2026-08-19, 16:11
Medlem
Jag är en man på 65 år som har sexlust kvar, men inte min fru. Jag har läst att män som är friska har sexlust livet ut, om man inte drabbas av någon sjukdom. Men det verkar som alla kvinnor över 50 år är det man förr kallade för frigida, dvs. känslokalla och har ingen sexlust kvar. Inget man kan hjälpa förstås, det är naturens gång, men finns det några kvinnor alls som vill ha sex och fortfarande blir kåta av någon eller något? Eller är det så.
Nu ska ingen svara att så är det inte som inte själva vet, och själva är frigida eller ”ställer upp” för husfridens skull för det betyder ju att jag har rätt. Jag skulle bli jätteglad om jag har fel naturligtvis.
Citera
2026-08-19, 16:16
Medlem
One2Manys avatar
Nej det stämmer inte, din fru tänder inte på dig.

Jag och frugan var på dubbeldejt med ett par för några helger sen. Han 47, hon 55, och de är ungdomliga och sexuellt aktiva.
Citera
2026-08-19, 16:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuchFussForNothing
Jag är en man på 65 år som har sexlust kvar, men inte min fru. Jag har läst att män som är friska har sexlust livet ut, om man inte drabbas av någon sjukdom. Men det verkar som alla kvinnor över 50 år är det man förr kallade för frigida, dvs. känslokalla och har ingen sexlust kvar. Inget man kan hjälpa förstås, det är naturens gång, men finns det några kvinnor alls som vill ha sex och fortfarande blir kåta av någon eller något? Eller är det så.
Nu ska ingen svara att så är det inte som inte själva vet, och själva är frigida eller ”ställer upp” för husfridens skull för det betyder ju att jag har rätt. Jag skulle bli jätteglad om jag har fel naturligtvis.

De flesta kvinnor över 50 år är kåta eller kan bli med rätt man!
Citera
2026-08-19, 16:28
Medlem
Citat:
Jag är en man på 65 år som har sexlust kvar, men inte min fru

Tja, om du inte har din fru kvar, får du väl leta rätt på en ny kvinna?
Citera
2026-08-19, 16:32
Medlem
Onanikrems avatar
Inget fel på sexlusten hos hon jag umgås intimt med (särbo) och hon är 50+
Citera
2026-08-19, 16:33
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Tja, om du inte har din fru kvar, får du väl leta rätt på en ny kvinna?

Då TS erfarenheter med kvinnor verkar kantad av missförstånd och fördomar vore det nog enklare om han letade rätt på en man att idka könsumgänge med.
Citera
2026-08-19, 16:54
Medlem
HBTKuks avatar
Pensionärer är den grupp i Sverige som knullar mest. Eller var för 10 år sedan, åtminstone.
Citera
2026-08-19, 17:07
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Det stämmer nog i de flesta fall, fast inte redan vid 50. Det finns säkert undantag, men det är ingenting som påverkar helhetsbilden. Egentligen är det väl helt naturligt. Vi män är fortfarande fertila, medan kvinnorna sedan länge inte fysiskt eller praktiskt sett kan bli med barn.
Senast redigerad av Baliser 2026-08-19 kl. 17:50.
Citera
2026-08-19, 17:08
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De flesta kvinnor över 50 år är kåta eller kan bli med rätt man!

Instämmer, hehe det är bevisat! med rätt stake!
Citera
2026-08-19, 17:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Östrogenpumpen avtar rätt kraftigt med åldern för kvinnor, kurvor jag sett vid flera tillfällen visar på rena störtdyket (jämfört med ålderns påverkan på mäns testopump) strax efter kvinnan lämnar sina 20. Detta spelar nog in på lust hos många kvinnor med åldern.

Men! Verkar samtidigt inte vara hela sanningen eftersom det knappast råder brist på mogna snorkåtiga kvinnor därute. Som nån annan nämnde i tråden knullar väl (friska) pensionärer som kaniner idag

Nä, din kvinna har nog lågan kvar men det krävs bara lite mer bensin för att väcka den till liv.
Citera
2026-08-19, 20:22
Medlem
Loreias avatar
Det är snarare att många kvinnor i den åldern har lessnat på tråkigt sex med en man man levt ihop med sedan urminnes tider. I kombination med sjunkande östrogennivåer blir sex något som är roligare att t.ex. läsa om i böcker.
Har pratat med kvinnor 55+ som efter att dom skiljt sig eller deras man dött träffat någon ny och då fått insikten att oj, sex kan vara kul och spännande även för kvinnan. Upptäckt sexleksaker och nya sätt att ha sex på.
Citera
2026-08-19, 21:47
Moderator
pudelluss avatar
Rubriken förtydligad. Ursprunglig rubrik: Är det så illa?

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in