Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Misstänker att det har med profilen att göra. Man plockar ju in Santos och Baleba som är yngre "med potential" och Tielemans är den äldre som är tänkt att ersätta Casemiro's rutin och erfarenhet. Att jämföra Tielemans och Casemiro vad gäller ledarskap/vinnarskalle är väl lite som att jämföra en Volvo med en Ferrari dock.
Jo, men dom har också bra erfarenhet på andra platser kan jag tycka, men jag förstår såklart vad du menar. Dom kanske skulle ha norrpat Nørgaard, han verkar vara en bra spelare att ha i sitt lag. Vad tror du om Santos? Jag vill minnas att han inte gjorde något speciellt avtryck i Chelsea.
Jag tror att United borde spela med 3-mannamittfält där Bruno är given som offensiv 8a, medans Tielemans/Mainoo/Santos/Baleba snurrar på dom andra två positionerna. Tror också Uniteds anfall skulle må bra av att vara 3 pers. Sesko/Cunha/Mbeumo kan alla spela i mitten och på kanterna. Sen ha Dorgu och Rashford som ersättare.
Enligt mina erfarenheter och taktiskt kunnande (från football manager) så hade 4-3-1-2 funkat perfekt annars. 🙄😄