2026-08-21, 20:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Dom går inte ens på skolan, som blev intervjuade

De på SVT säger ju själva det att en av deras kompisar blev stabbad i armen och att de sprang.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Invandrares åsikter är väl lite mer värda enligt MSM?

En annan sak som Expressen skrivit:

12 och 17-åringar går väl aldrig på samma skola om inte någon blivit upp eller nedflyttad?
GM ska blivit skjuten i benet, är det GM som är 17-åringen?

En tredje pojke i ”samma ålder”? Vad fan menar man med det? 5års åldersskillnad är ju rätt mycket när man inte ens uppnått myndig ålder.

Det finns vissa skolor som har allt på samma ställe.
Om denna skolan har det har jag ingen aning om
Citera
Medlem
blondeds avatar
Om man söker upp @ kostakid.2 på TikTok och kikar in på personens story så ser det ut att vara en till bild på gärningsmannen på bild 7 & 8

Länk: https://imgur.com/a/k9Wv68p
Senast redigerad av blonded 2026-08-21 kl. 20:45.
Citera
2026-08-21, 20:40
Medlem
Ännu en högerextrem incel som hyllar Breivik och Rickard Andersson. Men dådet var opolitiskt såklart.
Citera
2026-08-21, 20:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jaja, men det går inte riktigt ihop med att han skulle identifiera sig som svensk, denne argentina-ungrare

Ligger väl nåt i det. Att göra inlägg på ungerska tyder väl på åtminstone någon grad av ungersk identitet.
Citera
2026-08-21, 20:41
Medlem
Jag tror att någon är död. Jag såg läkare anlända långt efter att de skadade måste ha avförts. Vad ska de annars göra där?
Citera
2026-08-21, 20:43
Medlem
Skuggvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagthality
Pressträff blivit uppskjuten pga identifiering av död(a) kropp(ar) samt underrätta anhöriga?
Eller att få ut alla elever innan man går ut med händelsen så eleverna inte behöver höra allt inlåst i en skola?
I andra länder brukar tydligen praxis vara att hålla presskonferens så tidigt som möjligt för att lugna allmänheten även om det egentligen inte kan ges så mycket specifik information, det är rätt intressant att det tagit så lång tid i detta fall. Man vill ju inte spekulera för mycket, men det känns inte så bra...
Citera
2026-08-21, 20:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag pratade om den intervjuade, Nellie. Någon ställde en fråga om vad för elever skolan har, eftersom Expressen intervjuat två invandare. Jag tror inte Nellie är invandrare.

Expressen har intervjuat tre invandrare vad jag sett. Plus Nellie. Undrar om det är representativt urval för skolan eller om det säger något om dådet.
Citera
2026-08-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Det finns vissa skolor som har allt på samma ställe.
Om denna skolan har det har jag ingen aning om

Brinellskolan är en gymnasieskola. Bredvid Brinellskolan ligger Risbroskolan som är en högstadieskola.
Citera
Medlem
Kan någon länka till presskonferensen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Ännu en invandrare med rasistiskt motiv alltså.
"ännu en invandrare" hur menar du då? det har aldrig varit en invandrare som begåt en skolattack i sverige.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Undrar om SÄPO kommer börja ta No Lives Matter-rörelsen mer på allvar nu?

Det finns troligtvis hundratals sådana här personer just nu i Sverige som är aktiva på dessa människohat-sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in