2026-08-21, 07:13
Medlem
SD-chefsideologen Mattias Karlsson (49 år) har tydligen skickat frugan (27 år) över Ålands hav för att bli invandrare:

https://www.nyan.ax/nyheter/sd-toppens-fru-koptelyxhus-pa-strandtomt-maste-nu-forbli-fastboende-pa-aland/

Jag har fem frågor:

A) Är viss invandring något fint?

B) Blev det verkligen så illa under Tidö-regeringen SD stödjer att till och med SD-topparnas egna familjer måste fly Sverige?

C) Är det rätt att försöka kringgå ett av världens kanske starkaste skydd mot invandring, den åländska hembyggdsrätten, om man är emot invandring?

D) Finns inte risk för påverkan från främmande makt när den politiska elitens egna familjer rent av bor där främmande makt stiftar lagarna?

E) Åland är demilitäriserat. Vet Mattias Karlsson att krig är på gång efter att hans parti fått härja i snart 4 år nu eftersom fru och barn (de har barn i förskoleåldern) nu tycks ha ett hus där de kan bo i demilitäriserat område?

Vad tror ni?

Vissa får tydligen bli invandrare i svenskspråkiga jurisdiktioner hipp som happ men andra får det inte.
Citera
2026-08-21, 07:19
Avstängd
Man ska nog ta det som bevis att de tror att krig kommer hit för att Åland tillhör Finland och där tvingas inte kvinnor (eller barn) att stanna kvar i händelse av krig. Så det här ska nog svenska befolkningen ta som ett tecken på att saker kommer trappas upp här och att man bör fly redan nu om man kan såvida man inte vill att fru och barn ska dödas på lagligt sätt.

Dina andra frågor kan jag tyvärr inte svara på men ville inflika om varför denna flytt sker.
Citera
2026-08-21, 07:29
Medlem
oligarkss avatar
SD-toppens fru köpte lyxhus på strandtomt, måste nu förbli fastboende på Åland.

Finns regelverk att följa även på Åland.
Citera
2026-08-21, 07:42
Medlem
Om jag minns rätt är väl hans fru från något Afrikanskt land och som läget ser ut nu i Sverige misstänker jag att dom får räkna med påhopp både från en del invandrargrupper , men även från en del av dom mer hårdföra inom dom egna leden särskilt vid en valförlust .
Citera
2026-08-21, 08:29
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Heja Mattias med fru, ni är Sveriges Framtid.

Var rädda om er och se till när ni är på Åland ha sköna retro-resor till centralorten Mariehamn, som vore det sent 1960-tal.
Ät på gamm'restauranger. Tips: Införskaffa tidstrogen fossilkälke med ÅL-skyltar och kabinbåt av mahogony lr tidig Crescent-plastare.

On topic: ABCDE: Trams! Paret, med familj, är Samhällsbärare! De berikar ÅLand.
Citera
2026-08-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
SD-toppens fru köpte lyxhus på strandtomt, måste nu förbli fastboende på Åland.

Finns regelverk att följa även på Åland.
Kan väl inte tvinga henne att bo kvar? Kan sälja huset. Och så är hon visserligen född i Sverige, men enligt somliga ska det inte räcka för att vara svensk. Något om katter och hästar och japaner brukar de skriva.
Citera
2026-08-21, 09:18
Medlem
One2Manys avatar
A) Den fria rörligheten mellan de skandinaviska länder är något fint, ja.

Tyvärr så blir det ett problem när luringarna som fått medborgarskap i flingpaketet fritt kan flytta inom norden utan hinder, Sveriges främsta export till övriga länder i Skandinavien är numera gängkriminella lowlifes.
Citera
2026-08-21, 09:23
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
A) Den fria rörligheten mellan de skandinaviska länder är något fint, ja.

Tyvärr så blir det ett problem när luringarna som fått medborgarskap i flingpaketet fritt kan flytta inom norden utan hinder, Sveriges främsta export till övriga länder i Skandinavien är numera gängkriminella lowlifes.

Har länge funderat på om inte det nordiska samarbetet kommer ifrågasättas i framtiden just p.g.a. detta.

Tyvärr.
Citera
2026-08-21, 13:19
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerbienDemokraten
SD-chefsideologen Mattias Karlsson (49 år) har tydligen skickat frugan (27 år) över Ålands hav för att bli invandrare:

https://www.nyan.ax/nyheter/sd-toppens-fru-koptelyxhus-pa-strandtomt-maste-nu-forbli-fastboende-pa-aland/

Jag har fem frågor:

A) Är viss invandring något fint?

B) Blev det verkligen så illa under Tidö-regeringen SD stödjer att till och med SD-topparnas egna familjer måste fly Sverige?

C) Är det rätt att försöka kringgå ett av världens kanske starkaste skydd mot invandring, den åländska hembyggdsrätten, om man är emot invandring?

D) Finns inte risk för påverkan från främmande makt när den politiska elitens egna familjer rent av bor där främmande makt stiftar lagarna?

E) Åland är demilitäriserat. Vet Mattias Karlsson att krig är på gång efter att hans parti fått härja i snart 4 år nu eftersom fru och barn (de har barn i förskoleåldern) nu tycks ha ett hus där de kan bo i demilitäriserat område?

Vad tror ni?

Vissa får tydligen bli invandrare i svenskspråkiga jurisdiktioner hipp som happ men andra får det inte.
Tror du hon tänker leva på bidrag där eller vad har du för problem med hennes utflyttning?
Citera
2026-08-21, 13:30
Moderator
Siegfrids avatar
Inga hinder för att inflytta eller invandra till Åland. Det som är begränsat är att köpa mark och fastigheter om man inte ska bo där. Samt att köpa stora markplättar och strandtomter. Hyra en lägenhet/hus eller köpa en lägenhet finns det inga restriktioner alls för.
Det är fritidsboende som är begränsat.
Finns projekt som är speciellt tillskapade för att kunna kringgå reglerna, till exempel Havsvidden.
Citera
2026-08-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Om jag minns rätt är väl hans fru från något Afrikanskt land och som läget ser ut nu i Sverige misstänker jag att dom får räkna med påhopp både från en del invandrargrupper , men även från en del av dom mer hårdföra inom dom egna leden särskilt vid en valförlust .
Hon är halvindier.
Citera
2026-08-21, 16:19
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel

Ja, hon ser ganska rejält invandrad ut den där afrikanen: https://cdn01.nyheter24.se/dc902bdc04b004a30200000000b004a302/2026/02/26/2339402/mattias-karlsson-utbildning-sverigedemokraterna-fru-barn-langd-jimmie-akesson.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in