2026-08-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jaha, bara spontant drickande eller vad menar du?

Behöver ibland planera när man ska dricka.
Citera
2026-08-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Som icke alkoholist har man inte det.

Tvärtom. Icke-alkoholister kan ha alkohol i överflöd hemma, alkoholister dricker upp den.
Citera
2026-08-18, 21:02
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Inga roliga svar i tråden, hoppades på mer alkis-svar. Vad har du själv för strukturer TS?
Det händer att jag dricker 3-4 drinkar blandade ganska starkt men mer än så klarar jag inte.

Om jag köper något blir det oftast en halvflaska som jag blandar upp allt på en gång och sen in i frysen två timmar. Sen hälla upp lite åt gången så det alltid är kall drink i glaset.
Citera
2026-08-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnuz
Tvärtom. Icke-alkoholister kan ha alkohol i överflöd hemma, alkoholister dricker upp den.

Nja. Fast visst planera man nästa bostadsinköp till en bostad nära ett systembolag så är man nog alkoholist och planerar, istället för att dricka upp allt hemma .
Citera
2026-08-20, 11:35
Medlem
Börja starkt för att bygga upp en bra grund. Något glas whisky eller 1-2 hantverksöl på 7-10%. Gå sedan över till vanlig öl eller vin och håll dig till det resten av kvällen. Drick långsamt och ät en ordentlig middag.

Att blanda för mycket eller att avsluta med sprit är alltid en dålig idé och det som ger värst bakfyllor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in