Citat:
Ursprungligen postat av
Blueberrypie100
Jag vet att det alltid är nåt fel på mig i andras ögon det verkar så iaf för jag är tjock , ful , tråkig och har asperger men whatever. Jag har insett att jag kommer vara ensam resten av livet men kanske lika bra. Tråkigt att bli dömd och bortvald bara för att man råkar ha en diagnos man inte kan göra nåt åt. Känner för att gräva ner mig själv och försvinnq från denna jord för gott. Jag vill inget hellre än att träffa nån och leva ihop med någon kanske inte som sambos men som särbos men har insett att det bara sker i mina drömmar. Jag hatar asperger och jag hatar folks jävla fördomar om diagnosen. Jag har inte valt diagnosen livet är så jävla orättvist varför skulle just jag och ingen annan i min släkt få skitdiagnosen ?! Jag vet att jag är annorlunda och inte så lätt att leva med men jag försöker anpassa mig och maska för att folk ska tycka om mig men jag kan inte trolla bort aspergern för den är en del av mig. Har träffat några män med autism också men vissa är väldigt märkliga och förstår inte skämt , när man flörtar osv osv snart ger jag upp och gräver ner mig själv orkar inte vara ensam i kanske 50-60 år till då vill jag inte finnas längre om det ska va så.
Ge inte upp. Många med aspergers lyckas rätta till de saker som de gör som andra stör sig på. T ex om du ser att du har en ful gångstil när du ser dig själv på video, då är det ju bara att vänja sig med att ha en mer normal gångstil så är problemet löst sedan. Be dina närstående att hjälpa dig med att påminna.
Då kan de lätt få vänner sedan. Om du t ex ska leta flickvän, skriv redan i din profil vilka "pet peeves" du har, t ex att du inte gillar att någon rör ditt hår, att du ibland behöver tid för dig själv. Om tjejen vet det från början men ändå svarar, torde detta inte bli något problem.
Många med aspergers har en del fixa ideer för sig i sängen. Det kan du vända till en fördel. Leta tjejer som tänder på samma sak som du! Visst, det tar ett tag, men det går - förutsatt att du har fixat alla såna där onödiga grejer som gångstilen, ful frisyr, ful klädstil, ful röst, äter med öppen mun eller vad det nu kan vara. Fixa allt sånt så är du datable sedan, aspergers eller ej.
Att du är "tråkig" kanske bara betyder att du är lugn. Så leta då en partner som gillar lugna, stabila killar. Såna finns!
Jag förstår att du verkligen vill fixa detta. I värsta fall kan du ju träffa någon som ger dig feedback på vad du kan göra för att folk inte ska märka din diagnos. Du kanske har kvar den på pappret men om folk inte märker den är det ju som att den inte finns längre. Bra va? Så sätt igång nu, du KAN fixa ditt liv!