2026-08-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Klart dom kallar på polis då du bryter emot lagen mitt framför ögonen på dom. Red upp ditt liv satans nolla. Knarka på sjukhuset, herregud.
Vad gjorde du på akuten till att börja med? Akutplatserna ska gå till folk som är sjuka, inte hemlösa crackhoror som vill ha en säng att knarka i.
Jag var redan rejält påverkad av benzo och lyrica som jag också tagit på sjukhuset. Lite lättare att svälja några piller diskret än att göra och snorta en lina.

Jag hade en överfull urinblåsa och det kunde gått riktigt illa om jag väntat längre. Kunde inte kissa så dom fick sätta in kateter. Sen skulle jag stanna kvar en stund för övervakning.

Så nej jag är ingen hemlös crackhora som kom dit för att få en säng.

Citat:
Ursprungligen postat av trygt
Är man redan dum i huvudet ska man inte knarka..
Var inte dum i huvudet innan men börjar känna mig nu men det är väl för jag typ alltid är mer eller mindre påverkad av något. Då går väl inte hissen ända upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej jag menar att om vårdpersonal ska bryta sekretess gentemot patient behövs misstanke om brott med ett års fängelse föreligga. Dvs om polisen letar efter någon eller söker annan info.

Drogbeslag är inte tillåtet på vårdinrättningar så det är ju en annan fråga. Du tycker det är ok. Personal och medpatienter delar inte den uppfattningen. Befogat ofta.
Ett års fängelse ja. Blir inget fängelse alls för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Hur vart du påkommen menar du?
Jag fick inte låsa toadörren pga tidigare historik. Sa att jag behövde stanna där ett tag pga förstoppning vilket var sant. Men hann inte ens göra färdigt linan innan dom kom inrusandes och tog det ifrån mig. Och ringde tydligen snuten direkt för dom var där blixtsnabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Jag gissar att tystnadsplikten inte gäller vid pågående brott.
Vissa säger att det bara gäller brott som ger minst 1 års fängelse medan andra säger det gäller alla brott. Vet inte vilket som stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för skillnad på det här och att ge vård till en illegal invandrare?
Sjukhusets personal vet om att personen begår ett lagbrott genom att vara här illegalt. Ändå kallas aldrig polisen dit.

Skall knarkare nu inte kunna besöka sjukhus utan att riskera att bli tagen av polisen?
Dessutom särbehandla folk. Förnedra dem genom att de förvägras att skita ifred.
Vad hände med allas lika värde?
Bästa inlägget i hela tråden. ⭐️
Citera
2026-08-20, 09:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Vad är det för skillnad på det här och att ge vård till en illegal invandrare?
Sjukhusets personal vet om att personen begår ett lagbrott genom att vara här illegalt. Ändå kallas aldrig polisen dit.

Skall knarkare nu inte kunna besöka sjukhus utan att riskera att bli tagen av polisen?
Dessutom särbehandla folk. Förnedra dem genom att de förvägras att skita ifred.
Vad hände med allas lika värde?

Det handlar ju om säkerheten för personalen och medpatienter. Jag har i min yrkesutövning stött på missbrukare i min verksamhet, inte någon gång ringt polis men situationen har eskalerat så pass att ordningsvakter fått ingripa och i sin tur göra det när personen ballat ur fullständigt och blivit våldsam pga drogbruk i verksamheten.

Till TS du tror att du är snäll och beskedlig, men det är uppenbart genom det du berättar att så nog inte är fallet.
Citera
2026-08-20, 09:29
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard

Vissa säger att det bara gäller brott som ger minst 1 års fängelse medan andra säger det gäller alla brott. Vet inte vilket som stämmer.

"Vissa säger", dina pundarpolare Johan och Tompa? Inte tror du väl att sjukhus är nån slags vit zon där man kan begå brott (innehav i ditt fall) utan konsekvenser? Tänker du isåfall att en undersköterska ska bedöma i realtid huruvida brottet är tillräckligt allvarligt eller inte?

Du är en pundare som har betett dig pundigt, då kan det gå så här, lycka till framöver!
Citera
2026-08-20, 10:06
Medlem
Brajias avatar
Citat:
Jag var redan väldigt påverkad av benzo och då tänker man inte riktigt klart. Det var korkat att försöka göra det på en toalett jag inte ens fick låsa.

Överdrifter. Sådär tänkte jag inte det skulle va. 😆 Jag var rejält benzad och lyricad. Lite enklare att diskret svälja några piller än att fixa linor och snorta. Det var korkat men jag tänkte inte på det då. Självklart skulle dom komma in om en liten stund när jag inte fick låsa dörren. Men jag trodde inte som skulle kalla på polis för ett brott som inte ens ger fängelse.

Just det dom borde inte tillkallas polis för ett sånt litet brott. Möjligtvis vakter kunde jag köpt men inte tre kaxiga aina. Har skrivit flera gånger innan att jag var inte det minsta stökig. Hur lugn och sansad som helst. Hade tagit mycket benzo och lyrica. Men även utan det så är jag ingen våldsam person. Aldrig blivit arg eller våldsam när jag druckit alkohol eller när jag tagit alla dessa droger och blandningar som jag testat. Aldrig blivit aggressiv.

Det var drogrelaterat till varför jag var där.

Ja jag inser det och därför har jag gått med på en avgiftning till. Så fort det finns plats så ringer dom.

Ja livet utan knark är ett svart hål i början. Men det går ju över om man lyckas stå ut. Lyckades inte det sist. Har ju andra intressen som jag tyvärr inte utövat sen jag började med det här.

Jag var inte självisk innan. Tänkte på andra i första hand. Men ja jag har blivit självisk och mycket av min empati har försvunnit. Men det kommer väl tillbaka så småningom.
Du, jag hoppas du får plats snart och att du har styrkan att fixa det och sedan förbli drogfri. Att du bygger ett nytt, givande liv och får leva länge.
Citera
2026-08-20, 10:44
Medlem
Citat:
Jag satt inte i väntrummet bland barn och andra och snortade. Skulle inte falla mig in. Satt på toa inne på akutavdelningen. Sa att det skulle ta lite tid för jag är förstoppad vilket inte var nån lögn. Fick inte låsa dörren pga tidigare historik. Precis när jag höll på att fixa till linan med kortet så kommer dom instormande och tar alltihop. Kort tid senare tre poliser. Dom måste varit jävligt nära för det gick snabbt som fan.

Haha du är verkligen en känd kund om de håller på så där med dig. Och antagligen fjuttad som en kolibri när du stövlar in. Herre jösses. Att du drar linor inne på väntrummet har absolut ingenting med patientsekretess att göra. Den gäller din sjukdomsjournal och dina inskrivningar.

Som ett tankeexempel: ponera att du är i samtal med en läkare i undersökningsrummet och berättar att du brukar gå runt och vifta med dasen på stan. I detta fall hade läkaren inte ringt polisen (givet att blottning bara ger bötesstraff eller vad nu regeln är). Men om du skulle ta fram dasen i väntrummet så kommer de klart som fan ringa polisen. Och de kommer inte ha brutit mot någon tystnadsplikt när de gör det.
Citera
2026-08-20, 10:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Blev påkommen med att försöka snorta lite tjack när jag var på akuten. Hann inte för dom tog allt ifrån mig. Helt ok med det. Förstår varför. Men sen helt plötsligt kom tre poliser stående runt mig. Personalen hade alltså brutit mot tystnadsplikten och ringt dom. Jag var inte det minsta våldsam eller utåtagerande. Helt lugn. Liten och klen. Är detta ok eller har dom begått ett fel som bröt mot tystnadsplikten?

Välkommen till Sverige! Finns inget viktigare för svensk polis än att jaga och sätta dit folk för narkotika för eget brott. Detta mål trumfar att ge människor vård och hjälp. Jag är ledsen för din skull men det är tyvärr så här det fungerar i Sverige.
Citera
2026-08-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det handlar ju om säkerheten för personalen och medpatienter. Jag har i min yrkesutövning stött på missbrukare i min verksamhet, inte någon gång ringt polis men situationen har eskalerat så pass att ordningsvakter fått ingripa och i sin tur göra det när personen ballat ur fullständigt och blivit våldsam pga drogbruk i verksamheten.

Till TS du tror att du är snäll och beskedlig, men det är uppenbart genom det du berättar att så nog inte är fallet.

Ja,jag håller med om att personalen alltid borde ringa polisen när ett brott sker.
När Illegala invandrare som har okänd identitet kommer, skall genast polis tillkallas. Vem vet vilken brottshistorik dessa har. Otryggheten är enorm.
Citera
2026-08-20, 21:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja,jag håller med om att personalen alltid borde ringa polisen när ett brott sker.
När Illegala invandrare som har okänd identitet kommer, skall genast polis tillkallas. Vem vet vilken brottshistorik dessa har. Otryggheten är enorm.

Det är ju en fråga för en annan tråd kan jag tycka.
Citera
2026-08-24, 01:44
Medlem
Citat:
Blev påkommen med att försöka snorta lite tjack när jag var på akuten. Hann inte för dom tog allt ifrån mig. Helt ok med det. Förstår varför. Men sen helt plötsligt kom tre poliser stående runt mig. Personalen hade alltså brutit mot tystnadsplikten och ringt dom. Jag var inte det minsta våldsam eller utåtagerande. Helt lugn. Liten och klen. Är detta ok eller har dom begått ett fel som bröt mot tystnadsplikten?

Jag har svårt att set att det i lagens mening skulle vara felaktigt agerande av personal att kontakta polisen vid pågående brottslig verksamhet även om den möjligen är ringa. Jag är dock ingen expert på juridik.
Citera
2026-08-28, 09:00
Medlem
Port-charlottes avatar
Fan , det har gått jävligt snabbt utför för TS .
Var det i våras du började skriva om att ta några sobril för att" må lite bättre "?
Nu sitter du i ett tungt blandmissbruk med förstörd urinblåsa.
Hur gick det med den där planen du hade? Den som gjorde att det var lugnt att knarka lite, att du visste precis vad du gjorde så det var lugnt?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in