2026-08-18, 18:54
Medlem
https://www.gd.se/gavle/nazanin-vill-rosta-i-september-men-vet-inte-hur-det-gar-till/

Slöjan Nazanin som läser på SFI i Gävle vill gärna rösta. Hur i helvete hon får göra det kan man ju fråga sig. Hur blev det så illa i Sverige att sådana avarter fick rösträtt?
Citera
2026-08-18, 18:58
Medlem
Balisers avatar
SFI-kursen kan väl för fan ha en genomgång hur det går till.
Citera
2026-08-18, 19:02
Medlem
Och hennes röst väger lika tungt som vår.

En svensk arbetare, en statsvetare, en filosof eller vem det nu må vara, hans röst väger inte mer än Nazanins.

En ganska tydlig illustration av demokratins avigsida.
Citera
2026-08-18, 19:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Slöja vill rösta men vet inte hur man gör.

Men då är det väl tur att det finns hjälp att få.

Citat:
Bestun Gardi arbetar som språkmedhjälpare på SFI i Gävle. Han möter många som har svårt att förstå hur det svenska valsystemet fungerar.
Citera
2026-08-18, 19:12
Medlem
Varför vill ens arabkärringen rösta i ett land där hon inte ens kan språket? Hon kan ju knappast något om dess politik. Om jag skulle flytta till ett annat land så skulle jag aldrig lägga mig i deras politik.

Hon borde skjutas för att ens tänka tanken.
Citera
2026-08-18, 19:14
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men då är det väl tur att det finns hjälp att få.
Citat:
Bestun Gardi arbetar som språkmedhjälpare på SFI i Gävle. Han möter många som har svårt att förstå hur det svenska valsystemet fungerar.
Här får man ju intryck av att herr Gardi insinuerar att just det svenska valsystemet är knepigt att förstå. Som att det är mer komplicerat i Sverige än andra demokratiska länder.

Kan det hela möjligen beror på att de kommer från länder där man helt enkelt inte röstar? Eftersom regimen i hemlandet styrs av någon stormufti där makten ärvs till sonen.
Citera
2026-08-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
https://www.gd.se/gavle/nazanin-vill-rosta-i-september-men-vet-inte-hur-det-gar-till/

Slöjan Nazanin som läser på SFI i Gävle vill gärna rösta. Hur i helvete hon får göra det kan man ju fråga sig. Hur blev det så illa i Sverige att sådana avarter fick rösträtt?

Jag tycker extremt illa om den muslimska slöjan och ser gärna att slöjkvinnorna i Sverige låter bli att rösta.

Men lugn, massor av vänsterpartister och miljöpartister kommer att rusa fram till lilla Nazanin och berätta för henne hur man röstar!
Citera
2026-08-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag tycker extremt illa om den muslimska slöjan och ser gärna att slöjkvinnorna i Sverige låter bli att rösta.

Men lugn, massor av vänsterpartister och miljöpartister kommer att rusa fram till lilla Nazanin och berätta för henne hur man röstar!
Mona Sahlin kommer ha röstskola för henne och de andra slöjorna på SFI.
Citera
2026-08-18, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Nåja, hon vet iallafall att det är ett kommande parlamentsval Jag minns nyheterna på SVT (var det Aktuellt, Rapport? Jaja) 2002. De hade frågat några invandrare knappt en månad innan som inte hade en aning om att det snart var val. En kvinna med sydamerikansk bakgrund frågade om reportern menade Festival? när hon fick frågan Här kanske man borde gå om SFI?...

Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Kan det hela möjligen beror på att de kommer från länder där man helt enkelt inte röstar? Eftersom regimen i hemlandet styrs av någon stormufti där makten ärvs till sonen.

Hon är säkert från Syrien. Baath-partiet hade makten i sådär 40 år (med 95% av rösterna) och något "tillåtet (kontrollerat) oppositionsparti" som tar resten. Så hon försöker nog lära sig

Citat:

Hur man borde rösta?
Citera
2026-08-18, 19:25
Medlem
Fatiguewars avatar
Att vi låter sand-negrer som inte ens kan språket rösta är frukansvärt. Jag skulle aldrig få för mig att försöka i rösta i andra länder, men sen har jag ju klart över 70 IQ.
Citera
2026-08-18, 19:32
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Ja det är verkligen svårt för oss på vänsterkanten att få folk att rösta på oss när ni på motståndarsidan är som ni är. Hon "har mindre än 70 i IQ", "sandneger", "borde skjutas osv".

När nån av oss dyker upp och behandlar henne som vilken lallare som helst måste det fan upplevas som en kram eller nåt.
Citera
2026-08-18, 19:34
Medlem
Sladdarens avatar
Var väl sossarna som inledde med villkoret att direkt du kliver på svensk mark är du svensk med alla rättigheter och minimaliska skyldigheter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in