Citat:
Ursprungligen postat av
Tjenareeeee
...och?
Det satt representanter för CDU Crew och före detta medlemmar i NSDAP Crew i det östtyska parlamentet, men det var ändå SED Crew som hade all makt. Och jag är tämligen övertygad om att SD Crew och att ha samma status som SED Crew i den svenska riksdagen inom 20 år. Och SD Crew vill som bekant ha väldigt mycket poliser och väldigt mycket övervakning och väldigt långa fängelsestraff. Och hade det redan varit det parlamentariska läget sedan 40 år tillbaka så är jag också tämligen övertygad om att 99% av all graffiti som har haft vernissage de senaste 40 åren hade stannat i ritblocken. Och det finns ett ganska enkelt historiskt lackmustest för den tesen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Wall_graffiti_art
Citat:
Ursprungligen postat av
Tjenareeeee
Herregud, vad du svamlar.
Man kan straffa gruppvåldtäkter hårt och fortfarande ha en fri kultur. Jag väljer båda.
Ja, men om du med fri kultur menar att spraya på allmänna utrymmen och vid brottets beivran komma undan med en dagsbot så är det inte så som fri kultur kommer att manifesteras framöver. Eller ja, vi vet inte hur långt den här utvecklingen kommer fortgå. Det kan bli världskrig, det kan bli Skynet. Men efter den 1 januari 2029 så kommer du få 20 års fängelse för 40 maffiga graffitimålningar. Och på det all övervakning, och nu senast...
fängelsestraff för medlemskap i en kriminell organisation. Jag vet inte om ett sånt där "crew" går att klassa som ett kriminellt gäng. Att göra lite google-research om Tidöpartiernas kriminalpolitik är som att röka DMT och komma i kontakt med maskinälvorna,
man hittar nya spännande förslag hela tiden. Och jag vet inte riktigt hur det gick för SED Crew heller. Det finns ju faktiskt åtskilliga historiska exempel på polisstatsdårar som själva har blivit kastade i fängelse.
Men jag tror inte det kommer bli som i Östeuropa 1989 med flaggviftande svenskar som går ut och protesterar på gatorna. I Rumänien började protesterna mot regimen i Timisoara i de västra delarna bland den ungerska minoriten, men liknande minoritetsgrupper är för splittrade idag och skickar sina egna barn till svenskspråkiga skolor. Svensk-iranierna är ett skräckexempel i det här avseendet. Med största sannolikhet är Sverige en kreoliserad polisstat om 100 år. Men som det stod på Jimmy Saviles gravsten innan den pulvriserades: "It Was Good While It Lasted". Det var kul att klottra. Det tror jag vi alla kan vara överens om. Men att klottra idag, det är som att bjuda in 15-åriga groupies till husvagnen.