2026-08-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pero3
"ännu en invandrare" hur menar du då? det har aldrig varit en invandrare som begåt en skolattack i sverige.
sant carlos nebel är mitt favorit svenska namn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Expressen har intervjuat tre invandrare vad jag sett. Plus Nellie. Undrar om det är representativt urval för skolan eller om det säger något om dådet.
Är väldigt mycket invandrare på brinellskolan, men det är flertalet svenskar som är drabbade så jag tror inte att det riktat mot invandrare
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Expressen har intervjuat tre invandrare vad jag sett. Plus Nellie. Undrar om det är representativt urval för skolan eller om det säger något om dådet.

Det är bara relevant om dådet var att skada en viss grupp. Det brukar vara enklare än så och det är att han gått på skolan, han vet hur man kommer in och vart folk befinner sig. Man behöver inte leta efter komplexa skäl när de enklaste brukar vara den rätt 9 av 10 gånger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pero3
"ännu en invandrare" hur menar du då? det har aldrig varit en invandrare som begåt en skolattack i sverige.

Nej men jävligt många andra former av våldsdåd.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ok kan du posta bevis för det? Eller är det bara för att du säger så? Vatnik
Här får du en spegling, igen https://www.tiktok.com/@grassgreenrebornn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brallan17
Kan någon länka till presskonferensen?

https://qcnl.tv/p/ZW3getOUwj19OiEV4VkIzw
Citera
2026-08-21, 20:47
Medlem
Enligt nebels vän så skrev MG (whites arent safe) innan han begick attacken, vet inte om de innebar att han fokuserade på vita eller ville rädda de
Citera
2026-08-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du skrev att GM inte är ”incel svenne”. För det första menar jag att det kan han visst vara (man kan alltså vara svensk även om pappan har ett ungerskt namn), även om motivet antagligen inte finns vare sig i att han skulle vara incel eller svenne (eller ungrare).

Men jag håller det absolut öppet att han varit påverkad av hatiska rörelser, likt 764, som i sin tur många gånger är influerad av högerextremt tankegods. Även det är gällande oavsett GM:s bakgrund.

Det är en helt annan diskussion och off-topic. Fortfarande är dina åsikter kring svenskhet helt ointressanta och dessutom sakligt felaktiga. Man kan inte anses vara en "incel svenne" som flera öppet trodde och hoppades (?) tidigare i tråden, och samtidigt heta Carlos Neb*l och poteniellt ha två utlandsfödda föräldrar? Du förstår väl vad innebörden, eller sinnebilden av en etnisk svensk person är? Du kan vara svensk om du har en svensk bakgrund, så verkar inte vara fallet med gm här. Han skulle inte uppfylla kraven som svensk ens enligt Scbs godtyckliga version.

Säg inte det, skulle han nu varit svensk (vilket kan inte är återigen) kan jag lova dig att en väldigt stor tyngd skulle lagts på hans svenska bakgrund av kontona i tråden som just nu går full retard. De klarade inte av att det var en med utländsk bakgrund som begick dådet så nu vill man få det till en vit ungersk högernationalist istället. Hela tiden detta förflyttande av målstolparna om man tillhör vänsterkanten.

Notera att jag inte pekar ut mgms utländska bakgrund som anledningen till dådet, utan nämner enbart det då funnits vänsteridioter sedan början som försökt få det till en svensk som dödat invandrare (vilket inte stämmer) och är desinformation. Uppenbarligen har han varit isolerad (?), haft en brokig bakgrund och blivit influerad av skoldåd som han nu försökt härma. Lägg kanske till att han blivit nobbad av brudar och tillhör incelrörelsen.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2026-08-21 kl. 20:51.
Citera
2026-08-21, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Undrar om SÄPO kommer börja ta No Lives Matter-rörelsen mer på allvar nu?

Det finns troligtvis hundratals sådana här personer just nu i Sverige som är aktiva på dessa människohat-sidor.

Blir väl en crackdown på skiten efter regeringsskiftet. En symbolisk sådan måhända. Dessa 764, NLM, TCC osv är ju väldigt bra valarbetare åt vänsterblocket precis som gängkriminalitet, gruppvåldtäkter, förnedringsrån osv tidigare varit bra valarbete åt SD.
Citera
2026-08-21, 20:49
Medlem
Invandrare eller inte är ganska ointressant - nästa gång något liknande händer kan vi ha en helsvensk GM igen.

Det här pratet bland riksdagspartierna inför valet om att återinföra mentalsjukhusen i Sverige kommer verkligen lägligt. Trist att en del unga killar mår så dåligt att de hamnar i den där skiten men nu är det dags att ta i med hårdhandskarna mot inceldrägget. Kartlägg personerna bakom TikTok-kontona eller vad det nu kan vara, gå igenom deras kontaktnät och gör husrannsakningar. Samarbeta internationellt på samma sätt som mot pedofilnätverken. De här individerna ska tvångsomhändertas och hållas inspärrade med ett ständigt strömmande flöde av psykmedicin i blodomloppet tills de är så såsiga i skallen att de inte kommer göra en fluga förnär.

Förebyggande åtgärder kan man se på parallellt med detta.
Citera
2026-08-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du skrev att GM inte är ”incel svenne”. För det första menar jag att det kan han visst vara (man kan alltså vara svensk även om pappan har ett ungerskt namn), även om motivet antagligen inte finns vare sig i att han skulle vara incel eller svenne (eller ungrare).

Men jag håller det absolut öppet att han varit påverkad av hatiska rörelser, likt 764, som i sin tur många gånger är influerad av högerextremt tankegods. Även det är gällande oavsett GM:s bakgrund.

Det är en helt annan diskussion och off-topic. Fortfarande är dina åsikter kring svenskhet helt ointressanta och dessutom sakligt felaktiga. Man kan inte anses vara en "incel svenne" som flera öppet trodde och hoppades (?) tidigare i tråden, och samtidigt heta Carlos Neb*l och poteniellt ha två utlandsfödda föräldrar? Du förstår väl vad innebörden, eller sinnebilden av en etnisk svensk person är? Du kan vara svensk om du har en svensk bakgrund, så verkar inte vara fallet med gm här. Han skulle inte uppfylla kraven som svensk ens enligt Scbs godtyckliga version.

Säg inte det, skulle han nu varit svensk (vilket gan inte är återigen) kan jag lova dig att en väldigt stor tyngd skulle lagts på hans svenska bakgrund av kontona i tråden som just nu går full retard. De klarade inte av att det var en med utländsk bakgrund som begick dådet så nu vill man få det till en vit ungersk högernationalist istället. Hela tiden detta förflyttande på målstolparna om man tillhör vänsterkanten.

Notera att jag inte pekar ut mgms utländska bakgrund som anledningen till dådet, utan nämner enbart det då funnits vänsteridioter sedan början som försökt få det till en svensk som dödat invandrare (vilket inte stämmer) och är desinformation. Uppenbarligen har han varit isolerad (?), haft en brokig bakgrund och blivit influerad av skoldåd som han nu försökt härma. Lägg kanske till att han blivit nobbad av brudar och tillhör incelrörelsen.
Citera
2026-08-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Det finns vissa skolor som har allt på samma ställe.
Om denna skolan har det har jag ingen aning om

Borde vara rätt ovanligt, MEN jag vet att sånt även sker undantagsvis när man behövt stänga vissa skolor pga miljö och hälsa-problem.

Antar att det inte kommer gå att få så väldigt mycket information från tråden men tack ändå för att du poängterade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in