2026-08-19, 13:55
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denisa5
Nej det var inte Leila K.
Hon bor tydligen i majorna Göteborg nu.
Jag som sällan är i Stockholm såg henne dock för 15 år sen, då var hon väldigt aktiv på gatorna sprang runt och skrek. Är den här kvinnan på Södermalm en liknande utåtagerande kvinna?
Citera
2026-08-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hon bor tydligen i majorna Göteborg nu.
Jag som sällan är i Stockholm såg henne dock för 15 år sen, då var hon väldigt aktiv på gatorna sprang runt och skrek. Är den här kvinnan på Södermalm en liknande utåtagerande kvinna?

Finns skapligt mycket pundare att välja på där i krokarna för att man skulle kunna misstänka någon specifik.

Och vill man bli lite nostalgisk så kan man väl glädjas åt att området runt korvmojjen fortfarande levererar, var ju liksom en av Sthlms farligaste platser en gång i tiden.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-19 kl. 14:10.
Citera
2026-08-19, 14:04
Medlem
Träffade en som bor på hotellhemmet i närheten, ingen där tycks veta vem det är men de vet om händelsen.
Citera
2026-08-19, 17:28
Moderator
Maviels avatar
Fixat datumformatet i rubriken.

/Moderator
Citera
2026-08-19, 18:19
Avstängd
vichy6s avatar
Gick förbi en kort stund efter. 20 poliser och en ambulans som stod.

Tydligen en kvinna som högg en man. Parken avspärrad, där är det ofta knarkmissbruk.

Vittnesförhör med poliser. Många hade bevittnat detta.

Enligt vad jag hörde var det en kvinna som högg en man och de runt höll kvar henne.

Polisen jag passerade sade vittnesförhör, men utreds som mordförsök sade en annan.

( knivssöder är Hornstull )
Senast redigerad av vichy6 2026-08-19 kl. 18:21.
Citera
2026-08-19, 19:22
Medlem
Ligger ju som bekant en moské precis där.

Fredens religion som levererar?
Citera
2026-08-19, 19:32
Medlem
Kan ju tycka att det är rätt dumdristigt att gripa någon med kniv. Undra vad det var för lirare?
Citera
2026-08-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Kan ju tycka att det är rätt dumdristigt att gripa någon med kniv. Undra vad det var för lirare?

Det var en polis som inte var i tjänst som grep kvinnan och som fick henne att släppa kniven.
Citera
2026-08-19, 20:57
Medlem
fattyacids avatar
Lät mycket värre än det var. Kombination av social ohälsa, alkohol/droger och tjafs, lite rasism och en kniv. Var där och såg allt. Mer rispa än knivhugg och bara en massa kaosbråk. No need för 6 polisbilar och 2 ambulanser men bra ändå att de är noggranna.
Citera
2026-08-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ligger ju som bekant en moské precis där.

Fredens religion som levererar?
Ingen av dem som knivhugger i Björns trädgård - iallafall inte mitt på dagen en vardag.
Sannolikheten är minimal.
Eftersom det bråkande paret är bekanta så riktas mina misstankar åt annat håll.
Citera
2026-08-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Finns skapligt mycket pundare att välja på där i krokarna för att man skulle kunna misstänka någon specifik.

Och vill man bli lite nostalgisk så kan man väl glädjas åt att området runt korvmojjen fortfarande levererar, var ju liksom en av Sthlms farligaste platser en gång i tiden.
Björns trädgård har jag hört.
Citera
2026-08-19, 23:10
Medlem
Låter definitivt som två pundare som börjat bråka med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in