Citat:
Ursprungligen postat av
Hackie
Jag har sedan en tid tillbaka fått problem med att jag vaknar runt 04.00 väldigt pissnödig. Detta har skett varje dag i ungefär 3veckor. Jag är 35år och har aldrig behövt pissa på nätterna förut. Jag dricker heller inte efter 18.00 och tömmer blåsan precis innan jag ska sova. Har inga problem med törst eller att jag behöver springa flera gånger om dagen på toa.
Jag har även sedan ungefär 3veckor tillbaka ändrat kosten lite. Äter inte Chips,godis,kakor etc... Men känns konstigt att det fortfarande efter 3veckor skulle påverka pissandet. Fattar ju kroppen försöker göra av sig med vätska, men tre veckor och bara nattetid? Tror jag både pissar och dricker mindre än genomsnittet per dag annars.
Jag tror inte att det är "pissnödigheten" som är problemet, utan det faktum att du vaknar kl 4. Man vaknar, normalt sett, inte av "pissnödighet" utan man upptäcker det för att man vaknar. Om du sover, utan att vakna till typ7 kommer du att känna samma tryck som du nu gör vid fyra. Så, ge fan i att vakna, easy peacy.