Min erfarenhet är att jag i stort sett aldrig druckit alkohol utan intentionen att bli full. Men en kall starköl är gott också såklart, det tycker jag. Spritdrycker som whisky, vodka, vin eller drinkar och liknande tycker jag i stort sett bara smakar skit så det har jag absolut bara druckit för att bli full alternativt för att vara sällskaplig med någon som bjuder på det.
Det tog mig många år för mig att "komma ut" och bekänna att jag tycker vin smakar blä..
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-08-19 kl. 17:58.
Särskriver du eller inte nu? Stor skillnad på att dricka alkohol fritt eller att dricka alkoholfritt
On topic så har jag slutat helt med alkohol. Förr kunde jag ljuga för mig själv och tycka att det var så jävla gott med rödvin eller whisky. Men nej, det var det inte. . .
Fast alkoholfri öl har blivit bra nuförtiden! Råder folk att testa! En alkoholfri Melleruds väl kyld till mat är faktiskt gott! Öl med alkohol smakar bara alkohol och är äckligt.
Rödvin och whisky smakar skit anser jag, samma sak med de flesta andra spritdrycker. Däremot gillar jag en kall öl och numera kan jag köpa alkoholfria till maten om jag vill och det duger lika bra.
Fan så skönt att erkänna att vin smakar kvalmigt och äckligt, man blir dessutom snabbt trött i skallen av det, trögfattad och seg, helt värdelöst är vad det är
Senast redigerad av Pinoputchin 2026-08-19 kl. 18:18.
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?
Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?
Om du dricker någon alkoholhaltig dryck gör du det då med tanken på att det är tillfredsställande att bli lite påverkad eller är det så att du väljer den endast för att det smakar gott?
Är det verkligen så att folk bara gillar smaken eller är det en ursäkt för att inte framstå som att vara förtjust i att bli full?
Händer ofta. Var t.ex. på en pub igår och träffade några vänner. Var där typ 1,5 timme. Drack två öl varav en alkoholfri. Den ölen som innehöll alkohol drack jag inte med målet att bli full. Det är ett normalt beteende anser jag. Men alla är vi olika.
Jag dricker någon form av alkohol nästan varje dag. Oftast bara vin till maten och kanske en whisky senare på kvällen. Men jag har inte en enda gång i mitt liv druckit för att bli full. Visst kan man känna sig påverkad, men det är skillnad mot att vara full.
Jag dricker någon form av alkohol nästan varje dag. Oftast bara vin till maten och kanske en whisky senare på kvällen. Men jag har inte en enda gång i mitt liv druckit för att bli full. Visst kan man känna sig påverkad, men det är skillnad mot att vara full.
Varför vill du bli full?
Jadu det var en bra fråga.
Men ett svar kan väl kanske vara för att det är roligt att vara full eller iaf fram tills man spyr och däckar.
Nu är jag sällan så full då det när man kommit upp i åren kostar alldeles för mycket att bli full och då menar jag inte ekonomiskt utan att om jag skulle supa till riktigt rejält på fredag efter jobbet så är jag sängliggandes hela lördagen och söndagen och känner fortfarande av sviterna när jag går till jobbet på måndagen.
Men ett svar kan väl kanske vara för att det är roligt att vara full eller iaf fram tills man spyr och däckar.
Nu är jag sällan så full då det när man kommit upp i åren kostar alldeles för mycket att bli full och då menar jag inte ekonomiskt utan att om jag skulle supa till riktigt rejält på fredag efter jobbet så är jag sängliggandes hela lördagen och söndagen och känner fortfarande av sviterna när jag går till jobbet på måndagen.
Du har dålig kondtion , börja jogga,powerwalka,gymkort.
Äldre kan ta en rejäl fylla utan den där 3 dygns intensivvården.
Varför vill du bli full?
Var går gränsen mellan att känna en berusning och känna sig full?