2026-08-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
This. Det blir SD i röstbåset.

Ännu en person som inte fattar hur det fungerar.
Citera
2026-08-20, 16:01
Medlem
Har alltid röstad SD men ska också stödrösta på L.
Citera
2026-08-20, 16:03
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag är SD:are men kommer att rösta på L, för hela valet hänger på att de klarar sig. Rösta smart.

Utan Liberalerna, som för närvarande uppskattas få 2.5-3.0%, d.v.s under riksdagsspärren på 4%, så faller hela högerregeringen oavsett om SD skulle få 19 eller 23%. Liberalerna behövs och de ligger risigt till.

Jubelidioter stödröstade på MP under valet 2018 när de låg farligt nära riksdagsspärren och de klarade sig, så låt dem smaka på sin egen medicin den här gången. Rösta på liberalerna så slipper vi mardömsscenariot med att S, V och MP kör Sverige rakt ner i avgrunden. Vi har inte råd med det.

Aldrig i livet !!!
Jag hoppas att L,V och MP åker ur riksdagen helt,
då kommer jag att jubla!!!
Citera
2026-08-20, 16:04
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Jag är SD:are men kommer att rösta på L, för hela valet hänger på att de klarar sig. Rösta smart.

Utan Liberalerna, som för närvarande uppskattas få 2.5-3.0%, d.v.s under riksdagsspärren på 4%, så faller hela högerregeringen oavsett om SD skulle få 19 eller 23%. Liberalerna behövs och de ligger risigt till.

Jubelidioter stödröstade på MP under valet 2018 när de låg farligt nära riksdagsspärren och de klarade sig, så låt dem smaka på sin egen medicin den här gången. Rösta på liberalerna så slipper vi mardömsscenariot med att S, V och MP kör Sverige rakt ner i avgrunden. Vi har inte råd med det.

Håller med och kommer förmodligen att taktikrösta på L om det inte ser alltför hopplöst ut.

Funderade på C en kort stund för att säkra högerbudget men C är ett alltför opålitligt parti för att jag ska kunna kasta bort min röst på dem.
Citera
2026-08-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Aldrig i livet !!!
Jag hoppas att L,V och MP åker ur riksdagen helt,
då kommer jag att jubla!!!

Jubla åt vad exakt, att vänstern vinner? Är du dum i huvudet?
Citera
2026-08-20, 16:08
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Jubla åt vad exakt, att vänstern vinner? Är du dum i huvudet?
Läs igen!!!!

Jag skrev åker ur riksdagen helt!!!

Vrf kallar du mig dumhuvud när du
läser slarvigt!!!
Citera
2026-08-20, 16:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Sossarna har förstört det här landet tillräckligt. Det räcker nu.

Vi har haft borgelig budget i 20 år nu, men ni Svergedemokrater verkar ändå inte begripa att det är er politik som står för den så kallade förstörelsen.

Gammelsverige som ni vill tillbaka till byggdes inte av någon höger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Läs igen!!!!

Jag skrev åker ur riksdagen helt!!!

Vrf kallar du mig dumhuvud när du
läser slarvigt!!!

MP ligger på 7% och du tror de åker ur? åter igen, är du dum i huvudet?
Prioritet ska vara att rädda högersidan, då måste man använda huvudet.
Citera
Medlem
Om de som tidigare stödde L inte går över till nåt annat Tidö parti så blir det tyvärr rödgrön majoritet. Stödröstar du på L så tar du bara mandat från andra Tidö partier, det är meningslöst. L kan gå med i vänsterblocket hux flux, finns inga garantier att de stannar med M och KD. Det är ett litet skitparti utan meningsfull politik.

Vet inte vad man ska tro längre med all valpropaganda och alla skräckhistorier om en ny rödgrön regering med risk för majoritet samt support från Ryssland. Är du smart så börjar du spara om du inte redan gjort det så att du har råd att överleva en hel mandatperiod när allt är svindyrt.
Citera
2026-08-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Vi har haft borgelig budget i 20 år nu, men ni Svergedemokrater verkar ändå inte begripa att det är er politik som står för den så kallade förstörelsen.

Gammelsverige som ni vill tillbaka till byggdes inte av någon höger.

”Borgerlig budget i 20 år” är en rätt kreativ historieskrivning. 2006–2014 hade vi Alliansregering, 2014–2022 S-ledda regeringar och sedan 2022 en M-ledd regering. Att vissa borgerliga budgetar har fått stöd i riksdagen under S-regeringar är inte samma sak som 20 år av borgerligt styre.

Och ”Gammelsverige byggdes inte av någon höger” är också en grov förenkling. S hade absolut en dominerande roll i välfärdsstatens uppbyggnad, men Sverige har haft flera borgerliga regeringar och högern har självklart också format landet.
Citera
2026-08-20, 16:24
Medlem
L har inte förtjänat att sitta kvar
Så då får man stå sitt kast
Citera
2026-08-20, 16:36
Medlem
Facades avatar
Jag tänker absolut inte rösta på L.
Låter hellre högerblocket förlora än att rösta dom Galenskaparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in