2026-08-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Hon är halvindier.
Ok tack för info jag hade bara sett någon artikel som hävdade att han hade en svart fru
Jag har själv Indisk flickvän och visst hon är brun men hon har både en anställning och driver företag på fritiden så hon betalar mer skatt än mig.
Hur det är med hans fru vet jag givetvis inte men jag inser att det kan ställa till problem för dom politiskt så det kan vara anledningen att lämna Sverige.
Citera
2026-08-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Ja, hon ser ganska rejält invandrad ut den där afrikanen: https://cdn01.nyheter24.se/dc902bdc04b004a30200000000b004a302/2026/02/26/2339402/mattias-karlsson-utbildning-sverigedemokraterna-fru-barn-langd-jimmie-akesson.jpg

Blev nyligen rättad här hon är tydligen Indier men rätt snygg ändå får man säga
Citera
2026-08-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SerbienDemokraten
SD-chefsideologen Mattias Karlsson (49 år) har tydligen skickat frugan (27 år) över Ålands hav för att bli invandrare:

https://www.nyan.ax/nyheter/sd-toppens-fru-koptelyxhus-pa-strandtomt-maste-nu-forbli-fastboende-pa-aland/

Jag har fem frågor:

A) Är viss invandring något fint?

B) Blev det verkligen så illa under Tidö-regeringen SD stödjer att till och med SD-topparnas egna familjer måste fly Sverige?

C) Är det rätt att försöka kringgå ett av världens kanske starkaste skydd mot invandring, den åländska hembyggdsrätten, om man är emot invandring?

D) Finns inte risk för påverkan från främmande makt när den politiska elitens egna familjer rent av bor där främmande makt stiftar lagarna?

E) Åland är demilitäriserat. Vet Mattias Karlsson att krig är på gång efter att hans parti fått härja i snart 4 år nu eftersom fru och barn (de har barn i förskoleåldern) nu tycks ha ett hus där de kan bo i demilitäriserat område?

Vad tror ni?

Vissa får tydligen bli invandrare i svenskspråkiga jurisdiktioner hipp som happ men andra får det inte.

Vadå bli? Hon är ju en import från början. Ett köpebarn. Han kan väl bara få en sådan.
Citera
2026-08-21, 16:30
Moderator
Ancistruss avatar
Åland tillagt till rubriken.

/Mod
Citera
2026-08-21, 16:32
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Blev nyligen rättad här hon är tydligen Indier men rätt snygg ändå får man säga

Ja okej.

Lite oroande att han pratar som en peddogubbe om sin egen dotter:

Citat:
– Min enda oro är att hon skall bli lika söt som sin mamma. Det kommer bli svårt att säga nej då.

Men det där skulle väl SD ordna upp.
Citera
2026-08-21, 17:24
Medlem
Undrar när de ska börja gnälla om att de inte får barnbidrag då Amanda står som utvandrad o inte omfattas längre av Sveriges socialförsäkringar.

De tänkte kanske inte på det. Prexis som deras lille EU-gubbe.
Citera
2026-08-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vadå bli? Hon är ju en import från början. Ett köpebarn. Han kan väl bara få en sådan.
Som sagt född i Sverige.
Citera
2026-08-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Som sagt född i Sverige.

Och? Hon är inte svensk.
Citera
2026-08-22, 12:31
Avstängd
LKKINGENs avatar
Givetvis vill ingen ha hit invandrare men har dom rätt hud och ögonfärg och anpassningsförmåga så ser jag inga problem.
Citera
2026-08-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och? Hon är inte svensk.
Jo jag har som sagt sett det där med katter och hästar och japaner. Men import och köpebarn, skrev du, går det också i arv genom generationer? Hur många? Och en katt och en häst kan inte få barn tillsammans, men en svensk och en indiska kan. Vad blir barnet
Citera
2026-08-27, 20:45
Medlem
Vad är grejen med nassar och Åland??? Håller de på att ta över? Såg kommentarsfältet till artikeln på någon Facebooksida, verkar ju vara någon sorts trend!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in