2026-08-21, 19:39
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Personen fick ett ansvarsområde (mejeriavdelningen) på City Gross i samband med att tre andra kollegor sa upp sig och fick då ingen upplärning i sin nya roll.
Gick in i väggen och gick då ner till 26h samtidigt som personen lärde upp en ny mejeriansvarig.
Det resulterade i att personen lärde upp en ersättare för sig själv, vilket gjorde att dom 26 timmarna upplevdes som en heltidstjänst.

Frågan är varför personen inte fick upplärning i sin nya roll?
Varför förväntades personen som bränt ut sig att ansvara för upplärning av ersättaren?

KAnske för att det inte är normalt att bryta ihop när man får nya arbetsuppgifter.

Det finns ingen beredskap för psykisk ohälsa på en arbetsplats. OCh det är heller ingen kompetens som behövs i arbetslivet. Psykisk ohälsa är samhällets ansvar.

Skulle bli enormt förvånad om hon inte har autsim: babyface och coca-cola-bottnar. Även kommunism är en indikation. Nu vill jag inte skriva det i var och varenda djävla inlägg.

Men det är den gruppen som skolstrejkar, skall läsa sagor för barn, blir transvestiter osv osv.
Citera
2026-08-21, 19:39
Medlem
Hon ser väl ut som väldigt många av idag gör. Jag reagerade då inte på henne och jag trodde det skulle vara mycket när jag läste trådrubriken.
Citera
2026-08-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
KAnske för att det inte är normalt att bryta ihop när man får nya arbetsuppgifter.

Det finns ingen beredskap för psykisk ohälsa på en arbetsplats. OCh det är heller ingen kompetens som behövs i arbetslivet. Psykisk ohälsa är samhällets ansvar.

Skulle bli enormt förvånad om hon inte har autsim: babyface och coca-cola-bottnar. Även kommunism är en indikation. Nu vill jag inte skriva det i var och varenda djävla inlägg.

Men det är den gruppen som skolstrejkar, skall läsa sagor för barn, blir transvestiter osv osv.

Har du läst artikeln?
Det framgår inget om att personen brutit ihop för att ha fått ett nytt ansvarsområde.
Det framgår dock att det slutade tre personer samtidigt och det inte blev någon upplärning av den nya tjänsten.

Det framgår inget om psykisk ohälsa eller diagnoser.

”Jag älskar att jobba i butik. Rytmen som finns. Det är så jävla roligt när det blir lite tempo.”
I alla fall jag tolkar det som att personen nog såg framemot sitt nya ansvarsområde.
Citera
2026-08-21, 19:53
Medlem
Hur många har heltid inom handeln? Det är inte så många.
Om man dessutom inte orkar med heltid eller ens ett deltidsarbete, vad är problemet då med att hon inte får heltid?

Utseendemässigt så har jag en hel del fördomar.
Blir man sjukskriven för stress trots att man är arbetslös, barnlös(?) och ung, ja då kanske man skall arbeta med sig själv istället för att klaga över att man inte hittar ett arbete.
Terapi kanske vore något?
Citera
2026-08-21, 19:55
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Piercing, plytet eller skyllet på förstnämnda för att man är retard? Kränkt??
Citera
2026-08-21, 19:55
Medlem
auto-fellatios avatar
Intressant att klaga på att man inte får heltid samtidigt som man tycker 32h per vecka blir för mycket.

Inte lätt att göra henne nöjd

Låter som hon borde luska ut vad hon trivs med och utbilda sig till det.
Citera
2026-08-21, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Hon ska fan inte ha jobb eller något jävla bidrag. Sjukt tragisk människa. Hon borde skämmas. Jag skulle aldrig handla i en affär där en sån jävla sopa jobbar.

Hur tar du reda på det då?
Ver du om personalfiler innan du väljer butik?
Citera
2026-08-21, 20:08
Medlem
Baalzamons avatar
Hon har väl asperger i grunden, det förklarar stresskänsligheten och det är mycket vanligt med HBTQ-problematik i samband med asperger. Jobbigt läge för henne att sitta i men hon gör ju allting så mycket värre genom alla dessa vänsterattribut.
Citera
2026-08-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elofa
Hon ser väl ut som väldigt många av idag gör. Jag reagerade då inte på henne och jag trodde det skulle vara mycket när jag läste trådrubriken.

Neofobi.
”Personen har inte likadan klädstil som min umgängeskrets så därför blir jag rädd och misstroende”
Citera
2026-08-21, 20:13
Medlem
Wyrdkins avatar
Hur vet ni att hon ser ut så på jobbet?

Hade en lika ful piercad flata på ett jobb, hon tog rådigt ut allt inför varje pass.
Citera
2026-08-21, 20:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Märkligaste i artikeln är ...

Citera
2026-08-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Hon har väl asperger i grunden, det förklarar stresskänsligheten och det är mycket vanligt med HBTQ-problematik i samband med asperger. Jobbigt läge för henne att sitta i men hon gör ju allting så mycket värre genom alla dessa vänsterattribut.

Det framgår inget om diagnos. Har du läst artikeln?
Personen får försörjningsstöd från socialtjänsten idag.
Du måste först pröva andra bidrag innan det når försörjningsstöd.
Hade personen varit sjuk eller haft en diagnos som försvårade för att utföra arbetet hade den fått sjukpenning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in