2026-08-22, 16:25
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Vad är tcc?

Står for True Crime Community. En community/Hashtag inne på Tiktok som sedan togs över utav dessa nättroll. Istället för att vara en community som intresserade sig för brott, så blev det istället en plats där Ryssar och Ungrare kunde sitta och sprida politisk propaganda i form av massmord.
Citera
2026-08-22, 16:25
Medlem
GM är alltså intresserade av fenomenet TCC som går runt bland unga, främst via TikTok

Jag har undersökt det hela och pratat med lite folk under dagen som delar samma hashtag och framförallt där alla har hjälm-emojis.

Fenomenet sprids i olika genrer.

TCC = True Crime, med inriktning på skolskjutningar
FCC = Fiction Crime (Här är det diverse spelkaraktärer eller filmkaraktärer)
Anti-TCC = Hjälten, folk som förebyggt/stoppat massmord

Dessa sysslas med någonting som kallas för rampage-edits, där man hyllar folk som begått massmord/diverse attentat och idoliserar dessa.

Likt tidigare nämnt är GM i detta fall, idoliserats av Anton i Trollhättan.
Utöver detta verkar GM i detta fall vara en stor bidragare till communityt TCC.

De få som ställt upp på att prata med mig beskriver honom som trevlig, glad, kunde gå långt i kampsport, ordet ”prominent” dyker upp väldigt ofta när hans alias kommer på tal.

För er som är mer intresserade och har tillgång till TikTok rekommenderar jag #rampage

Därefter klicka in er på första profil ni hittar med en hjälm-emoji så kommer ni inse vad för slags community det är.

En annan person jag pratat med säger att GM tidigare nämnt att en vacker dag skall det göras ”rampage-edits” av honom, alltså att någon skall idolisera honon, likt hur han idoliserat Anton.
Citera
2026-08-22, 16:26
Medlem
Han är oskadd inte skjuten ingen sjukhus, media ljög
Citera
2026-08-22, 16:26
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Kristersson valde att prioritera Ukraina samtidigt som han fullständigt tappade kontrollen över rikets inre säkerhet och resultatet av detta fatala misslyckande visas nu gång på gång genom en obruten kedja av nationella katastrofer.

Både sossar och moderater har haft sin del i att urholka vården/psykiatrin.

Vad gäller Ukraina så hade det inte varit speciellt angenämnt över att ha sett drönare komma flyga över våra huvuden, så bättre det att Ukraina tar fajten och vi står för notan...
Citera
2026-08-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Föredrar du ordet icke-svensk?

Störd unge och tyvärr extremt sökande efter att få tillhöra nånting.! Hans cp föräldrar döpte han som en blatte.! Han är Jugge-barn med extremt störda föräldrar och hamnat totalt fel.! Är själv emot muslimsk dårar och ikke svenskar. Dock denne kille tycker jag på riktigt synd om. Usch 😑. Om folk visste.!!! Försvarar inte alls vad han gjort.!!! Dock borde professionella som följt killens liv, vara dem som svärdats. 🗡️
Citera
2026-08-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Vad är tcc?
Edgy tonårsgäng som begår sjuka gärningar för lite kändisskap
The Clueless Cucks
Citera
2026-08-22, 16:29
Medlem
Internet plattformar som sociala medier måste hindras från att sjuka individer sammarbetar och triggar varandra till dessa vansinnesdåd.
Rättsväsendet kan inte sova utan måste aktivt och i förebyggande syfte ingripa innan en tragedi blir ett faktum.
Citera
2026-08-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Där kom sanningen! Du är en självömkande gårtacka som söker sin offerkofta.!!!! Du jämför dig med mitt liv? Du anser att du minsann levt ett ”värre” liv?!

Må så vara!

Killen är ett arsel! Ömkar inte för honom, ser på caset han orsakat.!

Du i din självömkande profil? Du har inte förstått att vi finns vi som skall ta reda på dessa individer?

Polis 👮 🚑 psykiatriker, häktesvakter? Etc

Med din ointelligenta retorik för att du själv har haft det såååå mycket värre än mig?

Så skall man typ spy 🤮 💩 på grabben nu när han är förvar?

Hur tänker du så fel! 😑

Sök psykolog på Mindler.
Du framstår inte som den skarpaste och ganska affektiv faktiskt.

Jag har inte det minsta intresse för honom och vad som sler med honom nu. Har aldrig sagt att man ska göra något mot honom som inte är inom lagen. Han berör inte mig, han berör dig.

Jag hade antagligen likaväl kunnat arbeta med honom men vet du vad, man kommer inte särskilt långt med såhär djupt störda individer om man ska se dem som sina egna projekt för att man inte vill ta itu med sig själv. Du borde säga upp dig om du inte kan göra den skillnaden mellan dig och de du arbetar med.

För en hel del finns ingen möjlighet att de ska rehabiliteras till fullo. De är icke-fungerande och kommer leva resten av sina liv som sådana även när de på ytan verkar mer normala.

Vi har inte någpt botemedel mot allvarliga störningar som är helt integrerade i en person. Det är inte sjukdomstillstånd som kan behandlas med ett piller och lite samordning.
Citera
2026-08-22, 16:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Trams! Vad har Kristersson brutit för löften? Han har skärpt straffen för sånt här pack som begår mord och andra brott.

Skärpta straff förhindrar inte dessa brott. Det är bara populism. Man måste jobba preventivt för att förhindra dessa brott. Uppenbarligen har man inte gjort det i detta fall.
Citera
2026-08-22, 16:31
Medlem
Ett sjukt land inte för att försvara gärningsmannen han borde låsas in på ett låst jävla psykhem o aldrig komma ut men lite funderingar här mest här om hudfärg, politik etc etc ....

1.
Han bodde hos ett trash till pappa med en mamma som hora, blev utsatt för övergrepp och fick inte ens tillräckligt med mat (enl AB)

2
Soc tar efter mycket om och men placerar han på ett fosterhem i Fagersta hos ett annat trash

3. Han går fortfarande i skolan när han gör detta.

Vänta nu, soc reagerar typ as sent låter han utsättas för övergrepp och biologiska föräldrarna eller i alla fall pappan ska ha vårdnaden, sen kommer man till Fagersta....

Hur i helvete kan han bo hos en fosterfamilj och de reagerar inte att nåt är fel och sen skolan på det, visserligen att skolan e underbemannad men dom som borde se och ha vetskap om problem barn de är nu helt jävla blinda....

Tragiskt att de hänt ja men faan inte förvånad när man är helt blind sen återigen fosterfamilj som typ ska umgås och ha han under uppsikt vet inget om han osv sen en dom i våras där han blir gömd för våldsbrott med dessutom borde väll varningssignaler kommit ialf ????

Bara en undran och sen ja soc borde jue ha lite mer vett o koll men frågan är varför ingen runt omkring som borde ha kunskap reagerade .....
Citera
2026-08-22, 16:32
Medlem
Alla dessa skolmördare och massmördare är incels. Hade Breivik haft en flickvän hade han inte begått massmorden i utöya
Citera
2026-08-22, 16:32
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Som GM delat via Tik-Tok, enligt säkra källor.

Han har delat saker från olika partier, ja. Är det de "högerextrema" åsikterna?

Varken Aftonbladet, DN eller Expressen slår på stora trumman om "högerextremism".

Det beror på att det inte finnas någonting speciellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in