2026-08-18, 22:49
Avslutad
Sitter du i snortar helt öppet bland folk SKA du ju för fan hämtas av polis ditt jävla stolpmongo....
Varför gick du inte in på toan för?
Citera
2026-08-18, 22:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vård, Präst, Myndigheter lyder ej under tystnadsplikt om du begår brott framför dessa.

Sant. När det gäller präster finns dock en viktig skillnad mot vårdpersonal: präster har ABSOLUT tystnadsplikt när det gäller sådant som de fått veta i själavårdande samtal. De får inte berätta detta för polis, socialtjänst, inte för någon. Inte heller i rätten.

Därför är det mycket bättre att gå och prata med en präst än med t.ex. en kurator eller psykolog inom vården, om man har tankar eller problem som skulle kunna användas emot en av någon myndighet. Prästen för heller inga journaler, så det finns inget som någon kan stjäla eller hacka sig in i.
Citera
2026-08-18, 22:54
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snard
Hann aldrig begå nåt brott. Dom tog det ifrån mig. Nej jag tycker inte polisen ska kallas när det inte är ett brott som ger fängelse.

Och när blev det lagligt att gå runt med tjack på allmänna platser?
Om du skjuter någon på ett sjukhus tror du tystnadsplikten räddar dig där också ?

Säg att du driver med oss så kan vi låsa tråden.
Citera
2026-08-18, 22:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nyfiken fråga som är lite OT, i ett sånt här fall, kan polisen om de nu läser FB och slår ihop 1+1 att de faktiskt plockat in TS och då använda gamla inlägg som bevis för längre straff?
Citera
2026-08-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Fast det är ju en sak om man kommer in efter att ha tagit något. Det ger väl inte frikort att knarka på sjukhuset...?

Satt TS i väntrummet på akuten? Bland barn och andra sjuka? Helt rätt att ringa polisen. De kunde inte heller veta vad TS tog eller vilken effekt det skulle ha.

Inte anmäla "småbrott"? Ska personalen blunda för småstölder från andra patienter också, om de bara ger böter?
Knarkare är inte så smarta alltid 🙂
De borde ändå kunna uppsöka vård utan att snuten kommer.
Citera
2026-08-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
Sitter du i snortar helt öppet bland folk SKA du ju för fan hämtas av polis ditt jävla stolpmongo....
Varför gick du inte in på toan för?
Om du hade läst riktigt så hade du sett att jag skrev att jag satt på toan inne på akutavdelningen. Fick inte ha låst dörr pga tidigare historik men trodde dom skulle ge mig lite mer tid innan dom öppnade. Skulle snortat direkt ur påsen istället. Hade gått snabbare.
Citera
2026-08-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Och när blev det lagligt att gå runt med tjack på allmänna platser?
Om du skjuter någon på ett sjukhus tror du tystnadsplikten räddar dig där också ?

Säg att du driver med oss så kan vi låsa tråden.
Du jämför att snorta lite tjack på en toalett med att skjuta någon. Enorm skillnad i brott
Citera
2026-08-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nyfiken fråga som är lite OT, i ett sånt här fall, kan polisen om de nu läser FB och slår ihop 1+1 att de faktiskt plockat in TS och då använda gamla inlägg som bevis för längre straff?
Att jag har skrivit att jag knarkat här betyder väl ingenting. Det är ju inga bevis. Kan ju lika gärna ha ljugit
Citera
2026-08-18, 23:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Du jämför att snorta lite tjack på en toalett med att skjuta någon. Enorm skillnad i brott

Är du på riktig? Du hänvisar till tystnadsplikten på ett sjukhus. Sedan skall det gälla olika för olika brott?

Sluta knarka och spar hjärnceller är ett tips från coachen
Citera
2026-08-18, 23:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Att jag har skrivit att jag knarkat här betyder väl ingenting. Det är ju inga bevis. Kan ju lika gärna ha ljugit

Absolut, bara nyfiken om det kan räcka som bevis.
Citera
2026-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Förr var tumregeln att vård och socialtjänst bröt sekretessen först om de fick kännedom om ett brott som kunde ge mer än två års fängelse men tror att Tidö ändrat på det. Vet dock inte hur den nya tumregeln lyder.
Svensk lag fungerar inte riktigt med ”tumregler”. Men en byfåne som du förstår inte sånt.
Citera
2026-08-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Svensk lag fungerar inte riktigt med ”tumregler”. Men en byfåne som du förstår inte sånt.
Jodå det finns tumregler. Eller "rutiner och riktlinjer" om du så föredrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in