2026-08-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, en vanlig 44 åring var 22 år för 22 år sedan.

Men för "ensamkommande" brukar det vara lite annorlunda.
Men vad får du det ifrån?
Citera
2026-08-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Men vad får du det ifrån?

Har du postat en debattartikel om/av en "ensamkommande" afghan utan att veta vad ensamkommande afghaner är för något?

https://www.verifiera.se/rebecca-weidmo-uvell-strommer-fixa-haveriet-med-domstolarnas-tarningsspel-om-aldern/

En av cirka 100 000 artiklar om åldersbedrägeriet.
Citera
2026-08-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Har du postat en debattartikel om/av en "ensamkommande" afghan utan att veta vad ensamkommande afghaner är för något?

https://www.verifiera.se/rebecca-weidmo-uvell-strommer-fixa-haveriet-med-domstolarnas-tarningsspel-om-aldern/

En av cirka 100 000 artiklar om åldersbedrägeriet.
Jag har letat i artikeln jag postade utan att hitta något om "ensamkommande".
Citera
2026-08-21, 22:20
Medlem
Somalier verkar vara riktiga töntar om de går igång och strejkar för den formuleringen.

De kan väl bevisa att de som grupp är bra för oss andra i Sverige? DN hade en artikel för 10+ år sedan och då var det typ 15% av somalierna som klarade sig utan bidrag. Den artikeln är raderad sedan länge.
Citera
2026-08-22, 00:05
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
I princip jo. Andra ord, men i princip samma innebörd. Eller kanske snarare "Stick hem negerjävel"
Ja men det riktar ju sig inte till de som har jobb och gör rätt för sig så varför ta åt sig? Resten ska givetvis ut så det är absolut innebörden. Ingen vill ha dem här och åker de inte nu kommer de garanterat behöva göra det förr eller senare för här ska de inte vara oavsett. Är väl bara bra att SD faktiskt visar lite pondus i återvandringsfrågan? minst en miljon måste ut i ett första skede och då är ju givetvis somalier bland de första på listan. Men igen, det är ju inte den arbetande somaliern (busschauffören) som det riktar sig till alls.
Citera
2026-08-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja men det riktar ju sig inte till de som har jobb och gör rätt för sig så varför ta åt sig? Resten ska givetvis ut så det är absolut innebörden. Ingen vill ha dem här och åker de inte nu kommer de garanterat behöva göra det förr eller senare för här ska de inte vara oavsett. Är väl bara bra att SD faktiskt visar lite pondus i återvandringsfrågan? minst en miljon måste ut i ett första skede och då är ju givetvis somalier bland de första på listan. Men igen, det är ju inte den arbetande somaliern (busschauffören) som det riktar sig till alls.
Skönt att det i alla fall finns en med dina åsikter som inte fånar sig med "det är bara neutral information"
Citera
2026-08-22, 00:40
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Skönt att det i alla fall finns en med dina åsikter som inte fånar sig med "det är bara neutral information"
För busschaufförerna är det dock det då de jobbar och gör rätt för sig så de bör ju oavsett få repressalier för detta då det inte är giltig frånvaro. Det ÄR neutral information som riktar sig till de som har lust att vända hem, helst då alla somaliska 10-barns-mammor med avkommor som vi aldrig kommer ha någon som helst nytta av (I just detta fall kan jag faktiskt tycka att det vore smart att skriva valbudskap på andra språk än svenska till och med).. Att många fler måste ut har inget med detta att göra, det här är den snälla vägen att gå.
Citera
2026-08-22, 01:18
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad vinner SD? Att de som redan innan tyckte att SD är jättebra även nu tycker att SD är jättebra? För du tror väl inte på allvar att SD vinner några nya väljare pga det här?

De förlorade inga väljare och cementerade redan frälsta.
Citera
2026-08-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
SD:s rätt att yttra sig beskars ju. Västtrafik har ju också ingått ett avtal med SD. Pacta sunt servanda, vet du.

Nä, det du nämner har inget med yttrandefriheten att göra. Läs gärna mer om detta och återkom även gärna med ett mer korrekt svar så vi kan se att du förstår och lärt dig något.
Citera
2026-08-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tror det är en del som är hjärntvättade av sdsvansen och fattar inte vad dom röstar på. Vissa tror på riktigt att SD är inte ett rasistiskt parti, sådana tror väl att jorden är platt och att man blir kopplad till 5g via vacciner med.

Hahahahahahahahahaha 😂 tack för dagens skratt. Vissa av er är hjärntvättade bortom räddning. SD är det mest kriminella partiet som lockar till sig rasister, kvinnomisshandlare och transfober. Samt diverse annat problematiskt folk.
Dom röstare som är hederliga har inte fattat vad partiet står för, hade dom gjort det hade dom lämnat och gått vidare.

Majoriteten svenskar ser ned på sådana skitstövlar som dig, och föredrar invandrare före er.

SD visar sina sanna färger. När dom gör det ska man tro på det, för dom visar vad dom står för på riktigt. Dom har jämfört homosexuella med pedofiler med så deras retorik är väldigt lik Hitlers. Så det är uppenbart att SD vill förtrycka oskyldiga människor med, inte bara "kriminella" som sdhjärntvätten påstår.

Helt obehagligt hur rasism och hets, stämpling och diskriminering blir allt mer normaliserat i samband med nazisternas inflytande, "nästan" som att vänstern hade rätt om det.
Och dom verkar också ljuga om att dom inte har något emot "bra invandrare"(vad det nu än är lol), här visar dom att dom hatar alla som inte är kritvita straighta etniska svenskar som hetsar mot invandrare.

+1

Ja, jag blir mörkrädd när människor som skriver här inte ens vet vad ordet yttrandefrihet innebär och använder tråden till att skriva att yttrandefriheten är hotad och annat korkat. Givetvis vet inte alla men det är inte heller någon som rättar dem som skriver fel. Man undrar om knappt någon vet vad de skriver om här
Jag tycker dock att "rasister" på flashback är söta för de gör bort sig så hårt att man inte kan ta dem seriöst. Låt dem skriva bakom sina skärmad =)
Citera
2026-08-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast alla vet redan vilka SD är och vad de står för. Det enda intressanta är väl om de får nya väljare pga detta. Tror du att de får det och vad har dessa röstat på innan?

Jag tror att SD vinner mitten-väljare eller soffliggare varje gång invandrare beter sig dåligt. Invandrarna själva är dom bästa valarbetarna för SD, det är ej på egna meriter dom lyckats ta sig dit dom är idag. Tyvärr kan jag tillägga, det är lite trist
Citera
2026-08-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
För busschaufförerna är det dock det då de jobbar och gör rätt för sig så de bör ju oavsett få repressalier för detta då det inte är giltig frånvaro. Det ÄR neutral information som riktar sig till de som har lust att vända hem, helst då alla somaliska 10-barns-mammor med avkommor som vi aldrig kommer ha någon som helst nytta av (I just detta fall kan jag faktiskt tycka att det vore smart att skriva valbudskap på andra språk än svenska till och med).. Att många fler måste ut har inget med detta att göra, det här är den snälla vägen att gå.
Om de bör få repressalier eller inte är inget jag lägger mig i. Det är helt upp till Västtrafik att avgöra.

Jag delar dock inte din åsikt om att meddelandet inte skulle vara riktat till de somalier som gör rätt för sig. Är rätt övertygad om att SD som parti samt en överväldigande majoritet av SD:s väljare tycker alla somalier ska ut oavsett om de har jobb eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in