2026-08-17, 18:05
Medlem
Denoms avatar
Börjar ni med starksprit för att bygga fylla snabbt och sedan dricka svagare drycker resten av kvällen för att hålla rätt nivå eller tvärtom? Äta rejäl måltid innan till exempel kan ju göra fyllan lättare att hantera men inte så kul om man lätt blir illamående.

Hur ser en optimal fylla ut i konsumtion under kvällen/natten enligt dig själv?
Citera
2026-08-17, 18:16
Avslutad
Börjar dagen med 4-5 halvliters öl, helst runt 7%. Sen är jag trött på öl och övergår i valfri whiskey, som jag sedan förbrukar 0,5-0,7l av.

Avslutar dagen/kvällen med att äta, somnar gott strax efter detta.
Citera
2026-08-17, 18:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Börjar ni med starksprit för att bygga fylla snabbt och sedan dricka svagare drycker resten av kvällen för att hålla rätt nivå eller tvärtom? Äta rejäl måltid innan till exempel kan ju göra fyllan lättare att hantera men inte så kul om man lätt blir illamående.

Max salongsberusad.
Citera
2026-08-17, 19:03
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Det beror väl helt på sammanhang och sällskap. Att planera sin "fylla" låter vanskligt.
Citera
2026-08-17, 19:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det beror väl helt på sammanhang och sällskap. Att planera sin "fylla" låter vanskligt.
Förutsatt att man inhandlar alkoholen på Systembolaget blir det en form av planering.
Citera
2026-08-17, 20:05
Medlem
Ahh, min herre undrar hur man lägger upp en så kallad ”perfektionistfylla”. Jag skulle säga att frågan är lika gammal som mänskligheten själv.

Själv kör jag lite hårdare i början med starksprit & underhållssuper sedan med öl för att kunna balansera på knivspetsen som är den perfekta fyllan.
Citera
2026-08-17, 21:59
Medlem
Straminskys avatar
Jag fick aldrig riktigt ordning på det så jag gick över till tyngre droger, men även där fanns problemet
Citera
2026-08-18, 00:27
Medlem
Planerar aldrig alkohol %fråga
Citera
2026-08-18, 18:25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Planerar aldrig alkohol %fråga
Vad menar du? Har du alltid alkohol i överflöd hemma eller är du alltid ute och dricker?
Citera
2026-08-18, 20:30
Medlem
Citat:
Vad menar du? Har du alltid alkohol i överflöd hemma eller är du alltid ute och dricker?

Som icke alkoholist har man inte det.
Citera
2026-08-18, 20:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Som icke alkoholist har man inte det.
Jaha, bara spontant drickande eller vad menar du?
Citera
2026-08-18, 20:49
Avslutad
Citat:
Jaha, bara spontant drickande eller vad menar du?

Inga roliga svar i tråden, hoppades på mer alkis-svar. Vad har du själv för strukturer TS?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in