Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Ja det är verkligen svårt för oss på vänsterkanten att få folk att rösta på oss när ni på motståndarsidan är som ni är. Hon "har mindre än 70 i IQ", "sandneger", "borde skjutas osv".
När nån av oss dyker upp och behandlar henne som vilken lallare som helst måste det fan upplevas som en kram eller nåt.
Var i mitt citat har jag kallat kvinnan för sandneger eller sagt att hon har mindre än 70 i IQ? Eller sagt att hon borde skjutas?
Jag avskyr slöjan. Det står jag helt och hållet för. Slöjan är för mig en stark symbol för en vidrig ideologi, som definierar kvinnan som mannens egendom. Det är ju därför hon ska bära slöja, därför att bara hennes egen make ska få se henne utan den. Och hon är hans egendom, som sagt: I nästan alla muslimska länder är det otroligt mycket svårare för en kvinna än för en man att skilja sig, för han äger ju henne.
En kvinna som bär slöja visar att hon ställer upp på denna vidriga muslimska ideologi. Ska jag respektera en kvinna för att hennes klädsel signalerar att hon ägs av en man? Antingen ägs hon av sin pappa, eller av någon av sina andra manliga släktingar, eller av hela sin släkt, eller sin man? I helvete heller att jag respekterar henne för det!
Jag avskyr slöjan! Fy fan. Det gör mig ledsen att se hur många slöjor som har flyttat till Sverige. Och jag är orolig för Sveriges framtid också.