Citat:
Ursprungligen postat av
Granaten1
Ännu en gång är de socialens flummeri verksamhet som gjort bort sig. Alla har väl det intellektet att fatta att ungen skulle tagits från sina päron tidigt. Det är katastrof. Menlösa idioter som jobbar på socialkontoren runt om i landet. Inte första gången det visar sig, och knappast sista heller. Rensa ut skiten och ta in folk med lite balle ffs
Man kan inte bara omhänderta barn utan omsvep. Sedan måste det finnas bra familjehem som tar emot dem också. De flesta föräldrar som är mycket olämpliga som sådana, gör sitt bästa för att dölja det.
Däremot är det sanslöst hur illa socialtjänsten fungerar.
Nu är det här en ung vuxen men det är även ett föräldraansvar att barn i hela samhället sitter med dessa sociala medier och hela världens mörker utan uppsyn. Skulle alla föräldrar som anser sig vara bra, klippa internettillgången och sluta ge barnen fri tillgång till tekniska enheter och internet utan uppsyn, skulle genast en stor del av problemet försvinna och kvar skulle de bli som man då kan larma kring.
Jag fick aldrig barn men jag sa tidigt, att jag aldrig skulle tillåta t.ex dator på rummet. Folk tyckte att jag var dum i huvudet, jag anser att alla människor som låtit sina barn växa upp ensamma bakom skärmarna istället är det.
Alla vårdnadshavare skulle behöva börja ta bättre ansvar över de tekniska leksaker de sätter i händerna på barn och unga som barnvakter.