Citat:
Ursprungligen postat av
1717-1776
Omöjligt att det inträffar, var skrev jag det?
Du lade fram det som att du förstår inte hur någon tjänar på att ljuga och eftersom du inte förstår att det händer så ifrågasätter du att det händer.
Utifrån vad du sade så är förekomsten beroende på huruvida du förstår/anser att någon tjänar på det, vilket inte riktigt spelar någon roll för förekomsten.
Exempelvis så kanske du inte förstår hur gravitation fungerar men likväl kommer du falla neråt om du hoppar från en byggnad.
Folk ljuger på nätet, oavsett om du förstår varför de gör det eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
1717-1776
Men helt ärligt så du menar att em anonym ljuger för anonyma för att imponera och få beundran, alltså tänker du så är du fan störd men jag har frågat flera gånger nu, vad har jag att tjäna på att som anonym säga att jag tjänar 1 miljon inför massa andra anonyma, berätta nu, vad kan ja* tjäna på detta?
Det besvarades ju sist du frågade, så vad är problemet?
Beundran, du får uppmärksamhet och social status som förknippas med att ha mycket pengar för folk gillar mycket pengar.
Uppmärksamheten är inte falsk bara för att den flödar åt ditt håll på falsk premiss.
Såhär är det, du förstår inte varför folk ljuger så därför tror du att ingen gör det.
Huruvida du förstår saker spelar ingen roll för vad folk faktiskt gör
Känns mer som du har något fel med dig som inte kan förstå varför folk gör saker som är bortom ditt förstånd.
Det hör dock inte tråden till så du kan väl starta en ny tråd där du utreder varför folk ljuger på nätet?