2026-08-22, 05:10
Medlem
Ja, sista snart 2 dygnen har det varit så här: vandrande feber, ibland nästan ok, sen klar feber nån timme, ledvärk ibland, framförallt sista dygnet, ont i magen plötsligt och kort stund, men framförallt har halsen varit som ett trångt raspigt sandpapper hela tiden. Sovit mycket och just nu feber och ont i halsen. Inga problem tvinga i mig mat. I princip ingen hosta eller snuva.

Är det Covid tror ni? Har haft Covid tidigare och visst känns symptomen igen. Spännande se om man blir bra snabbt i vart fall.
Citera
2026-08-22, 05:29
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Ja, sista snart 2 dygnen har det varit så här: vandrande feber, ibland nästan ok, sen klar feber nån timme, ledvärk ibland, framförallt sista dygnet, ont i magen plötsligt och kort stund, men framförallt har halsen varit som ett trångt raspigt sandpapper hela tiden. Sovit mycket och just nu feber och ont i halsen. Inga problem tvinga i mig mat. I princip ingen hosta eller snuva.

Är det Covid tror ni? Har haft Covid tidigare och visst känns symptomen igen. Spännande se om man blir bra snabbt i vart fall.

Googla på cikada som den senaste covid-varianten kallas. Det kan möjligtvis vara den du har fått.
Citera
2026-08-22, 08:27
Medlem
Efter 2 dagar... Hm. Du är förkyld. Drick vatten och vila. Ät apelsiner. Inga ipren eller treo eller annat skit.
Har du inte haft någon mamma?
Hon skulle ha sagt :-lägg dig ner och vila. Sen kommer hon in med en kanna vatten.
Ät vettig mat.
Det går över ska du se.
Citera
2026-08-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Tack, BombaySaphire.

Covid Cikada, är på G kunna löjligt lätt supersprida sig i det aningslösa Sverige.

Folkvalda politiker och deras lydiga valp media kniper tyst om det för att hålla prylkommersen igång med långresor och festande på fine dining haute cuisine syltor.

Jag är medicinare. Vi bensågare och blandare har mer tillgänglig info.

Illavarslande. Det kan alltså bli ett stort antal karensdagar, en mängd sjukfrånvaro och totalt slutsålt på paracetamol och halstabletter i lokala livsmedelsbutiken. Det är bäst att vi stänger gränsen illa kvickt.
Citera
2026-08-22, 11:47
Medlem
SysterMorbids avatar
Mässlingen.

Varför skulle det just vara ett covid-virus? Förmodligen ett vanligt rhinovirus.
Citera
2026-08-22, 15:40
Medlem
Citat:

Influensa B kanske. Det kan vara jävligt och långdraget. Släpp det där med Covid.
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Citat:

Mao influesa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in