2026-08-22, 02:02
Medlem
Halvt orelaterat till händelsen, men efter att ha gått igenom denna tråden har min tiktok börjat fyllas med andra svenska "tcc" ungdomar som hyllar massmördare. Finns det något sätt att göra någon form av orosanmälan för dessa typer av personer?

https://www.tiktok.com/@ne__l7 (exempel)
Citera
2026-08-22, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Hur det brukar delas vidare från de djupa hålorna ut i offentligheten har jag ingen aning om. Brukar det komma ut ö.h.t.? Ej insatt.

De fall av massmördare som har sänt brukar va aktiva i 4chan / 8chan och länka deras sändningar i ett inlägg där innan de går till attack. han verkar inte ha något att fästa telefon eller kamera i på hjälmen dock, och svårare att livesända en svärdattack speciellt med många personer på skolan som kan attackera han.

Hade han livesänt så borde hans tcc kompisar gjort det känt antingen genom att sprida det eller att nämna det. Jag tror inte han livesände det
Citera
2026-08-22, 02:03
Medlem
Davoduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedway55
Halvt orelaterat till händelsen, men efter att ha gått igenom denna tråden har min tiktok börjat fyllas med andra svenska "tcc" ungdomar som hyllar massmördare. Finns det något sätt att göra någon form av orosanmälan för dessa typer av personer?

https://www.tiktok.com/@ne__l7 (exempel)

Tipsa polisen
Citera
2026-08-22, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vart ligger logiken att inrymma åtta skolor i området om gärningsmannen är skjuten i benet?
Hur många psykiskt instabila mobboffer har bestämt sig för att gå till attack samordnat?

Skolor är så kåta på att spendera miljoner på föreläsningar i PDV att de tar varje chans de får att träna i verkligheten.

9/10 fall är GM beväpnad med stickvapen vilket minimerar risken för andra skolor i närområdet..
Citera
2026-08-22, 02:12
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Skolor är så kåta på att spendera miljoner på föreläsningar i PDV att de tar varje chans de får att träna i verkligheten.

9/10 fall är GM beväpnad med stickvapen vilket minimerar risken för andra skolor i närområdet..
De kan inte vara så att man vill undvika massa ungar som springer omkring och är i vägen för ambulans och polis, bara för att de vill lägga upp skiten på TT?
Citera
2026-08-22, 02:18
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Även om GM ser ut som någon typ av blatte så tycker jag inte att det är så relevant här.

Med en sådan genomtrasig uppväxt och dessutom en morsa som inte vill ha något med honom att göra så kan man inte låta bli att tycka åtminstone lite synd om fanskapet. Han var liksom körd från första början.

En typisk anhängare av 764/No Lives Matter. Bara trasig rakt igenom.

Han verkar ju ha haft en extremt grym och tragisk uppväxt dessutom. Det förmildrar inte vad han har gjort, men är ändå hemskt.
Citera
2026-08-22, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Även om GM ser ut som någon typ av blatte så tycker jag inte att det är så relevant här.

Med en sådan genomtrasig uppväxt och dessutom en morsa som inte vill ha något med honom att göra så kan man inte låta bli att tycka åtminstone lite synd om fanskapet. Han var liksom körd från första början.

En typisk anhängare av 764/No Lives Matter. Bara trasig rakt igenom.

Svårt att tycka synd om honom men du sätter nog gärningsmannaprofilen 100% här.

Det som oroar mig är hur många sånna här tickande bomber som sitter hemma på kammaren och kan brisera när som helst.

Jag upplever den här typen av gärningsmän som kanske det största hotet jämnte möjligen islamister på sikt.
Citera
2026-08-22, 02:22
Medlem
Kellywomans avatar
Ursäkta om detta har skrivits förut men tråden är extremt lång och jag hoppas att någon kan svara mig ändå!
Det är sagt att det är en tolvåring och en sjuttonåring som har svårt skadade. Jag förstår inte vad en tolvåring har att göra på en gymnasieskola? Vet någon?
Citera
2026-08-22, 02:22
Medlem
är det någon som har sparat videos från "@grassgreenreborn" tiktoken?
Citera
2026-08-22, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ursäkta om detta har skrivits förut men tråden är extremt lång och jag hoppas att någon kan svara mig ändå!
Det är sagt att det är en tolvåring och en sjuttonåring som har svårt skadade. Jag förstår inte vad en tolvåring har att göra på en gymnasieskola? Vet någon?

Åldersspannet som rapporterats är 12-17 år, de skriver ju inte ut exakt ålder för varje individ.
Citera
2026-08-22, 02:29
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Nej, det har det inte. Vad som sagts är att 2 personer har förts till sjukhus och dessa är mellan 12 och 17 år. Inte att dom är 12 och 17 år. Det är något folk har missuppfattat.

Det är sjukvården som vill prata i "spann" och väljer vad som framstår som udda åldrar.
Citera
2026-08-22, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Jag tror inte det här kommer att komma fram iöht, för det har ej med 764 att ens göra. Det är någon som föll offer för Kasselstrands ryska påverkanskampanj online.

På sin höjd har han tagit den enda bilden som faktiskt synts här inne åt sin "kompis".

Aftonbladet
Den misstänkta ska också ha filmat dådet, enligt uppgifterna.

– Filmen ska vara omkring 30 minuter lång, säger en källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in