2026-08-21, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikurolls
jag tvekar starkt på att det här handlar om 764 eller no lives matter utan vågar nog tro att der här handlar mer om subkulturen TCC (''true crime community''). ett community av (främst) barn & tonåringar som blivit radikaliserade där de glorifierar extremister.

jag kan ju absolut ha fel, men jag vågar luta i att jag har vart aktiv på sociala medier sen barnsben och nu sitter i 20-årsåldern. har sett måånga olika kretsar på internet från alla olika hörn. tiktok och discord och en massa andra sociala medier har en stor grupp av människor som gör sk. ''edits'' av folk som brenton tarrant, breivik, et cetera et cetera för att hylla deras gärningar, ofta till hardstyle, jumpstye, osv osv.

det kryllar av dem i sina egna communities på som sagt tiktok och discord där de ofta hetsar varandra till att begå egna brott. påminner mig starkt om knivdådet i eslöv där gm hade hyllat till dådet i nya zeeland.

TCC och 764 är ju typ samma skillnad dock. Det är ganska snarlikt. Det är samma störda subkultur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Har ljudexperterna på tv4 lyckats analysera vad som sades under attacken ännu?
Finns det videor?
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
'

hur drar du slutsatsen att han sympatiserar med högern ? håll käften bara din äckliga råtta

Bara titta på snubbens TikTok.
Citera
Medlem
Liam Carlos Nebel verkar vara placerad hos en finsk snubbe och nån jugge-brud. Tittar man på hennes Facebook verkar hon alldaglig, på gränsen till familjär och trevlig.
Möjligen en familj som vill väl och tagit på sig en gosse som man uppenbart underskattat sjukheten hos.

Man blir onekligen lite nyfiken på hans bakgrund innan han hamnade hos denna rätt alldagliga familj.
Citera
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
För tre timmar sedan la han upp på sitt konto ”No more edits 😔” och en bild på svärdet. Spelar ingen roll om du hänger på TikTok eller inte, men det var här han hängde.
Jag menar det jag svarade på. En död, en huggen med flera hugg och en lärare av med benet.
Skulle han skriviit detta under dådet eller efter eller när?
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Kollar man upp personer på adressen på fb verkar det finnas koppling till Bosnien & Hercegovina
Citera
2026-08-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Låter som en polack helt klart.
Kan vara Ungern också (om man kollar i Sveriges dödbok)
Citera
Medlem
En av pappans tidigare domar, om rätt GM idag är L*am C*rlos
Inledningsvis har följande framkommit. K*roly N*bel och Nataie hade ett
förhållande i ca ett år. Vid årsskiftet 2021/22 tog förhållandet slut på Natalies
initiativ. Den 10 till 11 januari 2022 skickades många meddelanden från K*roly N*bels
telefon till Natalie. Meddelandena innehöll bl.a. följande.

“Ditt liv kommer jag
radera, mina vänner kommer hjälpa till med allt”, “ska skicka folk där du är nu”, “betala oss
annars kommer ni va sönderknullade”, “anmäla mig, för vad, jag tar livstid din hora”, “jag
vill bara se dig blöda” och “dina bröder kommer att få stryk”.
K*roly är även dömd för flera ekobrott.
Citera
Medlem
jj_6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Lögner.

Avvakta och se, uppgifter från elever på skolan, ej bekräftad officiellt. Kan vara värre. Tragisk utveckling i Sverige.
Citera
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Liam Carlos tycks vara nån blandning av finsk och möjligen öststatare? Om det inte finns ytterligare vuxna utflyttade föräldrar.
Man får ju känslan av en person som levt lite i en fantasivärld. Förmodligen mobbad och har odlat mörka tankar länge.

Möjligtvis blandning.

Carlos låter latinamerikanskt. Nebel låter judiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mxyzptlk
Jag menar det jag svarade på. En död, en huggen med flera hugg och en lärare av med benet.
Skulle han skriviit detta under dådet eller efter eller när?

Finns intervju med ett par killar i SVT som säger att dom var med när deras vän blev stucken i armen med ett svärd och dom alla pinnade ut. Bara ett stick, verkar det som. Så det lär vara iaf en till.
Citera
Medlem
Gissar på Argentina. Hur som helst jäkla tragiskt händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in