2026-08-20, 21:46
Medlem
Cremefraicheds avatar
Ja, det är verkligen frågan. För jag sitter och läser om nyheterna i Spanien - flyktingar från Marocko som kommer hit för att "söka lycka", volontärer står på plats och delar ut vatten, kastar på dom en filt och välkomnar in dessa Marockaner från det helvetet dom kommer ifrån.

Ja, det helvete dom kommer ifrån. Lever vi på 80-talet och Marocko var fattigt? Har en Marocko ens vart fattigt? Jo, dom lever i öknen och en del av dom lever extremt fattigt, jag har själv vart där och sett fattigdomen men det var över 30 år sen men nu idag - Det räcker att gå in på google maps och titta runt och det ser ut som vilket östland som helst och inte alls något form av skitland där det råder fattigdom, svält och sjukdomar.

Jag googlade upp - hur många % av alla barn går i skolan? 95-99% av alla barn går i skolan. 97,7% av alla mellan 15-24 kan läsa. Dom har en växande ekonomi och ligger på plats 60 i GDP listan (https://www.worldometers.info/gdp/gdp-by-country/) så som Slovakien och Bulgaria har sämre GDP än Marocko och Marocko har en bättre ekonomi än en jävla massa andra Slaviska länder.

Vart kommer "stackars flyktingar" om Marockaner? Dom kommer ju från ett hyfsat rikt B-land där det inte finns några massiva problem - ett fungerande samhälle där det finns skola för alla, dom gör reformer för att skaffa universal sjukvård till alla, låg inflation.

Gå in på Google maps - ta en titt runt Marocko, det ser inte dåligt ställt ut där.
Citera
2026-08-20, 22:00
Medlem
Hederskulturen…
Citera
2026-08-20, 22:18
Medlem
Donatellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cremefraiched
Ja, det är verkligen frågan. För jag sitter och läser om nyheterna i Spanien - flyktingar från Marocko som kommer hit för att "söka lycka", volontärer står på plats och delar ut vatten, kastar på dom en filt och välkomnar in dessa Marockaner från det helvetet dom kommer ifrån.

Ja, det helvete dom kommer ifrån. Lever vi på 80-talet och Marocko var fattigt? Har en Marocko ens vart fattigt? Jo, dom lever i öknen och en del av dom lever extremt fattigt, jag har själv vart där och sett fattigdomen men det var över 30 år sen men nu idag - Det räcker att gå in på google maps och titta runt och det ser ut som vilket östland som helst och inte alls något form av skitland där det råder fattigdom, svält och sjukdomar.

Jag googlade upp - hur många % av alla barn går i skolan? 95-99% av alla barn går i skolan. 97,7% av alla mellan 15-24 kan läsa. Dom har en växande ekonomi och ligger på plats 60 i GDP listan (https://www.worldometers.info/gdp/gdp-by-country/) så som Slovakien och Bulgaria har sämre GDP än Marocko och Marocko har en bättre ekonomi än en jävla massa andra Slaviska länder.

Vart kommer "stackars flyktingar" om Marockaner? Dom kommer ju från ett hyfsat rikt B-land där det inte finns några massiva problem - ett fungerande samhälle där det finns skola för alla, dom gör reformer för att skaffa universal sjukvård till alla, låg inflation.

Gå in på Google maps - ta en titt runt Marocko, det ser inte dåligt ställt ut där.

Handlar inte om det. Det är en påverkansoperation av islamistiskt art(lägg märke till andelen män) men EU är för dumma för att förstår det.
Citera
2026-08-20, 22:25
Medlem
triptykens avatar
Själva Marockoprylen var ju för att Marocco hamnade i beef med Spanien.

Sen är Marocko litet svårt - kolla på "Västsahara" så är det enklare.
Citera
2026-08-20, 22:56
Medlem
Är väl en salig blandning av män i stridbar ålder som kommer. Många från Libyen, Algeriet och givetvis alla andra skitländer söder om Sahara.

Tveksamt om det är så värst många marockaner som försöker ta sig över, men en vore en för mycket.

Libyen är ju en failed state tack vare händelserna 2011 så det lär vara många såna.
Citera
2026-08-20, 23:01
Medlem
Hermi-Tages avatar
Dåliga ekonomiska förutsättningar, generellt vill flyktingar från länder med odrickbart kranvatten till länder där man slipper diarré av isbitar och kranvatten.

Jag förstår flyktingarna!
Citera
2026-08-20, 23:02
Medlem
Har man inte bara tagit emot att acceptera att de söker asyl? Inget om utfallet.
Citera
2026-08-20, 23:23
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Svårt att göra jihad på hemmaplan.
Citera
2026-08-20, 23:24
Medlem
Jag har hört flera reportage och inslag på SR där marockanerna säger att de vill ha ett bättre liv, men aldrig någon som frågat dem exakt hur de tror att de ska uppnå det. Är det att bli kriminell bidragstagare i Frankrike som är drömmen?
Citera
2026-08-20, 23:49
Avslutad
Israel och USA hämnas på Spanien med Abraham-avtal undertecknaren Marocko som proxy. Spanien och EU viker sig likväl. De kan säga ifrån om att understödja Trumps och Netanyahus krig mot Iran men liberal/vänster/Soros-sionister (som bara motsätter sig nuvarande högerstyre i Israel men inte Israel annars) som Sanchez ger så klart ändå mer eller mindre efter för denna typ av hybridkrigföring från högersionisterna.
Senast redigerad av UschKlisterssonIII 2026-08-20 kl. 23:54.
Citera
2026-08-21, 00:09
Medlem
NYZ367s avatar
Serbier är ungefär som Tattare, Zigenare eller Resande från Irland.

Dom kommer aldrig sluta att försöka att ta sig till norra EU.
Ingen jobbar dom har hela dagarna på sig att tänka ut hur dom ska smita in..

Marockaner är också en stor grupp på Svenska fängelser när man ser att vi knappt har 3000 män i landet?

Snälla regeringen inte mer män från skitländer
Citera
2026-08-21, 04:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Dåliga ekonomiska förutsättningar, generellt vill flyktingar från länder med odrickbart kranvatten till länder där man slipper diarré av isbitar och kranvatten.

Jag förstår flyktingarna!
Det jag inte förstår är de som vill ha hit dem? Visst, de är fattiga men har vi inte nog med fattiga inom EU, Måste vi importera fler?

Nu är det väl spanjorerna vi skall fråga i första hand, men de vet att marockanerna kommer sprida sig som loppor över övriga EU, så de bryr sig inte. Lite godhetsknarkande, de känner sig goda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in