2026-08-20, 21:09
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Jag gillar öl dock när jag druckit sådär 8 stycken får jag någon form av jävla balongmage och det gör ont händer aldrig när jag dricker sprit. Äter jag en pizza eller gör ett par mackor händer det att jag får ungefär samma känsla i magen.

Därav jag undviker dessa saker i den vanliga kosten. Är det gluten jag inte tål eller vad tror ni? Varför blir det såhär?
Citera
2026-08-20, 21:16
Medlem
Tarmarna och magen sväller av kolhydraterna, det bildas mycket gaser, sen lite inflammationer på det.
Det kan lindras om du dricker extra mycket vatten.
Citera
2026-08-20, 21:23
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Jag gillar öl dock när jag druckit sådär 8 stycken får jag någon form av jävla balongmage och det gör ont händer aldrig när jag dricker sprit. Äter jag en pizza eller gör ett par mackor händer det att jag får ungefär samma känsla i magen.

Därav jag undviker dessa saker i den vanliga kosten. Är det gluten jag inte tål eller vad tror ni? Varför blir det såhär?

8 öl eller en pizza är ju bra mycket mat/kolhydrater, och dessutom är ölen kolsyrad. Att man blir uppblåst av det behöver ju inte betyda att man inte tål gluten, tror de flesta blir uppblåsta av den mängden om jag ska vara ärlig.

Det intressanta är snarare om du får samma besvär av mindre mängder bröd/vete. Det beror ju också helt på hur många "några" mackor är. Om det faktiskt är någon form av känslighet borde man kunna se ett återkommande mönster när du äter olika saker som innehåller vete/gluten.
Citera
2026-08-20, 22:23
Medlem
Käka morötter istället.
Citera
2026-08-20, 22:33
Medlem
triptykens avatar
Ja det är ju inte nyttigt direkt.

Skriver från dass efter en samling öl och magen är som en zeppelinare i brand. Så... Errrr nu håller vi oss till vatten för resten av kvällen du och jag
Citera
2026-08-20, 23:41
Medlem
Airwave92s avatar
Finns nåt som heter kortisolmage. Kolla upp det.
Citera
2026-08-21, 07:25
Medlem
Maltodextrin i öl. Öl är gjord på malt och de ojästa sockerämnena i ölen irriterar magen.
Jag gav upp öl och egentligen kolhydrater och magen är perfekt. Alkoholen är farligare och med skadlig än vad folk gement vet om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in