2026-09-01, 14:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” De första varningarna om den misstänkte skolmördaren Liam Nebels svåra hemförhållanden kom redan när han som tvååring bodde i Eskilstuna. Han fick bland annat övernatta hos förskolepersonal när föräldrarna inte hämtade honom. Samtidigt dömdes pappan för flera brott”
https://www.svd.se/a/pB43jR/larmen-om-misstankte-skolmordaren-liam-nebel-kom-redan-pa-forskolan?inHermesApp=true&utm_source=iosapp&utm_m edium=share

Så redan där skulle man ha satt elektronisk fotboja på honom och börjat avlyssna allt som sades och gjordes på nätet.

Man kan alltid gå tillbaka i tiden och hitta fel som gjorts men hade man nu gjort något där och då så är frågan hur mycke liv det blivit då när folket fick veta att en tvååring skulle till fosterhem och föräldrarna nu sitter och gråter över sin förlorade son.
Citera
2026-09-01, 15:51
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Det har vi alla i mer eller mindre grad.
Nej, det är bara en ny idiotisk trend där alla kallar sig autister för att de är lite dumma i huvudet.
Likadant med ADHD/ADD. Det är bara oupfostrade horungar till 90%
Citera
2026-09-01, 15:57
Medlem
Igår 23:09 ” De tydligen nån kille med mantel typ så som Liam hade som går runt i Fagersta med något som glänser i handen och *väns namn* säger att polisen letar efter den me blåljus o skit”

Är det någon som har sett eller fakta på detta, har hört detta från ett par kompisar nu.
Citera
2026-09-01, 16:01
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av churrosglas1233
Igår 23:09 ” De tydligen nån kille med mantel typ så som Liam hade som går runt i Fagersta med något som glänser i handen och *väns namn* säger att polisen letar efter den me blåljus o skit”

Är det någon som har sett eller fakta på detta, har hört detta från ett par kompisar nu.

Är väl nån unge som vill vara lite edgy men inte förstår konsekvenserna av sitt agerande.

OM det ens har inträffat.
Citera
2026-09-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Fast Liam Carlos var ju inte 3 år gammal när han tog till svärdet och dödade en ung kvinna och skadade andra svårt? Har du någon som helst empati för dem?
Varför håller du på och käftar om att jag ifrågasätter ett litet barns utsatthet och att socialjouren inte tillkallats när den borde ha gjort det? Tre år är även inte en siffra som i det tillämpas på Liam utan en generell ålder jag bara tog gällande barn överlag.

Dra åt helvetet istället för att sitta här och försöka ställa mig till svars för dådet. Jag har i flera år planerat att flytta till Fagersta trots att folk inte tycker att det är en värd idé överhuvudtaget eller den andra orten jag överväger. Är knappast då positivt inställd till attentat och inte på platser jag kollar lägenheter.

Tycker du att du är bra på att argumentera med dina falska påståenden om åsikter jag aldrig uttryckt?
Citera
2026-09-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Documaz
Jag har gjort en kort intervju med en klasskompis till personen som sitter anhållen i stockholm och skrev en artikel om det.

Ni hittar den här: https://documaz.com/intervju-for-fagerstadadet

Han gick ju bara på den nuvarande skolan i fyra dagar innan han blev anhållen, menar du att du har gjort en intervju med en före detta klasskompis?
Citera
2026-09-01, 21:35
Medlem
Bor det många invandrare i Fagersta?
Citera
2026-09-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Bor det många invandrare i Fagersta?
Vad har det med skolattacken och liam att göra?
Citera
2026-09-02, 11:42
Medlem
Noetlovskijs avatar
Aftonbladet Plus idag ang. 16-åringen i Stockholm:
Citat:
16-åringen som misstänks för medhjälp till dådet i Fagersta har gått under myndigheternas radar. Han hade toppbetyg i skolan och inga tidigare domar. Men i flera rapporter framkommer det att han blev mobbad i skolan.

Plusartikel, så kan inte läsa mer än ingressen. Toppbetyg och mobbad.
Citera
2026-09-02, 12:19
Medlem
JustTrollings avatar
Ny person utreds efter skolattacken i Fagersta

Kopplas till misstänkte medhjälparen i skoldådet

Skriver Expressen... Som bara har en rubrik än och ingen artikeltext.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/ny-person-utreds-efter-skolattacken-i-fagersta/
Citera
2026-09-02, 12:23
Medlem
JustTrollings avatar
Finns väl en ny person som dykt upp i dagboksbladet.

Ytterligare en person misstänks i utredningen om förberedelse till mord i Stockholmsområdet.

Nu framgår det av handlingar i ärendet att det finns ytterligare en misstänkt.

– Jag kan inte säga någonting om det i nuläget, säger åklagaren Kajsa Frisk.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ytterligare-en-misstankt-i-utredning-om-forberedelse-till-mord
Citera
2026-09-02, 12:25
Medlem
Har polacken/liam sjungit ut eller har polisen identifierat någon i chattarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här