2026-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squirtgirl
En jättegullig kvinna som hade lämnat pappan till Liam och bodde då(2014) ca 500 m från honom vid den tiden. Då hade dom delad vårdnad honom. Han gick ofta och pratade skit om Liams mamma och betedde sig som ett rövhål...

Vet du hur mamman förlorade vårdnaden
Citera
2026-08-24, 20:04
Medlem
Knotknets avatar
Jag känner inget hat för den här typen av gärningsmän. Bara stor sorg.
Citera
2026-08-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag känner inget hat för den här typen av gärningsmän. Bara stor sorg.

Instämmer. Men hat mot föräldraskapet
Citera
2026-08-24, 20:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag bodde granne med Liam och hans pappa i Sundsvall när Liam var liten. Pappan var mycket skum och det var helt klart något fuffens med honom. Man såg redan då att detta förmodligen skulle sluta illa. Inte för att Liam utmärkte sig, utan för att pappan verkade så oerhört hård och sträng mot honom. Minns när pappan hämtade en hund från Ungen(ev.Rumänien) en American Bully XL. Stackars lilla parvel säger jag bara... En gång åkte han iväg i nästan ett dygn och lämnade lilla valpen helt själv. Ringde både jour och polis men dom gjorde inget.
Vad jag dock ville komma fram till är att jag inte är jätteförvårnad att det gått åt helsike för sonen. MEN att det skulle sluta så här fruktansvärt kunde jag aldrig föreställa mig. Beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta till den avlidna flickans familj, anhöriga och övriga på skolan❤️🕊

Citat:
En jättegullig kvinna som hade lämnat pappan till Liam och bodde då(2014) ca 500 m från honom vid den tiden. Då hade dom delad vårdnad honom. Han gick ofta och pratade skit om Liams mamma och betedde sig som ett rövhål...

Det har framförts i tråden att mamman är från Sydamerika. Stämmer det?
Citera
2026-08-24, 20:13
Medlem
rex144s avatar
Det är andra gången som skolmördaren hade på sig en Darth Vader utstyrsel så om nån nu klär ut sig i liknande kläder och promenerar utanför en skola då kan han orsaka panik.
Citera
2026-08-24, 20:18
Medlem
ojojoj3s avatar
Den här fuppen kommer bli riktigt intressant att läsa. Jag kollade DNs artikel om vad han sagt under förhör nu, och där de pratat med en av hans internet-vänner som sagt till honom att inte göra det. Helt sjukt verkligen. Men jag tvivlar typ lite på att det är sant att kompisen bad honom att inte göra det. Det känns som nåt man säger i efterhand för att inte bli påkommen som nån som "lät det hända". Även om det stämmer så skulle ungen ha ringt polisen direkt. MGM var ju inne i skolan dagen innan och fegade ur.
Citera
2026-08-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är andra gången som skolmördaren hade på sig en Darth Vader utstyrsel så om nån nu klär ut sig i liknande kläder och promenerar utanför en skola då kan han orsaka panik.
Stämmer det där eller är det en trådsanning? Bilderna snubben lade upp visar en gasmask, tillsammans med en hjälm som möjligen är en replika på en äldre tysk armehjälm, svärdet (med sele?) och det omnämnda gitarrfodralet.
Citera
2026-08-24, 20:32
Medlem
Tjejen hade levt nu om kompisen bara hade lyft på arslet och slagit 112. Attentatet kunde stoppats lika enkelt som att beställa en pizza. Kul att leva med
Citera
2026-08-24, 20:38
Medlem
Jag gottar i mig att han överlevde detta.

Nu får vi läsa FUP och allt annat snaskigt.

Gäller nu att [STATEN] har koll på honom så att han inte råkar ta livet av sig.

Finns tusen scenarion hur han skulle råka ta livet av sig.

24/7-övervakning med 3 personal runt sig är det vad man kräver.

Samma sak är med den där transan i Stockholm som mördade, våldtog och styckade kroppen på juldagen. 3 personal 24/7-övervakning. man byter efter 6 timmar.
Citera
2026-08-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Nej men vad tänker du ska hända från polisen då?

Ska polisen kalla in honom på förhör?

Det är inte brottsligt att skriva i konstiga forum.

Tänker du att polisen ska skälla på honom?

Vad leder det till?

Du tror inte polisen skäller ut tonåringar varje dag i Rinkeby, Rosengård, biskopsgården och runt om i hela landet.

Visst borde polisen kallat in honom på förhör, med tanke på vad han skrivit och spridit på nät och i olika charforum? Allt annat är i min värld befängt. Lägg till GM historik av misshandel, hans minst sagt trassliga uppväxt, med allt hur det format honom? Personligen ser jag det som tjänstefel, att inte ta in honom på förhör? Ställa honom mot väggen.

Med tanke på de tider vi lever i, och med tanke på de senaste tio årens vansinnesdåd (inte bara de tre mest kända) så borde ju polisen högprioritera sin "patrullering" på internet och i olika chattforum och kommunikéer? Allt annat känns uppåt väggarna. Det gäller inte bara brott som kan ledas till vansinnesdåd, utan alla möjliga brott där unga och även minderåriga är inblandade i, eller faller offer för?
Citera
2026-08-24, 20:50
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av churrosglas1233
Aa tycker också tiktok borde ta stopp på TCC. Är själc tonåring o var i risbroskolan under fredagens. Det är ju redan edits på tiktok som görs om Liam o hyllar honom som jag sett.

Helt tappade i huvudet är dem. Även när man gör anmälning inom tiktok appen så stängs inte äns videosarna ner. Så sjukt många i TCC som hyllar skolattackare och sociala medier apparna gör inget om det och så händer det tillslut att någon som är med i TCC gör en skolattack, som denna.

Ja, jag hade inte hört talas om TCC innan denna fruktansvärda händelse. Jag blev riktigt förvånad över att TikTok tillåter dessa idioter som sitter och glorifierar våldsverkare helt öppet i appen. Finns ju hur många klipp som helst.
Citera
2026-08-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Hur pass väl är det belagt (om alls belagt?), att det fanns rasistiska motiv för dådet i Trollhättan?

Det är helt bestämt att det rörde sig om hatbrott med rasistiska motiv i Trollhättan. Det gjordes en utredning som visade att han tyckte om nazism. Anton uppfattade att Sverige var sitt land och svenskar blev utkonkurrerade av invandrare. Han skämtade ofta om invandrare på ett nedvärderande sätt. Dagarna innan dådet tittade han på collage om Breivik. Han sympatiserade med SD, men var inte politisk aktiv. Anton hade inga kopplingar till skolan. Skolan ligger i ett området med många utlandsfödda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in