2026-08-22, 20:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
Skyldig vill man gissa.

Med hans cv rimmar det illa att ha flickan sovande i samma säng efter att han bankat på bruden sin.

Men bevisa magkänslan är nånting annat.
Citera
2026-08-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Pedofil 0år då det är inget brott att vara pedofil. Men om du menar en person som begår våldtäkt mot barn så kan du ju titta i denna tråd. Den åtalade dömdes till 7 år 2015.

Ja domstolen ska utgå från den lägre delen av straffskalan. Det håller på utreds? eller det kommer ett förslag om att ändra det eller så har de precis gjort det.

Sexbrottslingar återfaller sällan i brott. När det gäller GM som har begått sexbrott mot så är forskningen splittrad angående återfall. Jag har sett studier som säger att det är mycket vanligare till andra studier säger något mindre.

De flesta forskare anser dock att det går inte att bota pedofili MEN en majoritet anser att man kan få dem att avstå från sexuella handlingar mot barn. Ex terapi, frivillig kemisk kastrering. Det är viktigt att förstå att det är inte bara pedofiler som begår övergrepp mot barn. Andra "vanliga" diagnoser är: Missbruk, förståndshandikapp och sociopati.
Pedofiler som begått över bör slutförvaras.
7 år blir ju till 4 i sverige. Så vidrigt att dom släpps ut. Nu har dom även hittat en inkomstkälla med förtal.
Det bästa vore nog att vi dödade dom. En snara och en gren. Alla nöjda
Citera
2026-08-22, 21:18
Medlem
Baertlings avatar
Trovärdigheten hos någon som inte ens kan stava till 'våldtäktsmän'...
Gissar att det inte finns vare sig kritiskt tänkande eller några högskolepoäng där.

Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Va ju ett Gräv nyss om massa våldtäcktsmän mördare o annat skit som jobbade som domare och nämndemän. Ingen förvåning där. Finns ju inte en dom mot ett svin där inte topplocket går när man ser straffen.
Citera
2026-08-22, 21:36
Medlem
Citat:
Pedofiler som begått över bör slutförvaras.
7 år blir ju till 4 i sverige. Så vidrigt att dom släpps ut. Nu har dom även hittat en inkomstkälla med förtal.
Det bästa vore nog att vi dödade dom. En snara och en gren. Alla nöjda

Inte nu längre. Nu blir det 5år och 3 mån i fängelse. Det beror ju på att faktiskt att människor förtalar dem. Vi får ändra förtalslagarna. Men du får nog skylla på vikingarna. Det är deras fel att vi dessa förtalslagar.

Det bästa är ju att få pedofiler att inte begå brott från början. Då minskar antal offer.

I detta fall vet vi ju inte om MGM är skyldig eller inte, även om jag tror det. Du har väl inte läst domen.
Citera
2026-08-22, 21:43
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
felpost
Citera
2026-08-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte nu längre. Nu blir det 5år och 3 mån i fängelse. Det beror ju på att faktiskt att människor förtalar dem. Vi får ändra förtalslagarna. Men du får nog skylla på vikingarna. Det är deras fel att vi dessa förtalslagar.

Det bästa är ju att få pedofiler att inte begå brott från början. Då minskar antal offer.

I detta fall vet vi ju inte om MGM är skyldig eller inte, även om jag tror det. Du har väl inte läst domen.

Märkligt hur lite sverige bryr sig om vad dessa monster gör.
Citera
2026-08-23, 01:54
Medlem
Citat:
Märkligt hur lite sverige bryr sig om vad dessa monster gör.

Precis, det känns som vi inte är med på banan, det tas inte på allvar, lagstiftningen ligger efter.
Citera
2026-08-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Det sägs inte att DNA som hittats kommer från sperma. Det kan lika gärna vara hudrester eller hårstrå.

Fast det här tycker jag ändå tyder på att det handlar om sperma, varför skulle han annars motivera det med att han haft sex med mamman? Hade DNA’t på flickans trosor kommit från hud eller hår hade det funnits fler möjligheter att det kunde ha kontaminerats i tvättkorgen utan att han behövt skylla på sex.
Men det spelar ingen roll även om det var sperma eftersom det är svårt att fastslå att det inte skulle kunna gå till på det sättet han sagt. Även om det är bs..
Citera
2026-08-23, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det är inte helt obekant att tingsrätten, och ibland även hovrätten, dömer lite lustigt i vissa fall. Det överklagas i regel alltid och sedan döms gärningsmannen i högre instans. I tingsrätten sitter ofta outbildade (åtminstone juridiskt) politiskt tillsatta nämndemän som kan vara hur dumma, godtrogna eller patologiskt empatiska som helst. Det överklagas. Sluta klaga. Vi har ett fungerande rättssystem. Om det vore HD som utdömde detta så hade jag instämt, men det är för fan en tingsrätt. Hovrätten kommer sannolikt att döma annorlunda.

Jag har fått intrycket att tingsrätten ibland fegar ut, eller inte ser sig själva som tillräckligt kompetenta, och därför "överlåter till hovrätten" att hantera fallet. Friar med antagandet att det blir överklagat.
Citera
2026-08-23, 06:43
Medlem
Någon som vet vad aset heter?

En sådan här dom får mig att tvivla på rättsväsendet helt och hållet. Hur kan ledarmöterna i rätten se sig själv i soegeln?

Den enda lilla rättvisa som nu kan ske är att svinet demaskeras offentlig och att alla får reda på vem det är och kan vända aset ryggen!
Citera
2026-08-23, 06:44
Medlem
Någon som vet vad aset heter?

En sådan här dom får mig att tvivla på rättsväsendet helt och hållet. Hur kan ledarmöterna i rätten se sig själv i spegeln ?

Den enda lilla rättvisa som nu kan ske är att svinet demaskeras offentlig och att alla får reda på vem det är och kan vända aset ryggen!
Citera
2026-08-23, 07:01
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Han har knullat mamman. Alla har legat i samma säng. Han kan därefter råkat gjort ett juck i sömnen mot vad han trott varit mamman. Varit helt borta i sömnen och snabbt vänt sig om. Ungen tror att hon blivit våldtagen. Mannen fattar inte ens vad som hänt. Hur ska man kunna döma någon för detta?? Utom allt rimligt tvivel heter det faktiskt.

Undra när dagen du hamnar på dumpen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in