Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
För att det är människor på högerkanten som måste betala för förstörelsen de värdelösa bidragssluskarna på vänsterkanten ställer till med.
Du fördärvar inte saker du själv måste betala för. Men eftersom vänstermänniskor aldrig betalar för något med egna pengar så bryr de sig inte om allmän egendom. Det är fan sjukt vilket fittigt moral socialbidrag skapar.
Det är inte mycket du förstår uppenbarligen. Det är tveksamt om du ens förstår engelska då det är ytterst dubiöst vilka språkfärdigheter som skolplikt skapar, men vi gör ett försök:
https://youtu.be/r9cAXh1QAW0?si=damTlXdTBdYciVlJ&t=1294
Citat:
Ursprungligen postat av
Zigaretten
Jag förstår verkligen inte varför allting ska politiseras?
Har hållt på själv med graffiti under väldigt lång tid och det har ingenting med politik att göra överhuvudtaget, man gör det för att man gillar det. Det är skönt att måla.
Vad spelar det ens för roll?
Det spelar roll eftersom "högerkantspolitik" leder till fler poliser, mer övervakning, högre böter och längre fängelsestraff. Det är i alla fall det explicita målet för politiker på högerkanten. Sedan finns det realpolitiska paradoxer, som exempelvis
Lafferkurvan. Och hur en sådan realpolitisk paradox skulle kunna uppstå beträffande graffiti har jag inget svar på. Staten kanske går i konkurs och det blir revolution.
Det som inte spelar roll är huruvida du får sex års fängelse eller 20 års fängelse för att måla olaglig graffiti. Om maxstraffet för grov skadegörelse, alltså sex års fängelse, kommer att vara praxis vid systematisk, olaglig graffiti, så skulle jag som "vänsterflummare som förespråkar lägre straff" kunna invända att polisstatshögern förespråkar straffrabatt för våldtäkter eftersom att maxstraffet för grov våldtäkt är 10 års fängelse och jag anser att serievåldtäktsmän borde avrättas. Och om ytterhögern invänder att de har stiftat någon lag som säger att "särskilt farliga brottslingar" ska kunna dömas till förvar på obestämd tid (jag vet inte om det Strömmer-förslaget har klubbats igenom eller ligger på remiss) så är frågan varför det var så viktigt för ytterhögern att
aspirationsprincipen (alltså den så kallade "straffrabatten") skulle avskaffas för alla brott. Även en graffitimålare borde rimligtvis kunna bedömas vara en "särskilt oförbätterlig brottsling" om fängelsecellen är full med graffitiskisser, så det kanske i praktiken blir livstids fängelse för olaglig graffiti.