2026-08-22, 21:10
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Flera skadade och en död i dåd på Brinellskolan i Fagersta - MGM skjuten av polis (2026-08-21)

Ny rubrik: Flera skadade och en död på Brinellskolan i Fagersta – polis sköt mot GM (2026-08-21)

/Moderator
Citera
2026-08-22, 21:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarrbone
vet du ens det eller chansar du bara leftie?

Jag vet att MGM:s pappa bodde med sina föräldrar i Skåne när han var ung. Hans farföräldrar verkar ha flyttat till Sverige någon gång under 90-talet. Eventuellt sent 80-tal.
Senast redigerad av Combival 2026-08-22 kl. 21:20.
Citera
2026-08-22, 21:17
Medlem
GM va halv ungersk, älskar att alla säger "Blatte", Ni vet vilken sida ungrarna står på va?

Ungern har en av Europas mest muslimfientliga politiska linjer, GM hade nazististska åsikter så vad är alla sd troll arga över, Han dödade ju invandrare så varför är ni ledsna?
Citera
2026-08-22, 21:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det finns sådana uppgifter i tråden, ja, men den typen av rykten uppkommer lätt i samband med den här typen av kriminalfall. Jag skulle än så länge vara försiktig med att sätta tilltro till uppgifterna.

Ja men rasistspåret verkar vi inte så försiktiga med.
Citera
2026-08-22, 21:20
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstarrr
GM va halv ungersk, älskar att alla säger "Blatte", Ni vet vilken sida ungrarna står på va?

Nä, berätta gärna för hos här uppe hur Ungrare eller alla Ryssar tänker..
Citera
2026-08-22, 21:22
Medlem
Citat:

Ungern har en av Europas mest muslimfientliga politiska linjer, GM hade nazististska åsikter så vad är alla sd troll arga över, Han dödade ju invandrare så varför är ni ledsna?

Vilka åsikter har MGM ventilerat? Han dödade en svensk tjej. Ja och han ser ut som en blatte och hans far kommer från Europas U-land Ungern.
Citera
Medlem
Hur många syskon har mgm och hur mår de? Är de placerade hos fosterfamiljer? Hoppas de är friskare och följs upp mycket noggrannt, då de med stor sannolikhet delat samma uppväxt.
Bort med TikTok och liknande!!

Fruktansvärt att mgm:s farlighet inte tagits på allvar! Många instanser borde se sig i spegeln nu, men troligen mest den som utsatt mgm för psykisk och fysisk misshandel!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Lol, du låter som en blatte som snackar till sitt egna lilla blattebarn... Det är inte så vi uppfostrar vitt folk i Sverige.

Säg inte de. Finns en massa wt som inte uppfostrar sina barn på "svenskt' sätt.
Citera
2026-08-22, 21:27
Medlem
Det gör ont i hela mig att veta att detta bara egentligen är en i mängden. Ett av alla de hundratals unga psykfall som svenska sociala myndigheter misslyckats att snappa upp och låsa in före skadan redan är skedd. Det är sannerligen en skam att se hur oseriöst svenska myndighetsutövare ser på våldsbejakande beteende bland unga. Detta avskum är verkligen bara en i mängden, det är bara valet av våld som gör att han sticker ut en aning, det är något jag anser alla här borde ta i beaktning. Detta är inget nytt.

Torpeder för gängkriminella, 764-sociopater, skol-attacker, div. gängkriminella, impuls-mördare som Valsätra, ambulansmordet m.m. Det är allt detsamma. Ett resultat av ett totalt misslyckande alt. en total kollaps inom den svenska socialtjänsten och ett extremt lojt förhållningssätt till den allt mer blomstrande våldsromantiken i vårt samhälle, främst pga tillgängligheten internet medfört.

Vi låser inte in farliga människor, inte förens dom hunnit attackera eller ännu värre, döda, oskyldiga.
Där sitter problemet.
Senast redigerad av WhiteSturgeon 2026-08-22 kl. 21:30.
Citera
2026-08-22, 21:31
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Han umgicks i forum som hyllar skolmassakrer (där han själv också hyllas nu), säger själv att han valde offren slumpmässigt, och tjejen som han mördade är en vit, hel-svensk tjej![/b]

Här är gärningsmannen, Liam Carlos Nebel, 18 år med Colombianska och Ungerska föräldrar:

https://riks.se/nyheter/uppgifter-till-riks-18-arige-liam-utforde-svardattacken

Här är hans mordoffer, den helt svenska tjejen Agnes Viker:

https://imgur.com/a/YDfEHsS
Är det där verkligen rätt bild på offret??
Ser ut att vara en asiat.
Citera
2026-08-22, 21:33
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Det är nästan imponerande hur du lyckas läsa in något helt annat än det jag faktiskt skrev. Jag har aldrig påstått att mobbning eller en dålig uppväxt automatiskt skapar mördare – det är en slutsats du själv har dragit.

Det jag försökte framföra är snarare att mobbning inte är en tillräcklig anledning för att förklara eller ursäkta ett sådant här dåd. Man kan erkänna att mobbning kan påverka en människa djupt, samtidigt som man är tydlig med att det krävs betydligt mer för att förstå varför någon väljer att begå ett sådant fruktansvärt brott.

Delen där jag skrev att man riskerar att lägga för stor vikt vid gärningsmannens bakgrund var dessutom ett svar till någon som faktiskt argumenterade för att mobbningen och bakgrunden skulle stå i centrum. Det var alltså inte ett påstående om att alla som mobbas blir mördare, vilket du verkar ha fått det till.

Så läs gärna vad jag faktiskt skrev innan du argumenterar mot något jag aldrig har sagt.
Det var detta du skrev som jag kallar svammel, meningslöst svammel men du fokuserar på annat tydligen.?
stå för dina åsikter.

-----Nästan alla som begår grova våldsbrott har någon form av bakgrund, trauma, utanförskap eller erfarenhet som har påverkat dem. Det kan hjälpa oss att förstå varför en människa hamnar där – men det gör inte själva handlingen mindre oförlåtlig eller mindre kriminell.------

Vet du, nästan alla ,om inte alla ,människor har en bakgrund med upplevelser nån gång i livet av trauma och utanförskap.
Den flummiga meningslösa attityden är nåt som rättsystemet och samhället måste lämna bakom sig.
Den meningslösa " förståelsen " är just,
meningslös.

Media översvämmas av sån meningslös dynga, när svaret är att killen med säkerhet är en sociopat/psykopat styrd av sin defekta hjärna.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-08-22 kl. 21:36.
Citera
2026-08-22, 21:35
Medlem
Citat:

Han ser inte ut som en arab utan kanske mer som en jugoslav eller zigenare.
Han ser absolut inte svensk ut i alla fall.

Vad menar du med nazistiska åsikter? Jag har inte sett något sånt. Bara att han hyllar mördare.

Dagens Nyheter verkar inte skriva något om nazism utan bara om den där gruppen TCC:

https://www.dn.se/sverige/natrorelsens-medlemmar-hyllar-och-hanar-skolmordaren-borde-vi-ha-anat/

Jag hittar inget om nazism/högerextremism så varför fortsätter ni nämna det i tråden när inte ens media gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in