2026-08-30, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
My bad.

Det var bara det här:

Det lät nämligen precis som mina bekanta "klassiska republikaner" i USA. Man var beredd att tolerera Trump, första gången. Andra gången var det sisådär. Och nu när det är tydligt att MAGA försöker ta kontrollen över hela partiet så är de på linjen "kosta vad det kosta vill, men partiet måste räddas från MAGAiterna".

I det ingår att t.o.m. rösta på demokraterna, fast det svider.

Och jag råkar ha släkt i Florida och i Minnesota/Wisconsin.
Maga ÄR Trump, hans ruttna rörelse.
.... och tillika en absurd personkult med stolliga följare.

Eller ....

A felon married to two immigrants - is telling us that the problem is immigrants and felons.
Citera
2026-09-03, 08:58
Medlem
KaptenDilberts avatar
i var och varannan tvkanal snackas det om ElSayed, senaste:

Vance läckt audio (läckt av Shapiros kanal) talar han inför en republikansk judisk samling om hur oamerikansk ElSayed är och hur ElSayed sätter sin etnicitet framför landet USA.

en "demokratisk strateg" tar (bredvid programledare) emot telefonsamtal efter att han avrått från att rösta på ElSayed (!) och blir utskälld av minst 5 uppringare.

ElSayed ber om ursäkt för synagogsattackuttalanden vilket hånde i Michigan tidigare i år inför judiska samlingar.

Hasan Piker Hasan Piker Hasan Piker, alla vill prata med Abdul ElSayed om Hasan Piker.

Clyburn , svart caucusledare i representanthuset säger att han (med små reservationer) stödler Abdul ElSayed

ännu inga ord från Hillary, Obama, Kamala
Citera
2026-09-06, 15:39
Medlem
KaptenDilberts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ydNfACWKvS0
WATCH: JD SOUNDS OFF On Tucker, Saagar ABDUL PRAISE

komplicerat: Tucker Carlson i intervju/konversation med Saagar från nyhetskanalen Breaking Points synes ta avstånd från republikanska kandidaten Mike Rogers.
En reporter tar upp detta med JD Vance genom en fråga på presskonferens:
typ "tar du avstånd från Tucker Carlson som verkar stödja Abdul ElSayed",
JD Vance är noga med att understryka vilka vänner han och Tucker Carlson är (!) (Tuckers kritik av republikanska partiet och Irankriget har varit skoningslös och nästan oreserverat, han tycker Iran-kriget är världens sämsta idé, bara utfört i Israels regi/syften) trots att Tucker Carlson "inte är republikan längre" och att Tucker Carlson vill starta typ ett tredje parti med Marjorie Taylor Green.

Och JD Vance säger att "jag tar inte avstånd från mina vänner bara för att de säger saker jag inte håller med om"
Citera
2026-09-07, 19:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
https://www.youtube.com/watch?v=ydNfACWKvS0
WATCH: JD SOUNDS OFF On Tucker, Saagar ABDUL PRAISE

komplicerat: Tucker Carlson i intervju/konversation med Saagar från nyhetskanalen Breaking Points synes ta avstånd från republikanska kandidaten Mike Rogers.
En reporter tar upp detta med JD Vance genom en fråga på presskonferens:
typ "tar du avstånd från Tucker Carlson som verkar stödja Abdul ElSayed",
JD Vance är noga med att understryka vilka vänner han och Tucker Carlson är (!) (Tuckers kritik av republikanska partiet och Irankriget har varit skoningslös och nästan oreserverat, han tycker Iran-kriget är världens sämsta idé, bara utfört i Israels regi/syften) trots att Tucker Carlson "inte är republikan längre" och att Tucker Carlson vill starta typ ett tredje parti med Marjorie Taylor Green.

Och JD Vance säger att "jag tar inte avstånd från mina vänner bara för att de säger saker jag inte håller med om"

Är Vance så jävla rädd för Tucker tro?
Citera
2026-09-08, 02:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Är Vance så jävla rädd för Tucker tro?
ja tydligen.
JD Vance är ju en riktig slimeball som försöker vara alla till lags.
Han kommer aldrig att bli president.
Han blev heller inte vicepresident på egna meriter eller för att Trump gillade honom, utan han var en "plant" av Peter Thiel för att Trump skulle kunna vinna valet.
jag tror att Trump hatar Vance
Citera
2026-09-08, 21:18
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
ja tydligen.
JD Vance är ju en riktig slimeball som försöker vara alla till lags.
Han blev heller inte vicepresident på egna meriter eller för att Trump gillade honom, utan han var en "plant" av Peter Thiel för att Trump skulle kunna vinna valet.
jag tror att Trump hatar Vance

Han sattes väl på platsen för att han går att styra fullt ut. Marionettdocka. Kanske han backas stenhårt i nästa val av den korrupta sexualförbrytaren som i bakgrunden tror sig kunna styra Vance
Citera
2026-09-11, 05:01
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Han sattes väl på platsen för att han går att styra fullt ut. Marionettdocka. Kanske han backas stenhårt i nästa val av den korrupta sexualförbrytaren som i bakgrunden tror sig kunna styra Vance
ja Vnce är klassiskt slikig utan att ha karisma.
Folk måste ändå gilla NÅNTING med dig för att rösta på dig.
USA är ändå en demokrati där man röstar.
Citera
2026-09-11, 05:05
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Den klassiska "backningen" av en kandidat med pengar var Jeb Bush (republikanska etablissemangets favorit klart före Donald Trump i början av presidentkandidatsvalet).

Jebs kampanj betalade 13362 dollar per röst i Ohio, om man med "betalade" menar politisk marknadsföring/reklam.

Han fick nämligen bara 21000 röster, i en delstat där hundratusentals röstade. 2,3 %.

Så impopulär var han, och så mycket trodde etablissemanget (röstar med plånboken) att en tredje Bush skulle vara bra för kontinuiteten i "the swamp".
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in