2026-08-21, 17:24
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Hela din förståelse av islam verkar vara ett missförstånd. Islam betyder bokstavligen underkastelse.

Om du nu läst koranen eller haditherna för den delen så borde du veta att när Koranen eller profeten ger en tydlig regel i en specifik fråga uppställer texten ingen valfrihet att välja bort den.

Jag har inte påstått något av det du skriver.

Jag säger bara att TS har fel då han säger muslimer inte läser din egen heliga bok.

Miljoner människor kan den utantill och flesta muslimer har läst ut den.

Sen är det självklart att om en bok påstår sig vara guds ord och evig sanning så måste varje regel gälla och man inte kan välja bort.

Så är judendom och kristendom också, men kristna valde säga bort sin religion helt och kyrkan böjde sig och gjorde reglerna valbara för att behålla medlemmar.
Citera
2026-08-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag har inte påstått något av det du skriver.

Jag säger bara att TS har fel då han säger muslimer inte läser din egen heliga bok.

Miljoner människor kan den utantill och flesta muslimer har läst ut den.

Sen är det självklart att om en bok påstår sig vara guds ord och evig sanning så måste varje regel gälla och man inte kan välja bort.

Så är judendom och kristendom också, men kristna valde säga bort sin religion helt och kyrkan böjde sig och gjorde reglerna valbara för att behålla medlemmar.

Nej kristendommen fick ett nytt testamente och reformerades. Men oavsett så är den moralisk tillskillnad från islam som i sina texter säger att man ska ljuga, slakta otrogna och knulla småbarn.

Islam är politisk. I bibeln står det att staten ska ta hand om styret.

Så då kommer vi till den ständiga debatten som gör att islam förlorar idag pga internet. Är det ok att knulla 9 åringar eller gifta sig med 6-åringar? Är du för eller emot det? Du behöver bara svara på den frågan.
Citera
2026-08-21, 17:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Enda jag säger är att TS har fel då hela hans premiss är att muslimer inte läser din bok. När verkligheten så kan miljoner människor Koranen utantill

Är Genesis kapitel 19 sann eller falsk enligt dig?
Citera
2026-08-21, 19:10
Medlem
Nej det kommer det inte, muslimer har hjärntvättas sen dom föddes, har umgåtts en hel del muslimer och logik när det kommer till Islam existerar inte för dessa. Det komiska är hur det tänjs på gränser, där vissa saker som är haram verkar ok av någon anledning, medans man absolut inte får göra vissa grejer. T.ex. att inte äta griskött verkar vara något som majoriteten av muslimer följer, men att dricka alkohol ibland och vara otrogen osv., det var inte så noga.
Citera
2026-08-21, 19:52
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Vi får alla stå till svars inför Gud en dag, så även du.
Vad bra, jag har en del att reda ut med den snubben.
Citera
2026-08-21, 20:59
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ja menade såklart efter.

Men snälla menar du att den katolska kyrkan hade monopol på bibeln fram till den franska revolutionen? Du måste skoja?

Den översattes och ”släpptes fri” efter reformen 1517 och vi hade t.o.m. en egen svensk översatt bibel på 1500-talet.

Den franska revolutionen handlade om att avsätta kung Ludvig och splittra klasserna i Frankrike.

Vad fan är det för AI du använder egentligen?! För det är fan inte från skolan iaf. Du svamlar något enormt

Du verkar tro att din ståndpunkt blir tyngre med högre tonläge.

Har du hört talas om Tyndale? Om inte så fråga någon AI.
Citera
2026-08-21, 21:50
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Nej kristendommen fick ett nytt testamente och reformerades. Men oavsett så är den moralisk tillskillnad från islam som i sina texter säger att man ska ljuga, slakta otrogna och knulla småbarn.

Islam är politisk. I bibeln står det att staten ska ta hand om styret.

Så då kommer vi till den ständiga debatten som gör att islam förlorar idag pga internet. Är det ok att knulla 9 åringar eller gifta sig med 6-åringar? Är du för eller emot det? Du behöver bara svara på den frågan.

Vad fan snackar du om? Fick kristendomen nytt testamente och då reformerades? Sluta knarka så mycket
Citera
2026-08-21, 21:52
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Är Genesis kapitel 19 sann eller falsk enligt dig?

Vad har genesis kapitel 19 med om muslimer läser din bok eller inte?

Har flashback fyllts med bottar är eller vad är det frågan om?
Citera
2026-08-22, 08:16
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du om? Fick kristendomen nytt testamente och då reformerades? Sluta knarka så mycket

Jag skrev nytt testamente och reformerades. Inte att det då reformerades din dumme fan. Det la du till själv.

Sluta knarka så mycket.
Citera
2026-08-22, 08:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vad har genesis kapitel 19 med om muslimer läser din bok eller inte?

Svår fråga eller?
Citera
2026-08-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Du verkar tro att din ståndpunkt blir tyngre med högre tonläge.

Har du hört talas om Tyndale? Om inte så fråga någon AI.

Så, vad har Tyndale med franska revolutionen att göra?
Citera
2026-08-22, 09:13
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Jag skrev nytt testamente och reformerades. Inte att det då reformerades din dumme fan. Det la du till själv.

Sluta knarka så mycket.

Du skrev
"Nej kristendommen fick ett nytt testamente och reformerades." lögnare som alla andra islamofober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in