2026-08-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ja du verkar ha haft rätt från början. Heder till dig.

Dessa ungdomar följer inte Flaschback de snackar via en gaming-tråd och världen är liten i Sverige.! Alla känner alla och är släkt i släkten.!

Ungdomarna stöttar varandra digitalt ❤️‍🩹❤️‍🔥
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tvillingarna-agnes-och-elsa-lever-folkraceliv-90-procent-skruva?fbclid=IwY2xjawT1h-dwZG9mBWV4dG4DYWV tAjEwAGJyaWQRMWk5SXNEVFVLbG9wMW43cU1zcnRjBmFwcF9pZ BAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeX5EF-l-lVzCW5enOngPc9n4 GsIbY2X3XPyOIfnOo_FmYf5mFbnjl7WzqTWQ_aem_MdIJ2IRjy iPwp609_4fYKw

Usch fy fan vad sorgligt.
Citera
Medlem
MagdaTobleronesons avatar
https://www.kungahuset.se/arkiv/uttalanden/2026-08-21-uttalande-av-h.m.-konungen-med-anledning-av-dadet-i-fagersta

Med anledning av dådet i Fagersta gör Kungen följande uttalande:

Det är med bestörtning och sorg vi mottagit beskedet att Sverige än en gång drabbats av ett skol­attentat. Mina tankar går till de närmast drabbade, deras familjer och anhöriga.

Jag vill också uttrycka min förståelse för den oro som detta framkallar för elever, skol­personal, föräldrar i Fagersta och hela vårt samhälle.

H.M. Konungen
Citera
Medlem
Från SVT

Polisen om arbetet: ”Många delar”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/svardattack-pa-skola-i-fagersta-folj-svts-direktrapport?inlagg=b3f14f9860cad291699d3dbe8e4cd 1be

Fy…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTNBOTP
Jag tror att du har helt fel. Den här dåren har förmodligen varit inlåst på toaletten en längre tid för att chatta och skicka bilder till sina gelikar innan han byter om och ger sig ut i skolan. När han väl går ut med sin utklädnad och svärd så hugger han förmodligen alla som är i närheten. Finns inte en chans att han har tid eller möjlighet att leta upp specifika offer.
Tänker att kanske just därför han var på toan ett tag och han chatta. Att leta upp scheman är inga svårigheter. Och om han gått på skolan kan han ju vart salarna ligger också. Vet dock ej hur stor skola det är. Kanske är för stor för att det ska vara ett rimligt scenario.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det betyder fortfarande inte att de har en politisk agenda. Vet du inte vad edgelords är?

De använder hakkors och liknande för att folk ska bli arga. De hyllar alla som mördar.

De hyllade den där transan i USA som mördade en massa vita småbarn.
Låter verkligen som högerextremism

No Lives Matter-rörelsen, som GM tillhör, hatar människor och har som mål att döda och plåga så många människor som möjligt.
Du har rätt, tex Brad som skapade 764 hur sjukt det än låter inte pedofil även fast han hade TB med CSAM, utan använde det för att byta till sig gore videos och utpressa andra.

Sedan finns det individer inom COM som bekänner sig till vissa ideologer, och i vissa fall ör med i riktiga grupper.
Citera
Medlem
Kan folk sluta spekulera i om dådet är politiskt lagr eller inte. Kollar man upp alla tiktok konton ser man tydligt att dem kallar sig för ”hatecels” som vill skada andra pga utfrysning och mobbning. Det handlar om psykisk ohälsa o inte politik.
Citera
Medlem
Sluta spekulera om personer ni tror är brottsoffer. Snart kommer familjer få massa oroliga samtal om sina döttrar oavsett om de har något med saken att göra eller inte. Skärp er för fan.
Citera
2026-08-21, 21:43
Medlem
Vartifrån kommer uppgiften att det skall vara en flicka som är avliden och att det skulle vara en Agnes? Någon som kan uppdatera en någon sökslö? Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Avvakta och se, uppgifter från elever på skolan, ej bekräftad officiellt. Kan vara värre. Tragisk utveckling i Sverige.
Stämmer att det (hittills) oannonserade offret är en tjej ber jag om ursäkt, händer ofta att galningar injicerar sina egna narrativ i trådarna för att vilseleda andra och få sig ett skratt.

Men nu var du först ut med att någon faktiskt dött.
Så frågan är väl vad i helvete judemedia sysslar med som endast nämner de 2 pojkarna och fullkomligt utesluter den döda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Ännu en nazist alltså, inspirerad av SD.

Ja du har skrivit det några gånger nu men det stämmer ju inte. Mgm är utländsk av namnet att döma och har inga kopplingar till SD. Era försök till skademinmering är patetiska.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lägger man ut en bild på svärd i ett gitarrfodral några få timmar innan dådet samtidigt som man skriver "no more edits" så är sannolikheten rätt stor att det utpekade kontot tillhör MGM.
Samma konto som sen under attentaten skickar en bild på ett blodigt offer i ett meddelande till ett annat konto.

Tittar man sen på kontots alla inlägg blir det nog väldigt svårt att inte förstå vilka han tycks ha hyllat.

Säger mig ingenting men jag är inte under 20. Vad betyder no more edits? Vem hyllar man då? Israel, Hitler, Trump, Kina, Iran, Pakistan, Roxette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in