2026-08-18, 19:49
Medlem
Hon får väl rösta som alla andra muslimska kvinnor gör i detta landet. Genom att låta mannen rösta för henne.
Citera
2026-08-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja det är verkligen svårt för oss på vänsterkanten att få folk att rösta på oss när ni på motståndarsidan är som ni är. Hon "har mindre än 70 i IQ", "sandneger", "borde skjutas osv".

När nån av oss dyker upp och behandlar henne som vilken lallare som helst måste det fan upplevas som en kram eller nåt.

Var i mitt citat har jag kallat kvinnan för sandneger eller sagt att hon har mindre än 70 i IQ? Eller sagt att hon borde skjutas?

Jag avskyr slöjan. Det står jag helt och hållet för. Slöjan är för mig en stark symbol för en vidrig ideologi, som definierar kvinnan som mannens egendom. Det är ju därför hon ska bära slöja, därför att bara hennes egen make ska få se henne utan den. Och hon är hans egendom, som sagt: I nästan alla muslimska länder är det otroligt mycket svårare för en kvinna än för en man att skilja sig, för han äger ju henne.

En kvinna som bär slöja visar att hon ställer upp på denna vidriga muslimska ideologi. Ska jag respektera en kvinna för att hennes klädsel signalerar att hon ägs av en man? Antingen ägs hon av sin pappa, eller av någon av sina andra manliga släktingar, eller av hela sin släkt, eller sin man? I helvete heller att jag respekterar henne för det!

Jag avskyr slöjan! Fy fan. Det gör mig ledsen att se hur många slöjor som har flyttat till Sverige. Och jag är orolig för Sveriges framtid också.
Citera
2026-08-18, 20:01
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Varför vill ens arabkärringen rösta i ett land där hon inte ens kan språket? Hon kan ju knappast något om dess politik. Om jag skulle flytta till ett annat land så skulle jag aldrig lägga mig i deras politik.

Hon borde skjutas för att ens tänka tanken.
Man behöver inte kunna något av det du nämner för att kunna få en livstids försörjning av skattebetalarna. Men då vill det såklart till att Tidö inte regerar, så någon har väl informerat henne om detta.
Citera
2026-08-18, 20:31
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men då är det väl tur att det finns hjälp att få.
Det anges inte att hon får den hjälpen. Läs artikeln igen.
Citera
2026-08-18, 20:41
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Varför vill ens arabkärringen rösta i ett land där hon inte ens kan språket? Hon kan ju knappast något om dess politik. Om jag skulle flytta till ett annat land så skulle jag aldrig lägga mig i deras politik.

Det analfabetiska tältet kanske kan gå på vilken logga på partierna som äR mIn FavOrIt. Alternativt vad imamen på lokala moskén beordrar henne att rösta på (sossarna) för att de ska få sina mutpengar från kommunen (sossarna).
Citera
2026-08-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
SFI-kursen kan väl för fan ha en genomgång hur det går till.

Exakt. Jag var SFI-lärare och före valet hämtade valsedlar och tog några kuvert på skolan. Sedan hade vi en valdag på skolan och vi ordnade röstkort och röstmottagare. Det var lite kul och kändes faktiskt meningsfullt att göra.
Citera
2026-08-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Exakt. Jag var SFI-lärare och före valet hämtade valsedlar och tog några kuvert på skolan. Sedan hade vi en valdag på skolan och vi ordnade röstkort och röstmottagare. Det var lite kul och kändes faktiskt meningsfullt att göra.

Förstod de vad ni pratade om? Om inte, hur skulle de då kunna veta vad de ska rösta på? Eller valde de samma som alla andra? Det är lätt att påverka dem som inte förstår.
Senast redigerad av Newton555 2026-08-18 kl. 20:58.
Citera
2026-08-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Förstod de vad ni pratade om? Om inte, hur skulle de då kunna veta vad de ska rösta på? Eller valde de samma som alla andra? Det är lätt att påverka dem som inte förstår.

Så klart gick vi igenom alla riksdagspartier och tre viktigaste punkter för varje parti på lätt svenska (kurs C och D, inte A). I min klass var det ganska många högeråsikter, men det var mer kopplat till beskattning och synen på att de sin jobbar hårt ska behålla mer av sin inkomst. Man drar så klart inte genom en partiledardebatt med eleverna, men lite lättläst material. 8sidor har också bra material inför val och skolan beställde deras bok som har ganska mycket material om riksdag, lagstiftning, rättigheter och skyldigheter, röstning o.s.v. Det arbetade vi med. Jag kan så klart inte garantera att alla förstod allt till 100% eller var intresserade, men de fick ganska mycket information (majoriteten kunde inte delta i riksdagsvalet utan region- och kommunvalet, men jag hade svenska medborgare som läste sfi).
Citera
2026-08-18, 21:13
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
SFI-kursen kan väl för fan ha en genomgång hur det går till.

Kursen som skatten du betalar in finansierar.

Citat:

För att säkra sin bidragsförsörjning på din bekostnad dumsvenne skattebetalare.
Citera
2026-08-18, 21:22
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Bra!
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Kursen som skatten du betalar in finansierar.
Här har vi en raketforskare som tror att de kostnaderna försvinner bara de inte får utbildning hur man röstar på SFI. Ett tips: Din alternativa verklighet blir inte mer verklig bara för att du hoppas på den.
Citera
2026-08-18, 21:40
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är man inte svensk medborgare ska man inte ha rätt att rösta i något val.
Citera
2026-08-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är man inte svensk medborgare ska man inte ha rätt att rösta i något val.

Du kanske vet det, men för andra vars kunskap brister:

Man måste vara svensk medborgare för att rösta till riksdagen men man får rösta till kommun och region/län som utlänning boende i Sverige.

Det är samma sak i många andra europeiska länder. Tror tanken är att man som EU-medborgare ska kunna påverka närområdet där man bor även om man bor i annat land än det msn är medborgare i. Personligen tycker jag detta bara bör gälla EU-länder och att folk från resten av världen helt ska sakna rösträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in