2026-08-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Han får väl skaffa sig en jäkla utbildning då va fan. Det finns flera hantverksyrken som räknas som bristyrken.

Känns som en kille som lallat runt hela livet, skitit i plugget och som nu får ta konsekvenserna.
Bristyrken är ett rent påhitt, bara boomers och tidöväljare tror på denna lögn. Arbetsgivarna skriker efter folk... som har 5-10 års yrkeserfarenhet. Nyutbildade är helt ointressanta för väldigt många arbetsgivare.
Citera
2026-08-20, 18:04
Avstängd
StoreSvartes avatar
16000 före skatt ger ungefär 11200kr i handen efter skatt. Med en så låg lön är det meningslöst att jobba. Jonathan borde skriva över bilen på sin flickvän och vandra ner till socialkontoret istället och leva på bidrag. Soc får betala för tanden. Han kan han spela gitarr hela dagarna istället tills han hittar ett vettigt heltidsjobb.
Citera
2026-08-20, 18:08
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Han får väl skaffa sig en jäkla utbildning då va fan. Det finns flera hantverksyrken som räknas som bristyrken.

Känns som en kille som lallat runt hela livet, skitit i plugget och som nu får ta konsekvenserna.

Har du helt missat att unga vuxna söker 200 jobb utan att få ett enda svar? Det gäller även utbildade. Det finns inga jobb.

Gå och lägg dig för fan.
Citera
2026-08-20, 18:19
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte

Har du helt missat att unga vuxna söker 200 jobb utan att få ett enda svar? Det gäller även utbildade. Det finns inga jobb.

Gå och lägg dig för fan.

Skitsnack, "utbildade" inom nonsensyrken och låtsasjobb som ersätts av AI.

Hantverkare får jobb redan under sin praktik. Själv har jag höjt min lön med 10,000 på ett par år bara genom att hoppa mellan företag, eftersom jag är utbildad inom ett bristyrke.

Så du kan skita ner dig med ditt lågbetalda samhalljobb och din bristfälliga gymnasiekompetens.
Citera
2026-08-20, 18:29
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Skitsnack, "utbildade" inom nonsensyrken och låtsasjobb som ersätts av AI.

Hantverkare får jobb redan under sin praktik. Själv har jag höjt min lön med 10,000 på ett par år bara genom att hoppa mellan företag, eftersom jag är utbildad inom ett bristyrke.

Så du kan skita ner dig med ditt lågbetalda samhalljobb och din bristfälliga gymnasiekompetens.

Du gnäller på en kille som faktiskt jobbar och gör rätt för sig, skryter om hur mycket pengar du tjänar och nu pissar du på alla som jobbar på Samhall?
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-08-20 kl. 18:33.
Citera
2026-08-20, 18:47
Medlem
AlfaQhards avatar
Idiotfan är inte smart nog att ta två 50% för att få 100% och 20 000+ in på kontot, istället ligger han som en fet sultan och käkar snus.
Citera
2026-08-20, 19:19
Medlem
Vad är syftet med dessa snyftartiklar, är det att unga ska ha gratis tandvård (han är ju 26 så den gamla gränsen på 23 hade ju inte hjälpt..)?? En undersökning kostar 1200, en tandutdragning 1300-1800 beroende på komplexitet, så dessa 2500-3000 har han inte råd med ens på avbetalning?! Hur får han övriga livet att gå runt? Vad händer om han behöver laga bilen? Är han politiker i s eller v, skulle inte förvåna om det är partsinlaga inför valet.. tatuera sig har de alltid råd med avnågon anledning, prioriteringar..
Citera
2026-08-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Ja det har du helt rätt i. Börjar själv misstänka judarna 🤔 de vill ju åt Ryssland och Ukraina och ha som sina nya säten, därav provokationen att starta kriget och hyrt Zylensky

Kan ju vara så. Open Society med Soros son bland andra... Det kan startas en tråd om det.
Citera
2026-08-20, 19:47
Medlem
sicmusss avatar
Han får sluta äta socker och sköta sina tänder. Jag känner en kvinna från Thailand som är 50 år och har aldrig haft ett hål. J*vla gnällspik.
Citera
2026-08-20, 19:56
Medlem
godboys avatar
Här finns ju flera parametrar att ta i beaktande.

1. Vi har tagit hit massvis av människor med IQ 65 från div. MENA länder som då får bidragsjobb som ersätter de ordinarie enkla jobben. Just i detta fall kanske det inte är så bra.

2. Jonatan är lat. Det låter som han tycker det är jobbigt att jobba halvtid på Servera. Bara vänta till du är 55+, då kommer han inte jobba alls.
Citera
2026-08-20, 20:00
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangaranga

Han är 26 år och säger att han inte har varit hos tandläkaren på 7 år för att han "inte haft råd". Men det var gratis tandvård fram till att han var 23 år, så det stämmer inte att det handlar om pengar. (Han var 23 år 2023. Gränsen för gratis tandvård ändrades från 23 år till 19 år först år 2025.)

Precis. Nånting luktar ruttet här. Nåt mer än Jonathans mun då menar jag.
Citera
2026-08-20, 20:05
Medlem
talcsofts avatar
En tandborste och en tandkräm kostar typ 50 spänn...
Sök ett till deltidsjobb

Sök över hela landet och flytta till en del av Sverige där arbetsmarknaden är bättre inom ditt område - Tänk om fler vågade! Jag drog 60 mil och det gick bra, efter ett par månader träffade jag kärleken, köpte lägenhet något år senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in