Citat:
Jag var redan rejält påverkad av benzo och lyrica som jag också tagit på sjukhuset. Lite lättare att svälja några piller diskret än att göra och snorta en lina.
Klart dom kallar på polis då du bryter emot lagen mitt framför ögonen på dom. Red upp ditt liv satans nolla. Knarka på sjukhuset, herregud.
Vad gjorde du på akuten till att börja med? Akutplatserna ska gå till folk som är sjuka, inte hemlösa crackhoror som vill ha en säng att knarka i.
Vad gjorde du på akuten till att börja med? Akutplatserna ska gå till folk som är sjuka, inte hemlösa crackhoror som vill ha en säng att knarka i.
Jag hade en överfull urinblåsa och det kunde gått riktigt illa om jag väntat längre. Kunde inte kissa så dom fick sätta in kateter. Sen skulle jag stanna kvar en stund för övervakning.
Så nej jag är ingen hemlös crackhora som kom dit för att få en säng.
Var inte dum i huvudet innan men börjar känna mig nu men det är väl för jag typ alltid är mer eller mindre påverkad av något. Då går väl inte hissen ända upp.
Citat:
Ett års fängelse ja. Blir inget fängelse alls för detta.
Nej jag menar att om vårdpersonal ska bryta sekretess gentemot patient behövs misstanke om brott med ett års fängelse föreligga. Dvs om polisen letar efter någon eller söker annan info.
Drogbeslag är inte tillåtet på vårdinrättningar så det är ju en annan fråga. Du tycker det är ok. Personal och medpatienter delar inte den uppfattningen. Befogat ofta.
Drogbeslag är inte tillåtet på vårdinrättningar så det är ju en annan fråga. Du tycker det är ok. Personal och medpatienter delar inte den uppfattningen. Befogat ofta.
Jag fick inte låsa toadörren pga tidigare historik. Sa att jag behövde stanna där ett tag pga förstoppning vilket var sant. Men hann inte ens göra färdigt linan innan dom kom inrusandes och tog det ifrån mig. Och ringde tydligen snuten direkt för dom var där blixtsnabbt.
Citat:
Vissa säger att det bara gäller brott som ger minst 1 års fängelse medan andra säger det gäller alla brott. Vet inte vilket som stämmer.
Citat:
Bästa inlägget i hela tråden. ⭐️
Vad är det för skillnad på det här och att ge vård till en illegal invandrare?
Sjukhusets personal vet om att personen begår ett lagbrott genom att vara här illegalt. Ändå kallas aldrig polisen dit.
Skall knarkare nu inte kunna besöka sjukhus utan att riskera att bli tagen av polisen?
Dessutom särbehandla folk. Förnedra dem genom att de förvägras att skita ifred.
Vad hände med allas lika värde?
Sjukhusets personal vet om att personen begår ett lagbrott genom att vara här illegalt. Ändå kallas aldrig polisen dit.
Skall knarkare nu inte kunna besöka sjukhus utan att riskera att bli tagen av polisen?
Dessutom särbehandla folk. Förnedra dem genom att de förvägras att skita ifred.
Vad hände med allas lika värde?