturen på jorden sluta stiga.
Jobbigt för ingen verkar bry sig i 85% av världen
Citera
2026-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så , vad vill du ha på våra gator?
Ja men som i Tyskland helst, fullt med knarkare på gatorna blandat med migranter
Citera
2026-08-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Lite är det väl den gamla devisen att ingen kan göra allt men alla kan göra något tänker jag.

Jag deltog själv och det var en härlig känsla att så många människor prioriterar denna fråga, för att citera ett budskap på plakaten, det finns ingen planet B.

För att besvara din andra "kritiska fråga" hade alla tillresta som jag pratade med/överhörde rest dit med tåg. Tror liksom inte många tar inrikesflyget till en klimatdemonstration 🙂

Men det är ju frivilligt att delta. Om man hellre vill kan man starta ytterligare en gnällig tråd på Flashback om demonstrationen istället. Det går jättebra.
Helt makabert att demonstrera om klimatet när nästan ingen annan på planeten bry sig. Folk prioriterar pengar, transporter och bekvämligheter. Indien är en bra exempel. Inte många som bryr sig om miljön tyvärr. Att leka demonstration i Stockholm kommer generera noll.
Citera
2026-08-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskussionsdjur
Nej jag är inte ute efter att någon ska ändra en åsikt. Däremot vill jag som tittare känna att SVT gör sitt jobb och ställer sånt som tittare kan fundera över. Exempelvis på hur personen själv ser över att resa och kanske få en fundering över dubbelmoralen. Förstår du min poäng?
De flesta som tog sig till demonstrationen åkte tåg, samåkte bil eller cyklade
Citera
2026-08-23, 21:19
Medlem
glockenreins avatar
Svensk MSM är inte intresserade av riktig journalistik
Citera
2026-08-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Helt makabert att demonstrera om klimatet när nästan ingen annan på planeten bry sig. Folk prioriterar pengar, transporter och bekvämligheter. Indien är en bra exempel. Inte många som bryr sig om miljön tyvärr. Att leka demonstration i Stockholm kommer generera noll.
Ja alla gör som de vill.
Citera
2026-08-23, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De flesta som tog sig till demonstrationen åkte tåg, samåkte bil eller cyklade

Hur vet du det?
Citera
2026-08-23, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Svensk MSM är inte intresserade av riktig journalistik

Det kan finnas något i detta som jag håller med om. Har vi förlorat yrket? Är det ingen som vågar längre?
Citera
2026-08-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja alla gör som de vill.
Kilmatet är nonsense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto