Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Det ser ut så i nuläget. Det är olika situationer och olika lag men Arteta var ju ansedd som misslyckad i flera säsonger och det tog ju ett tag innan han vann titeln hos er och nu har ett ganska bra anseende. Nu tror jag inte Carrick får 5-6 säsonger på sig och jag tror heller inte att han har det i sig att vinna PL med Man Utd (baserat på allt vi sett hitills). Han fick ju inte till det i Boro direkt.
Problemet med att träna Man Utd i dagsläget är väl att man tror att man är bättre än man är (baserat på Fergie-tiden) och fansens förväntningar är därefter. Bara för att man lyckades snubbla till sig en 3e plats förra säsongen så verkar vissa tro att man ska sluta top4 igen. Jag tippade laget 7a i PL tråden och det var säkert någon som höjde på ögonbrynen att jag tippade mitt eget lag så lågt. I skrivande stund kan jag ifrågasätta om man slutar så högt ens.

Jag förstår vad du menar, men för alla som kollade varenda minut på Arsenal och är intresserade av mer än enbart statistik/poäng, då såg man att det hela tiden fanns en tanke bakom besluten som togs, och fotbollen på planen. Innan han tog över där vid nyår så hade dom ett av ligans sämsta försvar, när säsongen var över så hade dom släppt in minst mål av alla under våren. Så man såg hela tiden att laget tog steg framåt, men sen åkte dom också på plumpar innan lagbygget var klart och dom hamnade där dom är idag. Jag ser inte det där taktiska hos Carrick, hans fotboll känns lite utdaterad och väldigt simpel?
Nu har dom också missat chansen på Iraola.. så jävla klantigt.