Citat:
Ursprungligen postat av
jontepsg
Jo, men dom har också bra erfarenhet på andra platser kan jag tycka, men jag förstår såklart vad du menar. Dom kanske skulle ha norrpat Nørgaard, han verkar vara en bra spelare att ha i sitt lag. Vad tror du om Santos? Jag vill minnas att han inte gjorde något speciellt avtryck i Chelsea.
Jag tror att United borde spela med 3-mannamittfält där Bruno är given som offensiv 8a, medans Tielemans/Mainoo/Santos/Baleba snurrar på dom andra två positionerna. Tror också Uniteds anfall skulle må bra av att vara 3 pers. Sesko/Cunha/Mbeumo kan alla spela i mitten och på kanterna. Sen ha Dorgu och Rashford som ersättare.
Enligt mina erfarenheter och taktiskt kunnande (från football manager) så hade 4-3-1-2 funkat perfekt annars. 🙄😄
Jag har ingen stenkoll på Santos egentligen då jag inte sett honom speciellt mycket men reaktionen från mitt håll både när Santos blev aktuell och Tielemans var "Åh nej". Vi har väl varit länkade med kanske 10-15 mittfältare under fönstret (om inte fler) och vi landar någonstans i rea-högen med Santos och Tielemans. Santos som inte lyckades slå sig in i ett ganska svagt Chelsea (okej att de har Caicedo och Enzo men ändå) sen Tielemans som jag personligen tycker känns väldigt "meh". En spelare som kan stänka en boll i krysset och bli viral på youtube och sen göra två stycken 5/10 matcher i rad efteråt. Känns lite som en spelare som borde tagit detta klivet efter Leicester och inte nu. Det faktum att han fick ta mellanklivet via Aston Villa ger ändå känslan att något inte är 100%. (om det nu är hans förmåga eller attityd)
Vet inte om du sett den men det har cirkulerat en bild på Baleba-Tielemans-Santos och texten "If you told me this was Fulham's midfield I'd believe you" och den är väl ganska träffande tyvärr. Nu kan både Santos och Baleba blomma ut (vad vet jag) men det är ju inget mittfält som skrämmer direkt. Då tycker jag t.ex. Spurs med Tonali-Fernandes har fått mycket mer kvalitet även om de fick betala för det.
Sen är jag väl också extra bitter då jag inte vill se Rashford i en United-tröja igen och det faktum att han fick komma in och spela 45 minuter idag blir på något sätt den där extra sparken i magen efter att man redan har blivit misshandlad och ligger ner på marken.