2026-08-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ge inte upp. Många med aspergers lyckas rätta till de saker som de gör som andra stör sig på. T ex om du ser att du har en ful gångstil när du ser dig själv på video, då är det ju bara att vänja sig med att ha en mer normal gångstil så är problemet löst sedan. Be dina närstående att hjälpa dig med att påminna.

Då kan de lätt få vänner sedan. Om du t ex ska leta flickvän, skriv redan i din profil vilka "pet peeves" du har, t ex att du inte gillar att någon rör ditt hår, att du ibland behöver tid för dig själv. Om tjejen vet det från början men ändå svarar, torde detta inte bli något problem.

Många med aspergers har en del fixa ideer för sig i sängen. Det kan du vända till en fördel. Leta tjejer som tänder på samma sak som du! Visst, det tar ett tag, men det går - förutsatt att du har fixat alla såna där onödiga grejer som gångstilen, ful frisyr, ful klädstil, ful röst, äter med öppen mun eller vad det nu kan vara. Fixa allt sånt så är du datable sedan, aspergers eller ej.

Att du är "tråkig" kanske bara betyder att du är lugn. Så leta då en partner som gillar lugna, stabila killar. Såna finns!

Jag förstår att du verkligen vill fixa detta. I värsta fall kan du ju träffa någon som ger dig feedback på vad du kan göra för att folk inte ska märka din diagnos. Du kanske har kvar den på pappret men om folk inte märker den är det ju som att den inte finns längre. Bra va? Så sätt igång nu, du KAN fixa ditt liv!

Nu är jag en kvinna och inte en man. Varför kan andra bara acceptera en som msn är istället varför ska jag behöva ändra på mig för nån annans skull ?
Vad menar du med fixideer i sängen ? Varför skulle autistiska personer ha ett annat sexliv än "normala" människor utan diagnos ?
2026-08-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Det är omöjligt för en tjej att vara ensam ofrivilligt, för det finns 15 män på kö för
varenda en av er. Jag lovar. Självklart finns det en bra kille till dig med, oavsett om
du är aspie eller inte.

Ge inte upp!

En av mina vänner är rena drömmen för kvinnor och framgångsrik företagare, helt
fri från diagnoser och hans tjej har asperger. Funkar bra ändå.

Helt sant är det också!

Dom tycker bara man duger för ett ons och inget mer.
2026-08-16, 23:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberrypie100
Dom tycker bara man duger för ett ons och inget mer.

Eller så har du bara träffat fel personer / Idioter.
Men det finns folk till allt dock

Håller med Streckkod " Självklart finns det en bra kille till dig med, oavsett om
du är aspie eller inte. Ge inte upp!
2026-08-16, 23:14
Medlem
Det är lite svårt för dig att hitta rätt på nätet. Det är faktiskt svårt för de flesta.

Det finns otroligt många män med olika diagnoser eller som bara är ensamma, som vill ha en partner

Jag är väldigt säker på att många av dem kan tänka sig en brud med asperger så länge diagnosen inte skapar enorma skillnader mellan dig och snubben.

Det finns mängder av kvinnor med diagnosen som får män utan problem. Jag tror inte att jag vet någon kvinna med autism.som inte kan få en kille.

Dock är det största problemet att män som är as gärna ger sig efter autistiska kvinnor för att utnyttja dem. Det innebär fortfarande inte att ni inte kan få partners trots att många av er har lite annorlunda stil osv. Jag menar att ni ofta kan synas lite mer än andra pga hår, smink och kläder.

Klä dig så du smickrar din kropp.
Håll tillbaka en del "sanningar" och tankar.
Försök att i rikta dig på den grupp män som är ofrivilligt ensamma men ta ingen av dem som uppträder illa.
2026-08-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Eller så har du bara träffat fel personer / Idioter.
Men det finns folk till allt dock

Håller med Streckkod " Självklart finns det en bra kille till dig med, oavsett om
du är aspie eller inte. Ge inte upp!

Nej bor man på ett sol boende som jag gör duger man tydligen inte fast jag har berättat för männen femtioelva gånger att jag är självständig och i stort sett klarar allt själv. Autistiska personer är ännu mer dömande framförallt aspies för att dom tror att dom är bättre än andra autister för att vissa av dom har ett iq som einstein suck
2026-08-16, 23:18
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Nej bor man på ett sol boende som jag gör duger man tydligen inte fast jag har berättat för männen femtioelva gånger att jag är självständig och i stort sett klarar allt själv. Autistiska personer är ännu mer dömande framförallt aspies för att dom tror att dom är bättre än andra autister för att vissa av dom har ett iq som einstein suck

Boendet är väl ingen skillnad
Eller är det andra regler vid sol boende
Du får väl ta emot besök mm

Själv har en egen lägenhet och trivs bra med det

Eller blir det bara problem oavsett
Vem du tar med dig eller så

Dömande kommer man nog inte ifrån
2026-08-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Det är lite svårt för dig att hitta rätt på nätet. Det är faktiskt svårt för de flesta.

Det finns otroligt många män med olika diagnoser eller som bara är ensamma, som vill ha en partner

Jag är väldigt säker på att många av dem kan tänka sig en brud med asperger så länge diagnosen inte skapar enorma skillnader mellan dig och snubben.

Det finns mängder av kvinnor med diagnosen som får män utan problem. Jag tror inte att jag vet någon kvinna med autism.som inte kan få en kille.

Dock är det största problemet att män som är as gärna ger sig efter autistiska kvinnor för att utnyttja dem. Det innebär fortfarande inte att ni inte kan få partners trots att många av er har lite annorlunda stil osv. Jag menar att ni ofta kan synas lite mer än andra pga hår, smink och kläder.

Klä dig så du smickrar din kropp.
Håll tillbaka en del "sanningar" och tankar.
Försök att i rikta dig på den grupp män som är ofrivilligt ensamma men ta ingen av dem som uppträder illa.

Jag klär mig redan bra. Jag försöker låta bli att säga vissa saker men ibland är det svårt. Vet inte om jag ska skriva öppet på t.ex tinder att jag har asperger då blir man väl dömd på en gång men samtidigt känns det viktigt att berätta det tidigt om man dejtar/skriver med nån som det kan bli seriöst med sen behöver väl inte ons och kks veta nåt om diagnosen eftersom man bara har sex.
2026-08-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Boendet är väl ingen skillnad
Eller är det andra regler vid sol boende
Du får väl ta emot besök mm

Själv har en egen lägenhet och trivs bra med det

Eller blir det bara problem oavsett
Vem du tar med dig eller så

Dömande kommer man nog inte ifrån

Ja jag får självklart ha hur mycket besök jag vill för boendet så länge personen/personerna är i min lägenhet. Sen vill personalen veta om jag har besök av t.ex dejt för att dom ska kunna hjälpa till och lägga sig i om det skulle behövas om killen t.ex blir hotfull eller obehaglig osv tack och lov har dom inte behövt lägga sig i och dom kontaktsr inte mika föräldrar om jag har dejt eller så här dom har tystnadsplikt och vi som bor här är alla vuxna.
2026-08-16, 23:26
Medlem
Citat:
"Jag ligger definivt inte med vem som helst och bara med väldigt speciella män på första dejten som förtjänar det och kan bete sig lite vettigt så hora är det sista jag är!! Ligger bara med vettiga män som kan bete sig annars också kan dom inte bete sig får dom fan använda sin hand istället haha"

Du får nog kolla på lite porrfilm istället, köp en onanipinne o lek med.
Erfarenhet är en lärdom och kan fås genom övning men du verkar tacka nej till det mesta.
Avstängd
Citat:
Ung och ung vet jag inte , jag är 34 ska bara leva 50-60 år till med skitdiagnosen som förstör allt hela tiden i mitt liv

Äh, du har några år till att springa in i väggen om och om igen. Du kan väl inte bara ge upp nu?

Och sen en diagnos det komplicerar ju allting såklart, för då har du ju ett eget behov som du måste lära dig att hantera för att din dag skall kunna fungera först.
Och när du har löst det och allting det är "avklarat", då kanske dejtingen faktiskt kommer kunna börja sen på riktigt?

Det jag säger är alltså lite att "love yourself first"?

När man är nöjd och inte hela tiden kämpar med att försöka förstå hur det är meningen att man skall göra.. När man inte går runt och försöker kämpa med sig själv. Då kanske man kan släppa lite på det där som pågår i huvudet hela dagarna och faktiskt komma närmare någon annan och sig själv.

Och kanske är det också då man kan börja leva mer naturligt? Alltså inte för att man har har lyckats trollat bort sin diagnos.. Eller lyckats radera den för att sedan kunnat blivit någon helt annan. Utan för att man själv har blivit mer hemma i den man är.
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Jag vet att det alltid är nåt fel på mig i andras ögon det verkar så iaf för jag är tjock , ful , tråkig och har asperger men whatever. Jag har insett att jag kommer vara ensam resten av livet men kanske lika bra. Tråkigt att bli dömd och bortvald bara för att man råkar ha en diagnos man inte kan göra nåt åt. Känner för att gräva ner mig själv och försvinnq från denna jord för gott. Jag vill inget hellre än att träffa nån och leva ihop med någon kanske inte som sambos men som särbos men har insett att det bara sker i mina drömmar. Jag hatar asperger och jag hatar folks jävla fördomar om diagnosen. Jag har inte valt diagnosen livet är så jävla orättvist varför skulle just jag och ingen annan i min släkt få skitdiagnosen ?! Jag vet att jag är annorlunda och inte så lätt att leva med men jag försöker anpassa mig och maska för att folk ska tycka om mig men jag kan inte trolla bort aspergern för den är en del av mig. Har träffat några män med autism också men vissa är väldigt märkliga och förstår inte skämt , när man flörtar osv osv snart ger jag upp och gräver ner mig själv orkar inte vara ensam i kanske 50-60 år till då vill jag inte finnas längre om det ska va så.

På vilket sätt yttrar sig din asperger?
2026-08-16, 23:30
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja jag får självklart ha hur mycket besök jag vill för boendet så länge personen/personerna är i min lägenhet. Sen vill personalen veta om jag har besök av t.ex dejt för att dom ska kunna hjälpa till och lägga sig i om det skulle behövas om killen t.ex blir hotfull eller obehaglig osv tack och lov har dom inte behövt lägga sig i och dom kontaktsr inte mika föräldrar om jag har dejt eller så här dom har tystnadsplikt och vi som bor här är alla vuxna.

Tur ändå att det finns folk till hands ifall det blir problem eller annat,
Men var träffar du alla idioter eller Fuckboys?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in