Citat:
Ursprungligen postat av
AndresIniesta8
Det är nästan imponerande hur du lyckas läsa in något helt annat än det jag faktiskt skrev. Jag har aldrig påstått att mobbning eller en dålig uppväxt automatiskt skapar mördare – det är en slutsats du själv har dragit.
Det jag försökte framföra är snarare att mobbning inte är en tillräcklig anledning för att förklara eller ursäkta ett sådant här dåd. Man kan erkänna att mobbning kan påverka en människa djupt, samtidigt som man är tydlig med att det krävs betydligt mer för att förstå varför någon väljer att begå ett sådant fruktansvärt brott.
Delen där jag skrev att man riskerar att lägga för stor vikt vid gärningsmannens bakgrund var dessutom ett svar till någon som faktiskt argumenterade för att mobbningen och bakgrunden skulle stå i centrum. Det var alltså inte ett påstående om att alla som mobbas blir mördare, vilket du verkar ha fått det till.
Så läs gärna vad jag faktiskt skrev innan du argumenterar mot något jag aldrig har sagt.
Det var detta du skrev som jag kallar svammel, meningslöst svammel men du fokuserar på annat tydligen.?
stå för dina åsikter.
-----Nästan alla som begår grova våldsbrott har någon form av bakgrund, trauma, utanförskap eller erfarenhet som har påverkat dem. Det kan hjälpa oss att förstå varför en människa hamnar där – men det gör inte själva handlingen mindre oförlåtlig eller mindre kriminell.------
Vet du, nästan alla ,om inte alla ,människor har en bakgrund med upplevelser nån gång i livet av trauma och utanförskap.
Den flummiga meningslösa attityden är nåt som rättsystemet och samhället måste lämna bakom sig.
Den meningslösa " förståelsen " är just,
meningslös.
Media översvämmas av sån meningslös dynga, när svaret är att killen med säkerhet är en sociopat/psykopat styrd av sin defekta hjärna.