2026-08-21, 20:55
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag frågade om du kunde posta bevis för det, inte om du kunde posta random tiktok
Vad vill du ha för bevis? Du har fått en spegling på hans konto.

Istället för att diskutera sakfrågan har du snöat in på din politiska agenda som Rainmans autistiska bror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Nä men det har skapat kaos.. Dessutom är väl gm invandrare, om så andra generation men dock inte svensk!

Nä men en vit europee var det väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Hur kan detta handla om svensk/invandrare?! Är alla dumma i huvudet, kan ni inte se att människor kan tillhöra andra grupperingar, ha andra identiteter, göra andra saker. Så tröttsamt. Ska vi inte prata om dualismen sjuk-frisk? Är inte det mer rimligt än om någon är svensk eller ej. Eller höger/vänster. Ärkepuckon. Vad sägs om bildad/obildad?

Jag vet, tråden har urartat helt med fokus på etnicitet, nationalhistoria, geografi och precis allt annat än detaljer om hur själva dådet är utfört.
Citera
2026-08-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pero3
"ännu en invandrare" hur menar du då? det har aldrig varit en invandrare som begåt en skolattack i sverige.

Fel. Vet minst två exempel med dödlig utgång.
Citera
2026-08-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillenraom
l**m c*rl*s n*b*l
Oklart vad motivet är mer än att Trollhättan är inspirationen.
Använde termen ''TFD'' som står för total femoid death. Idoliserar även elliot rodger som hade fokus på att döda kvinnor samt ted bundy. Motivet är rätt klart och tydligt
Citera
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Visst är det jäkligt lustigt att så snart det är en "svensk" GM skriks psykisk ohälsa men när det är någon med annat ursprung då beror attacken på att den är "invandrare". Så jävla vansinnigt rasistiskt Sverige blivit.
"Svensk" och invandrare är samma sak.
Tror du förväxlar det med Svensk
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svtplay.se/video/j1q15RL/svt-nyheter-direkt/presstraff-efter-svardattacken-i-fagersta
Det är ju tlll deras vanliga nyhets sädning.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok kan du posta bevis för det? Eller är det bara för att du säger så? Vatnik
Sveriges radio eller SVT skrev det för någon timma sedan men kanske blev tillsagda att ta bort det?
Citera
2026-08-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvkanal
Ja, en som gav honom passerkortet till skolan också
Två eller tre döda...

Aha! Då förstår jag. Tack!
Sitter fortfarande och väntar på namn så man får veta om det är någon man känner. Så himla otäckt!
Citera
2026-08-21, 20:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Det är en helt annan diskussion och off-topic. Fortfarande är dina åsikter kring svenskhet helt ointressanta och dessutom sakligt felaktiga. Man kan inte anses vara en "incel svenne" som flera öppet trodde och hoppades (?) tidigare i tråden, och samtidigt heta Carlos Neb*l och poteniellt ha två utlandsfödda föräldrar? Du förstår väl vad innebörden, eller sinnebilden av en etnisk svensk person är? Du kan vara svensk om du har en svensk bakgrund, så verkar inte vara fallet med gm här. Han skulle inte uppfylla kraven som svensk ens enligt Scbs godtyckliga version.

Säg inte det, skulle han nu varit svensk (vilket gan inte är återigen) kan jag lova dig att en väldigt stor tyngd skulle lagts på hans svenska bakgrund av kontona i tråden som just nu går full retard. De klarade inte av att det var en med utländsk bakgrund som begick dådet så nu vill man få det till en vit ungersk högernationalist istället. Hela tiden detta förflyttande på målstolparna om man tillhör vänsterkanten.

Notera att jag inte pekar ut mgms utländska bakgrund som anledningen till dådet, utan nämner enbart det då funnits vänsteridioter sedan början som försökt få det till en svensk som dödat invandrare (vilket inte stämmer) och är desinformation. Uppenbarligen har han varit isolerad (?), haft en brokig bakgrund och blivit influerad av skoldåd som han nu försökt härma. Lägg kanske till att han blivit nobbad av brudar och tillhör incelrörelsen.

Etnisk svensk innebär att man känner tillhörighet med den etniska gruppen svenskar. Om utpekad GM gör det vet jag inte. Möjligt att han primärt identifierade sig med ungrare. SCB för inte statistik om detta.

Inte heller jag tror att hans etniska bakgrund är så viktig, utan att motivet mer troligt går att finna i det du skriver på slutet.
Citera
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_
Skulle nog säga ungerskt
Ja förnamn är ungerskt iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herman.Kling
Ännu en högerextrem incel som hyllar Breivik och Rickard Andersson. Men dådet var opolitiskt såklart.

Han ser ju ganska bra ut (på den bilden i alla fall). Det ser ut som att han håller på med någon kampsport -om det nu är rätt person. Jag skulle gissa att han har polskt, ukrainskt, ungerskt eller liknande slaviskt ursprung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in