2026-08-18, 17:18
Medlem
tobbeskinheads avatar
Äntligen får Nick Alinia möta rejält motstånd. Nick blir fullständigt exponerad som en gymnasieintellektuell nolla.

Debatten går att se här: https://www.youtube.com/watch?v=fFhLkJzEVR4

Vad tycker ni om det som sägs?
Citera
2026-08-18, 17:21
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Såg den precis. Tycker i den här debatten att det blir tydligt hur okunnig Nick är. Han tycker mycket om saker men när han väl får svar på tal så försöker han skifta ämnen och sväva ut.

Gymnasieintellektuell är nog rätt ord. Fast Nick gick väl inte ut gymnasiet?
Citera
2026-08-18, 17:26
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Äntligen får Nick Alinia möta rejält motstånd. Nick blir fullständigt exponerad som en gymnasieintellektuell nolla.

Har inte sett det länkade men blir lite frågande kring vad du menar med "äntligen får Nick Alinia möta rejält motstånd".

Tycker du att han brukar klara sig bra annars när det handlar om intellekt eller kunskap?

Edit: Kunde inte hålla mig utan började kolla direkt. Nu fattar jag vad du menar, jävlar vad Snygg-Nick skruvar på sig och framstår som idiot redan efter 3 minuter in. Smart av Simon att nämna högstadienivå.
Senast redigerad av Mechila 2026-08-18 kl. 17:31.
Citera
2026-08-18, 17:39
Moderator
T-80Us avatar
Nu är jag inget stort fan av Nick Alinia, men man får ha mycket mycket politiskt färgade glasögon på sig för att se detta som någonting annat än att sossen blev nedgjord i sakfråga efter sakfråga. Han gör faktiskt till och med ned sig själv i ett par av ämnena, mer eller mindre helt utan Nick Alinias inblandning.

Jag ska dock ge Simon Fuglsang att han är relativt duktig på politiskt rundsnack och kvasiintellektuellt nonsensprat. Det är lite av en konst i sig att ha fel i allting i sak, men ändå kunna låta övertygande för den som inget kan eller vet.
Citera
2026-08-18, 17:39
Medlem
I kommentarerna verkar ju Nick vara den som fått allra flest beröm. Simon däremot har ju knappt en enda positiv kommentar...?
Såg att klippet var över en timma. Det kommer jag inte spendera min tid med...
Citera
2026-08-18, 17:42
Medlem
Citat:

Såg vi ens samma debatt? Simon kan ju inte backa upp en enda av alla lögner han har spridit om Nick. Det är Nick som framstår som den vuxna och nyktra i rummet. Det blir så tydligt vad som händer när en sund och rationell röst möter en ideologiskt förblindad vänsterdebattör...
Citera
2026-08-18, 17:44
Medlem
Offerviljas avatar
"Moderaterna är vänsterliberaler."
- Nick Alinia

Rubriken i trådstarten är helt knäpp. Jag har ännu bara lyssnat på nio minuter av debatten, men hittills så är Nick Alinia klockren. Det borde vara jobbigt för den underbara Nick Alinia att vara tillsammans med SD-Jessica Stegrud, för Nick är ju lika ärlig och intelligent som typ en AFS:are.

Nu ska jag lyssna vidare. En fantastiskt intressant debatt!
Senast redigerad av Offervilja 2026-08-18 kl. 17:49.
Citera
2026-08-18, 18:03
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Såg vi ens samma debatt? Simon kan ju inte backa upp en enda av alla lögner han har spridit om Nick. Det är Nick som framstår som den vuxna och nyktra i rummet. Det blir så tydligt vad som händer när en sund och rationell röst möter en ideologiskt förblindad vänsterdebattör...
"Lögnen" Nick tar upp som exempel är ju att Simon sagt att Nick poserat på bilder med NMR:are. Vilket Simon naturligtvis har helt rätt i.

Citat:
När NMR och Aktivklubb Sverige marscherade genom Salem i december 2025 var Alinia på plats. När polisen uppmanade alla medierepresentanter att flytta på sig, svarade Alinia: ”Arrangörerna har sagt att de är fine med att jag är nära, jag är inte massmedia”. Det framgår av ett klipp som Alinia själv postade på sin Telegramkanal i februari. I klippet ses också en NMR-representant säga: ”Han är den enda”. Alinia poserar också på flera bilder från Salemmarschen tillsammans med organiserade nazister.

Bildexempel 1. Bildexempel 2
Senast redigerad av tobbeskinhead 2026-08-18 kl. 18:06.
Citera
2026-08-18, 18:08
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
"Lögnen" Nick tar upp som exempel är ju att Simon sagt att Nick poserat på bilder med NMR:are. Vilket Simon naturligtvis har helt rätt i.

Bildexempel 1. Bildexempel 2
Så det är alltså Nick som är avslöjad som en vidrig lögnare. Kan iofs förstå varför han inte vill kännas vid det där.
Citera
2026-08-18, 18:10
Medlem
[quote=tobbeskinhead|95711918]

Att Simon påstår att Nick "poserat" med dem är precis den typen av vinkling som gör debatten oseriös. Att Nick befinner sig på allmänna platser för att dokumentera och filma olika grupper innebär inte att han delar deras åsikter eller poserar med dem för att visa stöd. Simon använder skuldbeläggning genom association istället för att bemöta Nicks faktiska argument i debatten...
Citera
2026-08-18, 18:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Nick har 100% rätt. Fuglsang har ingen aning vad han babblar om.
Citera
2026-08-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
I kommentarerna verkar ju Nick vara den som fått allra flest beröm. Simon däremot har ju knappt en enda positiv kommentar...?
Såg att klippet var över en timma. Det kommer jag inte spendera min tid med...

Har sett flera intervjuer med Nick Alinia och det är ju allt som oftast ett tjatade om 3-4 saker, i varje ny debatt/intervju.

Han har ju rätt i sak men har ändå inga idéer att komma med. Men det kanske man inte heller behöver ha när man gör korta filmklipp på YouTube och blir känd på det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in